miercuri, 30 noiembrie 2022

Topul vizibilitatii versus topul legitimitatii morale


 
Citim in presa recenta un titlu despre vizibilitatea sau notorietatea ministrilor , de fapt un exemplu de aglutinare a reperelor politice ,  sociale si morale :


"Topul vizibilității miniștrilor. Bode urcă spectaculos, Grindeanu coboară șapte poziții. Locul ocupat de ministrul Energiei ".

https://www.news.ro/politic-intern/barometrul-vizibilitatii-ministrilor-discutiile-admiterea-romaniei-schengen-scandalurile-achizitiei-bmw-uri-cel-acuzatiilor-plagiat-il-aduc-ministrul-interne-locul-2-top-ministrul-transporturilor-1922403028002022110720932823



Detaliile din articol sunt de-a dreptul savuroase :


" Ministrul de Interne Lucian Bode a urcat spectaculos pe locul 2 în topul vizibilităţii membrilor Guvernului în luna octombrie, ca urmare a dezbaterilor privind admiterea României în Spaţiul Schengen, dar şi a scandalului acuzaţiilor de plagiat (s.n.), în timp ce ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu coboară şapte poziţii. "


Cu alte cuvinte, Ministerul de Interne , una din componentele esentiale din cadrul structurilor de forta ale statului roman este condus de o persoana asupra careia planeaza o acuzatie de plagiat .

Si asta nu este totul. Este oferit opiniei publice un "Barometru al vizibilitatii ministrilor " care amesteca in domeniul moralei graul cu neghina pentru ca in locul competentei si integritatii morale este propus drept reper doar "vizibilitatea" sau notorietatea ( care poate proveni  atat din lucruri pozitive , cat si din lucruri negative ) :



Sursa : https://ziare.com/nicolae-ciuca/topul-vizibilitatii-ministrilor-din-guvernul-ciuca-octombrie-1774759





Acest criteriu al " vizibilitatii " dat de numarul de aparitii al stirilor despre subiect aparute  in mass-media este semnalat de platforma Ziare.com si realizat de platforma News.ro in colaborare cu Agentia de monitorizare Klarmedia. 
Problema este ca aceasta agentie are un site nefunctional https://klarmedia.com/ , iar din prezentarea acestei agentii care are " peste 50  de analisti talentati si 20 de ani experienta" nu rezulta decat faptul ca presteaza diverse servicii  (https://www.klarmedia.ro/despre-noi/ ).
In schimb aceasta companie este foarte prezenta prin analistii ei foarte activi pe Facebook in sportul de echipa si de divertisment  :





Problema este ca dincolo de un top al vizibilitatii si/sau notorietatii ministrilor si/sau personalitatilor publice care amesteca graul cu neghina , ar fi foarte util societatii si un top al legitimitatii lor morale. Din nefericire si din motive lesne de inteles, pe acesta nu-l realizeaza nimeni .
Institutele de sondare ale opiniei publice , agentiile de monitorizare si analistii de la noi au alte prioritati.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu