Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

marți, 10 septembrie 2024

Romania , un stat capturat de catre fosta Securitate si urmasii ei . Declaratiile unui fost consilier prezidential ( II )





https://www.g4media.ro/presedintele-parlamentului-european-despre-crimele-de-la-caracal-strigatul-zadarnic-al-alexandrei-la-numarul-de-urgenta-112-indurereaza-intreaga-europa.html




Ministerul de Interne este o institutie "sub apa" in acest moment, iar "valul de incompetenta, de complicitate, de prostie creste in forta, riscand sa spulbere tot", afirma Iulian Fota, invitand partidele si pe presedintele Iohannis sa ia toate masurile pentru ca institutiile statului sa isi recapete credibilitatea.

Spre deosebire de Ministerul Apararii, cel al Afacerilor Interne nu a fost reformat odata cu intrarea noastra in NATO, iar acum se confrunta cu o criza care se agraveaza de la o zi la alta si observam cum "institutiile incep sa cada ca popicele", mai spune Iulian Fota, fost consilier prezidential pe probleme de securitate, intr-un interviu acordat Ziare.com.

In opinia sa, Opozitia, care "e mai speriata de picarea guvernului decat Guvernul", ar putea sa isi faca simtita prezenta, iar presedintele Iohannis ar putea invita partidele la consultari, pentru depasirea acestei situatii, fiindca "nu ne putem permite sa mai avem si alte institutii care pierd batalia pentru credibilitate, cum a pierdut-o MAI".

"Cu cat o s-o faca mai tarziu, cu atat o sa fie mai dificil sau s-ar putea sa fie costul mai mare. Complicitatile astea noi care apar, cu partide, cu clanuri, vor distruge odata in plus increderea oamenilor", subliniaza Iulian Fota in interviul acordat Ziare.com, in care explica de ce actuala criza nu poate fi rezolvata repede, asa cum ar vrea Guvernul, dar si de ce aderarea la Schengen devine un obiectiv tot mai indepartat.



Care este tabloul general in acest moment?

Dupa parerea mea, situatia se agraveaza de la o zi la alta si incep sa se suprapuna doua crize: una institutionala si una politica. Pentru ca cea institutionala nu poate fi gestionata si valul de incompetenta, de complicitate, de prostie creste in forta, riscand sa spulbere tot, aceasta criza risca sa devina si una politica.

Initial am crezut ca e doar o criza sectoriala, a Ministerului de Interne. Ma si intrebam cum am ajuns in situatia ca MAI sa se prabuseasca in halul asta. Dar vazand ce s-a mai intamplat, incep sa observ ca institutiile incep sa cada ca popicele.

Ministerul de Interne este o institutie "sub apa", dupa parerea mea, in momentul asta, si nu ne putem permite sa mai avem si alte institutii care pierd batalia pentru credibilitate, cum a pierdut-o MAI. Iar tsunami-ul asta de furie, pe care il vedem si care e alimentat de tot ceea ce se intampla, mai devreme sau mai tarziu o sa bata in portile Guvernului.

Sunt doua greseli mari facute de Guvern, pe care vreau sa le semnalez. Guvernul s-a ocupat de salvarea serviciului 112, neintelegand ca MAI, ca institutie mult mai mare si mai importanta, este sub amenintare.

In al doilea rand, zilele trecute am auzit o chestiune si mai interesanta: De la nivelul cel mai inalt al Guvernului s-a spus "Vrem sa rezolvam criza cat mai repede". Dar aceasta nu e o criza care se rezolva repede, pentru ca este mult prea complicata, cu multe fatete! Iar daca repede inseamna "vopsit gardul", adica doi Acari Paun dati afara, Guvernul se insala, pentru ca lumea nu o sa cumpere asa ceva.

Daca incep sa ne cada institutiile ca popicele, omul de rand isi va pierde complet increderea in stat si de abia atunci putem discuta despre falimentul statului.



Cine ar trebui sa intervina in acest moment?

Cei care trebuie sa intervina si sa salveze situatia, pentru ca asta e rostul si obligatia lor, si pentru asta ii platim, sunt politicienii. Toti, in ansamblu - clasa politica.

E o chestiune pe care eu nu o inteleg: Unde este Opozitia in toata discutia asta?



Exista voci ale opozitiei care dau declaratii, comenteaza, acuza Guvernul.

Eu cred ca Opozitia e mai speriata de picarea guvernului decat Guvernul.

Pana acum au judecat lucrurile parohial: "Ce bine ca nu e la mine, e la tine! Nu e la noi, e la voi!". In momentul asta Opozitia nu intelege pericolul, nu intelege ca miza nu mai este decredibilizarea guvernului, pentru ca acest guvern nu mai face doua parale pentru omul obisnuit, miza mare este decredibilizarea intregii clase politice. Si sa nu dea Cel de Sus sa trebuiasca sa facem apel la Patriarhul BOR sa linisteasca populatia pentru ca altcineva nu mai are cine.



Dar sunteti sigur ca populatia e nelinistita? Am vazut cu totii ca s-au organizat atatea marsuri, proteste, actiuni de solidarizare, dar la ele au participat cel mult cateva mii de oameni in toata tara. Suntem totusi peste 18 milioane. Prea putini au iesit in strada.

Si trebuie sa asteptam sa iasa ca sa vedem daca eu am dreptate sau nu?



Nu credeti ca romanii s-au obisnuit cu raul, s-au blazat? "Las' ca merge si asa" sau "Ce sa faci? N-ai ce sa faci" sunt principiile de baza in Romania zilelor noastre.

Nu cred ca e asa. Iar oamenii trebuie sa isi pastreze increderea in cineva. Poate si-o pierd in Politie, dar le ramane increderea in MAI, sau in Guvern. Exista Presedintia, CSAT, Parlamentul.

Parlamentul ar trebui sa intre mai mult in joc, ca institutie. Unde sunt parlamentarii? Unde e Opozitia? Daca oamenii incep sa spuna ca sunt toti o apa si-un pamant, si ca toti au fost la guvernare, ce facem, cine guverneaza? Cine administreaza Romania, politic vorbind?



Sugerati ca ar fi momentul unui guvern de uniune nationala sau al unui guvern de tehnocrati?

E momentul in care trebuie stranse randurile. Daca tot nu vor sa guverneze in locul lor, poate ca partidele de opozitie ar trebui sa intinda o mana guvernului sa depaseasca criza asta.



Concret ce s-ar putea face? Schimbari in functie am avut, demiteri am avut. Va referiti la schimbari de legislatie, la adoptarea unor ordonante de urgenta?

Nu o sa fie simplu, evident. Dar cine ar impiedica-o pe doamna premier sa aiba consultari si cu partidele de opozitie?



Viorica Dancila e candidatul PSD la presedintie, cum sa faca asa ceva?!

Asta e, fiecare se gandeste la interesele lui, neintelegand ca valul asta de furie, de suparare, daca va capata amploare, s-ar putea sa ii spulbere pe toti. Dar fiecare se gandeste la cum e mai bine pentru el, desi miza nu e viitorul Vioricai Dancila sau al altuia, miza e viitorul tarii.



In lipsa unei demisii de onoare a presedintelui Iohannis (spun asta pentru ca in mandatul lui s-a ajuns la aceasta criza despre care vorbiti), o asumare a rolului de mediator, conform Constitutiei, si invitarea partidelor la Cotroceni, pentru o runda de consultari simultane, in cadrul unei mese rotunde, ar putea ajuta la detensionarea situatiei?

Mi-e teama ca nu are incotro. Si cu cat o s-o faca mai tarziu, cu atat o sa fie mai dificil sau s-ar putea sa fie costul mai mare. Complicitatile astea noi care apar, cu partide, cu clanuri, vor distruge odata in plus increderea oamenilor.

In manual scrie ca daca o institutie importanta are o criza majora in interior, trebuie sa vii de deasupra ei, de la nivelul superior, ca sa gestionezi criza. Intreb si eu: Care e nivelul superior MAI? Guvernul. Din ce am vazut pana acum, cei de acolo nici nu inteleg, nici nu sunt in stare.

Care e nivelul urmator? Ar trebui sa fie CSAT. Dar CSAT nu are instrumente, nu are prerogative, sa gestioneze o criza atat de grava cum e cea a unui minister din sistemul de securitate nationala. Si de aici intram intr-o zona a necunoscutului, pentru ca ne lovim si de limite constitutionale, si de limite legislative.



Dar Viorica Dancila v-ar putea replica: Am facut acel comitet interministerial condus de Raed Arafat, care lucreaza la ceva, nu ne e prea clar la ce, si care va rezolva problemele.

Le doresc succes! Il vor sacrifica si pe Raed Arafat cu ocazia asta, ma refer la decredibilizarea lui.

Ce parghii are Raed Arafat sa rezolve o problema atat de grava si atat de complicata? Cand vorbim de complicitati intre ofiteri din Ministerul de Interne, clanuri si politicieni, ce poate sa faca Raed Arafat?



Revin cu intrebarea: Dar cine poate sa faca ceva?

Trebuie dat un semnal politic puternic, de catre toate partidele parlamentare. Sa arate ca au priceput, ca se apuca serios de treaba, ca nu vor ezita sa aplice solutiile, oricat de serioase ar fi. Lumea trebuie sa aiba garantia ca cei care sunt vizati de criza asta au inteles despre ce e vorba, pun capul in pamant (un pic de umilinta din partea clasei politice n-ar strica) si se apuca de treaba.



Putem sa comparam situatia actuala cu vreun alt moment din istoria noastra post-decembrista?

Un pericol atat de mare de pierdere a increderii in functionarea statului nu cred ca a mai fost, desi m-am tot gandit. Si nu e un pericol fals, e un pericol bazat pe perceptii, pe fapte. Nici in anii '90 lumea nu avea incredere in stat, dar statul era bine controlat atunci si functiona.



Cine e de vina ca am ajuns aici? Spuneti-ne principalii vinovati. Noi, cetatenii suntem printre ei? Pentru ca noi i-am votat pe cei care ne guverneaza azi sau i-am votat indirect, neducandu-ne la vot.

De vina e clasa politica, in primul rand, pentru ca putea sa puna piciorul in prag, dar s-a bucurat de avantaje. Care sunt principalele avantaje ale Ministerului de Interne? MAI controleaza intreg teritoriul Romaniei, iar pentru un partid asta este extrem de important. Ai campanii electorale de dus, ai oponenti de intimidat (cum se intampla altadata), poti avea o serie intreaga de avantaje. In al doilea rand, daca incep sa mai curga si banii negri pe diferitele retele si filiere (asa cum semnaleaza presa), ne putem gandi ca si asta e un avantaj, desi de ordin personal.

Politicul a dat spre reforma alte institutii pentru ca n-a avut incotro - Ministerul Apararii si serviciile - pentru ca asta a cerut NATO. Dar NATO nu a cerut niciodata o reforma la Ministerul de Interne, asta se uita.



Cu alte cuvinte, noi am facut reforma acolo unde am fost obligati.

Credeati ca am facut-o de bunavoie? Daca avem astazi institutii mai occidentalizate, cum sunt MApN si serviciile, se intampla pentru ca NATO a cerut lucrul asta si ne-a ajutat. Putem compara: de la MApN sunt sute, daca nu mii de ofiteri plecati la cursuri prin Statele Unite si prin alte parti. Uitati-va si la Ministerul de Interne cati oameni au plecat la cursuri in anii aceia? Cred ca proportia e de 10 la 1, intre cele doua ministere.

Iar linia de comanda are in egala masura responsabilitatea ca si politicul, pentru ca politicul poate sa vina sa zica: "Hai sa facem o porcarie impreuna!" Dar ce, tu nu poti sa spui nu? Calitatea liniei de comanda in MAI intotdeauna a fost problematica.



E si societatea de vina?

Si societatea, ca nu s-a interesat. Semnale au fost, numai anul acesta au fost 2-3 crize preliminare. Amintiti-va cazul de la Timisoara. Aveau veste antiglont, dar l-au trimis pe bietul agent in misiune fara vesta, nu i-au spus ca e un urmarit periculos... Omul acela a murit cu zile din cauza greselilor propriilor lui colegi. Daca oamenii astia nu se apara ei intre ei unii pe altii, cum sa ma astept sa ma apere pe mine, un strain?

Si a mai fost si scandalul cu doctoratele plagiate, o alta criza.

Noi tot timpul avem impresia ca dracul nu-i atat de negru si reusim sa scapam in multe situatii, numai ca vedeti cum e viata uneori? Iti cam joaca feste. Asta a fost greseala fundamentala: Toata lumea a presupus ca e o chestie simpla, am mai avut cazuri din astea... Si Colectiv-ul a trecut, s-a schimbat ceva dupa tragedia de la Colectiv? La patru ani de la Colectiv lucrurile sunt mai rele. Dupa Colectiv, clasa politica a omorat combaterea coruptiei, desi oamenii au strigat "Coruptia ucide!". Acum lumea striga "Incompetenta ucide!". Astept si eu sa vad ce se intampla, sunt foarte curios.



Cum se vede din exterior Romania in acest moment?

Este adevarat ca in general lucrurile negative despre Romania razbat repede in presa internationala, lucrurile bune mai rar, din pacate. Nu am vazut decat ambasada SUA preocupata, dand un anumit semnal, dar sunt convins ca ambasadele occidentale monitorizeaza situatia, pentru ca suntem tara membra a NATO si a UE, iar o criza intr-o astfel de tara inevitabil vulnerabilizeaza.

Si va dau exemplul cel mai la indemana: uitati-va la Sputnik cum baga batul prin gard, cum incearca sa agite niste lucruri pe aici. Credeti ca o face degeaba?

Daca ne uitam cu atentie la tot ce a aparut public dupa declansarea acestei crize, la informatiile despre traficul de persoane, despre complicitatile politistilor cu interlopii, ne putem gandi ca aderarea noastra la Schengen este un obiectiv tot mai indepartat?

Cei care erau impotriva noastra au acum niste agumente... Si intotdeauna Occidentul a fost sensibil la traficul de persoane. Ne-au ajutat, ne-au mai impins si de la spate, ne-au mai si ciufulit cateodata pentru ca nu luam masuri si fetele din Romania sau Republica Moldova umpleau strazile si creau tot felul de probleme. Am raspuns si noi pozitiv, dar exista sensibilitate pe aceasta chestiune, creata nu de noi, ci de la razboiul din fosta Iugoslavie, cand traficul de persoane a explodat.

Problema traficului de persoane e o tema importanta, iar ceea ce s-a intamplat acum, complicitatea intre politic si clanuri, oricare ar fi ea, mai ales sub obladuirea Ministerului de Interne, nu are cum sa spuna ceva bun despre tine ca tara, dimpotriva.


Sursa : https://ziare.com/klaus-johannis/presedinte/iulian-fota-cand-vorbim-de-complicitati-intre-ofiteri-din-mai-clanuri-si-politicieni-ce-poate-sa-faca-raed-arafat-interviu-1572220

Niciun comentariu: