Principiul de baza este unul clasic intr-o societate duplicitara de gradul doi sau, mai simplu, intr-o societate a manipularii si diversiunii *) conform caruia "Sub ceva se ascunde altceva".
Viziunea
Activitatea
Metodele
Ruta sociala
Profilul personal
Scopurile declarate
Perceptia in constiinta anonima
Diversiune si manipulare multilevel
Concluzii
Referinte bibliografice
Note
„Sunt multe organizaţii-fantomă care derulează tot felul de proiecte, fac tot felul de combinaţii de care nici dracul nu ştie (s.n.). Şi e foarte greu, pentru că decredibilizează tot mediul ONG-istic”
Mihail Bumbeş, protestatar
http://adevarul.ro/news/societate/adevarul-despre-noii-revolutionari-vor-liderii-protestelor-cuprins-romania-1_52b08cc1c7b855ff56c8802b/index.html
„ Ar fi timpul ca sa apara o miscare a studentilor ; pana acum era prea proaspata cacialmaua pusa la cale de Marian Munteanu si Magureanu ”.
Daurel: 03-12-2011
http://www.dela0.ro/Mihai-Bumbes-protretul-luptatorului-la-tinerete
https://web.archive.org/web/20111203003331/http://www.dela0.ro/Mihai-Bumbes-protretul-luptatorului-la-tinerete
Viziunea
In cazul unui activist de tip nou ca Mihail Bumbes, aceasta se reduce la o diversiune si demagogie triviala de stanga care dau fiori prin alegatiile semidocte, saracia ideilor , maimutarirea democratiei , confiscarea spatiului public si parazitarea initativelor societatii civile autentice, atatea cate au aparut in cei 25 de ani irositi deja .
In esenta, in acest tip de viziune sociala, revolutia trebuie sa fie "o chestie mai conceptuala" ( sic!) si "o schimbare de sistem "( dar fara sa fie definita ) care se face prin "ateliere in piata publica" , trebuie sa fie neaparat rosie , si un fel de proces de genul pentru contra deoarece anarhistii au un fel de constiinta sociala cu circumferinta pretutindeni si centrul nicaieri. Altfel spus, ei se impotrivesc tuturor deoarece "sunt de meserie cetateni".
Cum si "Isus a fost anarhist" (?!) , revolutia anarhista trebuie sa fie indreptata impotriva oricarui sistem , deci si a celui democratic si european ! Ideologia este "fix-pix"( am citat din nou pe Mihail Bumbes ), "presa ( de stanga sau de dreapta ) minte", iar cetatenii trebuie in principiu si din constiinta sa fie uniti si solidari si “sa salveze” orice ( asa , tot din principiu, nu prea conteaza ce , si nici de cine, vedem noi pana la urma ). Cum revolutia anarhista este "un proces" , ea trebuie sa aiba un final cam prin 2020 cand din aceasta societate civila gestata acum de lideri ca activistul in cauza , vor apare noi partide ( in mod logic tot de tip anarhist ) , pentru ca ideologia si asa nu conteaza , " o noua clasa politica" ( eventual tot anarhista ) si o societate distopica deoarece cea de tip democratic nu este mentionata nicaieri.
Activitatea
Strategia anarhica a fost pusa in practica cu succes de catre activistul Mihail Bumbes ( “antrenat sau nu” ) copiind la indigo fenomenul “ Indignados” din Spania, desi suntem in Romania.
Principiul de baza a fost generarea si cresterea masei de manevra prin imitatie reflexa si nu prin adeziune si aderenta la idee ( care idee?! ) :
" M-am gândit că mergând către oameni, prin cartiere, numărul protestatarilor creşte, a fost o chestie strategică."
Problema este ca, exact dupa principiul elefantului care nu poate creste peste o anumita limita deoarece se prabuseste sub propria greutate, anarhia in sine a inceput sa dea batai de cap grupului de organizatori .Dupa propriile declaratii ale lui Mihail Bumbes, "grupul de organizare s-a umflat prea mult ( veneau şi o sută de persoane ) "si s-a transformat intr-o turma romaneasca de sefi in care nimeni nu mai voia sa asculte pe nimeni, rezultatul logic fiind acela ca anarhistii nu mai puteau comunica nici macar ei intre ei !
Metodele
Metodele anarhiste sunt disimulate abil in hainele romantismului studentesc boem si revolutionar care tine de clasica revolta a studentului cu buzunarele goale si cu vesnicul covrig in mana , dar care protesteaza ( mai exact , urla ) impotriva tuturor politicienilor chiar si atunci cand se sarbatoreste de fapt Ziua Europei (!).
Printre acestea se distinge atacul persoanelor de la varful ierarhiei ( "ideologia este indiferenta") urmat de actiunile teatrale care dau bine la televizor . Legarea cu lanturi de gardul Guvernului ( de fapt o simpla bariera pentru masini pentru ca , din pacate pentru spectacolul mediatic, Guvernul nu prea are gard !) , dar numai in fata camera de luat vederi care transmit instant pe Facebook , urmareste sa aduca neaparat activistul in pozitia de martir si victima a sistemului prin actiunile lui definite drept “non-violente” dar care se fac “ prin incalcarea legii si a Codului Penal" (!). Mai mult decat atat, temele protestelor nu sunt de fapt decat pretexte pentru o “schimbare radicala” respectiv "o revolutie si o schimbare de sistem " dar tot asa, din principiu, si fara ca aceasta, sau acestea, sa fie definita (definite) clar.
De aici incolo, lucrurile se complica rau de tot. Dupa declaratiile lui Mihail Bumbes , CEE Trust a platit 30.000 de dolari “Militiei Spirituale” pentru a afla cum pot fi facuti tinerii sa iasa in strada …fara sa stie de fapt pentru ce sunt acolo ! Modul (relatat de activist ) in care CEE Trust a platit, este bizar pentru ca seamana cu bancul studentesc despre Papa de la Roma care venit in Romania , dar numai ca sa intrebe de marele Gica de la Scularie :
„M-au chemat acolo şi mi-au spus că ar trebui să fac o cercetare, « fă un studiu sociologic, să vii cu nişte măsuri să redeştepţi tinerii. Vezi exact unde e problema». Am făcut şi ei mi l-au finanţat”.
In principiu a fost vorba despre o şcoală de activism civic bazată pe creativitate, dar care şi-a propus „să asambleze laboratoare sociale alternative capabile să stimuleze dialogul civic între participanţi” ( respectiv proiectul CRIM ) organizate dupa acelasi principiu al dialogului de dragul dialogului in care scopul este mai putin important. Pentru aceasta distractie s-au mai alocat inca 75.000 de dolari platiti bineinteles tot „Militiei Spirituale” al carei lider ( Mihai Bumbes ) a beneficiat de o atentie speciala fiind invitat în Polonia, unde a discutat „cu directorul CEE Trust pe Europa Centrală și de Est, Lidia Kolucka și cu Piotr Arak, care la vremea aia era consilierul primului-ministru polonez pe probleme de educație”.
Aceasta viziune anarhista, eclectica si ambigua , ne-a procopsit cu proteste care nu au nevoie de lideri deoarece se organizeaza singure exact dupa principiul disiparii responsabilitatii in comisiile birocratice in care raspund toti si de fapt niciunul :
„ este foarte important pentru oameni sa se autoguverneze, sa fie responsabili. Pentru ca in momentul in care tu identifici un lider esti tentat sa zici “lasa ca face ala; initiaza ala”.
Acest tip de activism nu este decat de o diversiune clasica in care discrepanta dintre scopurile declarate si scopurile urmarite este una evidenta. Se porneste de la ceva gen „ Rosia Montana”, dar se doreste de fapt cu totul altceva respectiv :„revolutia generatiei noastre ” ; „ miza de constiinta a generatiei noastre”( s.n.- care or fi ?!) ,si o batalie pe termen lung respectiv :
"o schimbare de mentalitate si construirea unor grupuri sociale, unei mase critice, care sa poata raspunda la problemele societatii. Nu doar sa conteste, ci sa ofere si alternative (s.n.- care or fi ?!) ".
Problema esentiala ramane aceea ca nu sunt definite de fapt nici revolutia , nici scopul ei , nici alternativele la situatia existenta, dar problema ca atare ramane undeva in urma si pe planul doi, conteaza doar intentia , galagia si scandalul .
Din acest punct de vedere , metodele triviale folosite in activismul social de acest gen cum ar fi legarea ostentativa cu lanturi de gardul (parcarii) Guvernului , sau revolta triviala ( dupa principiul reclamelor comerciale, opinia publica trebuie neaparat socata prin incalcarea cutumelor sociale tacite inclusiv cele ale bunului simt ) impotriva unei asa-zise cenzuri, au devenit deja clasice :
Foto: bindiribli.ro |
Demascarea "cenzurii" din mass-media in stilul elevat al miscarii " #Uniti Salvam " Foto : VIP |
Ruta sociala a activistului nostru de profesie este una absolut speciala , respectiv o constanta contradictie intre convingerile declarate si propriile actiuni. Astfel, dupa liceu “incearca” o scoala postliceala de Cadastru Funciar Topograf ( nu ne spune si unde a facut-o sau ce legatura exista intre cadastru si istorie ) dar isi regaseste repede vocatia initiala abandonata temporar devenind student la Facultata de Istorie in Bucuresti.
Aici, foarte interesant, cariera lui urmeaza un traseu social de tip MI fulminant si ascendent pe toate planurile **) . In mod admirabil, desi nici nu incepuse bine facultatea, activistul nostru avea deja cristalizata o viziune politica si un plan de actiune pe termen lung, dar nu numai atat .
Inca din anul I infiinteaza (ziua) un grup informal numit “Militia Spirituala” ( ! ) care devine imediat si activ si vizibil in mass-media , asta in timp ce , viitorul nostru erou nostru civic reuseste performanta sa lucreze 24 de ore din 24 deoarece noaptea “descarca tiruri cu haine la Baneasa ca sa faca rost de bani” prin forte proprii , autofinantandu-se dupa model occidental si castigand astfel respectul nostru.
Si mai interesant , absolventul nostru ubicuu are capacitati capacitati cuantice reusind performanta sa fie in acelasi timp in mai multe locuri si sa activeze pe mai multe planuri reusind sa primeasca suport social si logistic in toate. Nu se stie de ce , “devine” imediat ( nu ne spune si cum , dar alta informatie nu avem ) cercetator la Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si in mod absolut fericit, cercetarea va merge mana-n mana cu actiunile de strada !
Mai mult decat atat, desi este interesat de istoria si politica romanesca fiind si cercetator , activistul nostru isi face ucenicia revolutionara in Turcia ( ?!) unde a ajuns din empatie umana ( “Pur și simplu, ca activist am înnebunit când am văzut ce se întâmplă. N-am putut să nu empatizez cu oamenii gazați. Ceva în mine s-a declanșat. M-am documentat, eram de acord cu motivația și cu scopul protestului. “ ).
Pe cale de consecinta, motivatiile prezentate cititorilor sunt de-a dreptul puerile si cu accente mistice amestecand cu gratie sistemele, societatile, culturile si continentele in stilul grandilocvent si comic al unui Rica Venturiano contemporan ( “Era și aproape de România. Simțeam și că trec anii peste mine și n-am avut șansa să trăiesc o manifestație adevărată împotriva unui sistem corupt. Eu chestiile astea le trăiesc, mă hrănesc cu energia lor.” )
Profilul personal
Activistul de profesie Mihail Bumbes a fost preocupat de disidenta anilor `80 , dar recunoaste ca nu a avut nici un model in acest sens . Desi se mandreste cu faptul ca l-a intervievat pe Vasile Paraschiv ( „Sunt printre putinii care au facut interviu cu el” ) , a fost impresionat mai degraba de un pusti de 16 ani “care inca din `81 scria pe pereti “mesaje anti-sistem, mesaje inca extreme de actuale ” ( sic!) .
Cu aceasta logica istorica si politica originala , Bumbes devine in aprecierea elogioasa a ziaristului care i-a facut portretul, un adevarat lider al tinerei generatii :
“ Fără el, poate că nimeni n-ar fi văzut cum se mişcă ceva în oameni şi cum se poate naşte o forţă capabilă să trezească studenţii din toată România .”
Problema este ca tehnica manipularii de grup este evidenta in acest caz chiar si pentru ziaristul care voia sa-l lanseze ca lider social :
„Reuşise deja să-i facă să vorbească, reuşise să-i enerveze şi să-i distreze.Un singur lucru nu i-a fost la îndemână tânărului roşcovan: să-i facă să înţeleagă de ce erau acolo(sic !).”
Portretul in tuse groase facut de ziarist contureaza un Savonarola comic si grotesc ( „un acut simţ al dreptăţii şi o şi mai acută nevoie de recunoaştere l-ar recomanda ca pe un Savonarola modern” ) dar in acelasi timp „ diversionist, manipulator şi cabotin. Poate e un pic din fiecare” , si cu accente de ADHD („E dezorganizat, „ştiu, recunosc!", dar compensează cu entuziasm şi o pasiune de nebun.” ) cu care spera probabil sa capteze atentia tinerilor din amfiteatru sau din strada .
Mihail Bumbes in lupta cu bastoanele si ideile din amfiteatru Foto : Adevarul |
„De atunci, însă, Bumbeş îşi poartă toate visele pe scut. Cele 100 de ore s-au terminat. După patru nopţi albe, luminile s-au stins în amfiteatrul de război de la Istorie.”,
avem de-a face cu un manipulator de tip clasic , diversionist si provocator in acelasi timp , de genul „ pentru contra ”, al carui scop este sa faca zgomot si sa conteste orice forma de autoritate , inclusiv cea rationala.
Dovada este furnizata chiar de catre ziaristul care ii acorda spatii ample inclusiv intr-un cotidian central ( prietenii stiu de ce ) rezultand un portret standard si o imagine sociala fabricata care combina in imagini antitetice arhetipuri uzuale in manipularea opiniei publice ( "terorist" versus "pacifist" ), prin eroizarea si in acelasi timp victimizarea personajului .
Activistul Mihail Bumbes Foto : VIP |
Pe de alta parte, portretul din ziarul “Adevarul” facut de de catre Mihai Voinea (http://adevarul.ro/assets/adevarul.ro/MRImage/2013/12/17/52b08ebac7b855ff56c88a9e/646x404.jpg ) foloseste o metoda verificata inca din 1990 cand din seful proaspat infiintatului SRI ( Virgil Magureanu ) telespectatorii romani, atunci inca terorizati psihic de Securitate, au putut vedea in primul interviu pe care l-a acordat atunci, in cea mai mare parte si in mod ostentativ si conspirativ, doar ochii lui !
"Teroristul" Mihai Bumbes Foto : Adevarul |
"Pacifistul" Mihail Bumbes la protestele din ianuarie 2012 Foto : http://www.vice.com/ro/read/ong-istii-soros-sparg-paranoia-din-jurul-protestelor |
In mod cert, Mihail Bumbes a beneficiat la noi inca de la debutul de activist din anul I de facultate , de o larga si inexplicabila expunere mediatica si de o imaginea sociala ambigua si atent confectionata in presa noastra.
Oricum ar fi , actiunile sale sunt dupa parerea sa atat de destabilizatoare , incat sistemul reactioneaza ( “incerca sa te denigreze și să te decredibilizeze”) inclusiv prin intimidare. Ii trimite acasa politsti care "ii cauta arme de foc" (?!) , "este hartuit prin nenumarate amenzi nedrepte" (dar pe care nu le contesta ! ) “este intimidat de DNA si cercetat de SPP” ( ?!) deci in mod evident , si dupa ziaristul care i-a facut portretul , ar trebui totusi sa fie considerat un pericol pentru demnitarii statului roman , dovada curajului sau fiind chiar faptul ca "este parasit de cei pe care ii considera apropiati".
Cu toata eroizarea si victimizarea sa promovate la unison in mass-media romaneasca, activistul nostru nu convinge deloc publicul pe care il tinteste . Este vorba de tinerii care de multe ori scaneaza foarte eficient mastile oricarui actor social :
Aha ! Deci politia n-a avut alta treaba decat sa lucreze la intimidare cu familia "respectabilului" Bumbes, ca o consecinta a faptului ca a mai aparut odata de fata cu presa la proteste la Universitate si, odata presa plecata, s-au evaporat si cei de la Miscarea Civica Militia Spirituala. Idem si in cazul protestului de la Facultatea de Istorie, in care Bumbes oferea cu larghete declaratii presei - (I)realitatea daca nu ma insel - apoi a facut cale intoarsa dupa izbucnirea scandalului, in care s-a trecut peste ASID ca for tutelar al protestelor de o parte dintre studentii prezenti ce refuzau sa fie masa de manevra pentru a-i face suprafata ligii si lui Bumbes care iar a scos de la naftalina trecutul sau de protestatar "angajat" - depinde cine il plateste, ultima data Oprea, parca. Nu pot sa cred ca oameni seriosi, cum imi place sa-i cred pe cei de la Salvati Rosia Montana, cred gogosile de mai sus. Si eu am fost la manifestatie, si alaturi de mine au mai fost o carca de oameni, nu doar cei de la Militia Spirituala, si nu s-au cautat la mine acasa arme care nu exista, nici nu mi-au fost luati parintii la intrebari, nici nu m-au monitorizat serviciile la baie, sa ma filmeze cand stau pe closet, sa-mi publice moaca, sa aiba lumea de ce rade. Protestul e o forma de manifestare a dezacordului fata de o anumita situatie grava din societate, si pe chestia asta nu-ti ia nimeni gatul, exista libertate de exprimare. Dar una este protestul, si alta incitarea la revolta si la nesupunere civica - Bumbes a luat apararea suporterilor "onesti" care au devastat la Unirea, dar asta nu se mai spune, nu-i asa, astea sunt manipularile presei, nu-i asa Mihai ? Comic faptul ca v-ati gasit taman voi sa dati cu piatra... ca sa nu mai continui, ma umfla rasul.
P.S. Am postat chestiile astea , dar cred ca e pierdere de vreme, bajetii de la Militia Spirituala oricum sterg acele comentarii care nu sunt "pe linie"... adica nu le dau apa la moara "protestelor lor", "implicarii civice"...
Sanchez , 06.03.2012, 11:29Sursa :Miliţia Spirituală cere autorităţilor statului să renunţe la practicile de poliţie politică - http://www.militiaspirituala.ro/detalii.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=332&cHash=186a7af9c6c02e9bfd5ee47d83299520 )
Tehnica folosita in acest caz de catre ziarul "Adevarul " tine este una simpla si tine de principiul anamorfozei , dar este foarte eficienta ( in mass-media nimic nu este intamplator) .
Daca priviti prima imagine de mai jos ( Varianta 1 ) , aveti foarte probabil un sentiment acut de revolta pe care o are orice om civilizat atunci cand vede cum o tanara este dezbracata si tarata pe jos de doi politisti si este lovita cu brutalitate in stomac de un al treilea , dar si un sentiment de neliniste cand priviti intreaga fotografie care sugereaza un univers concentrationar :
Varianta 1 Sursa : Adevarul |
La fel de evident , prin prezentarea acestei fotografii nici o lege nu a fost incalcata , dar impresia subliminala a fost deja indusa si scopul initial a fost atins.
Scopurile declarate
Scopurile declarate ale activistului Bumbes au suferit o metamorfoza continua. De la orientarea initiala de “trezire a spiritului civic la studenti “, prin extensie la romani in general , acesta a trecut in mod surprinzator la propaganda in randul elevilor de liceu si adolescentilor fixandu-si drept obiectiv "o schimbare de mentalitate pe termen lung" , "o schimbare a clasei politice" respectiv "o revolutie finalizata prin 2020".
Pana atunci , si aici Mihai Bumbes este de o sinceritate debordanta , activismul civic se poate imbina mai devreme sau mai tarziu si in mod dialectic cu cariera politica ! Altfel spus, inainte de a finaliza revolutiile civice , este mult mai eficient sa invingi sistemul devenind politician in cadrul lui sau chiar europarlamentar, dupa un model social devenic clasic la noi , si atat de iubit de conu` Iancu , respectiv cel al tradarii cauzei initiale .
Un lucru este absolut sigur . Daca IICCMER a pierdut un cercetator care de fapt nu mai dorea sa studieze , activismul civic a castigat in mod cert un revolutionar de profesie care se concentreaza pe “participare publica si educatia cetateaneasca “ exact acolo unde crede ca este nevoie , respectiv la elevii de liceu ! Dar asa cum si-a tradat si prima dragoste ( istoria ), si a doua (cercetarea ), iar deprinderea este o a doua natura , considera la fel de firesc faptul ca si activismul civic de acum poate fi tradat pentru o cariera politica chiar de catre propovaduitorii sai !
Perceptia in constiinta anonima
Marile manevre sociale ale agentului si actorului social Mihail Bumbes, oricat ar fi de browniene, sunt in realitate extrem de transparente . Pentru perceptia publica de la noi obisnuita de peste 25 de ani cu scenariile, manipularile si dezinformarile en gros din societatea romaneasca , cercetarea subtextului actiunilor sociale de la noi a devenit o a doua natura a cetateanului roman care , dupa ace s-a fript cu toate ciorbele si cacialmalele politice, sufla si in orice iaurt social.
In primul rand, si dupa 25 de ani de la Piata Universitatii , pentru miscarile de genul "haideti sa haidem" si
"# uniti salvam" , constiinta anonima constata cu cinism ca :
“ar fi timpul ca sa apara o miscare a studentilor ; pana acum era prea proaspata cacialmaua pusa la cale de Marian Munteanu si Magureanu” .
In al doilea rand, liderul lor este mai intai ironizat copios :
„hotaraste-te, ori anarhist ori vedeta”; „ paremi-se ca esti cam amorf...pai ori in uta ori in teleguta..ori pe dreapta ..ori pe stanga....ori asa ori altmiteri...sau protestezi asa de dragul protestului, adicatelea de la care da mai mult! Ursuletul Cocolino! :)))” ,
si apoi practic desfiintat din punct de vedere moral :
„ este un anarhist sau ii place sa faca pe vedeta si sa fie membru intr-un partid. In concluzie: Nicoleta Luciu masculin...”
Caracatita ONG-ista de tipul “uniti salvam” este de fapt una de partid si de stat deoarece ramificatiile ei urca si coboara pe toate palierele sociale.
Mai exact , avem de-a face cu un ghiveci politico-social destinat “massei” ( l-am citat pe Andrei Plesu ) semidocte , dar care sa-i para cunoscut acesteia prin apelul la vechile clisee formate prin reflexe sociale indelung exersate in comunismul si post-comunismul romanesc .
Deci nu va fi nici o surpriza sa aflam ca in realitate avem de-a face cu o afiliere anarhista ( dar neaparat de stanga ) si cu o revolutie ( neaparat rosie ) :
Foto : In linie dreapta |
In spiritul adevarului trebuie sa mentionam totusi ca antrenamentul pentru revolutia de vara a inceput de fapt inca din iarna .
Atunci aparut ideea "unitatii nationale" :
Ideea continuarii cu pumnul a Revolutiei din 1989 :
Printre liderii sociali care sustin in mod evident organizatia activistului Mihail Bumbes intalnim exact pe cei care ne-am fi asteptat sa-i gasim acolo :
"Printre persoanele care au luat cuvântul la eveniment s-au numărat Mircea Toma – Agenţia de Monitoriza a Presei ActiveWatch (moderatorul dezbaterii), Alfred Bulai - SNSPA, Carol Căpiţă - Facultatea de Istorie, Petru Dandea – Cartel Alfa, Ruxandra Ivan - Miliţia Spirituala, Oana Preda – Centrul de Resurse pentru Participare Publică, Costel Popa - Ecopolis şi Nicuşor Dan - Asociaţia Salvaţi Bucureştiul."( Raportul studiului Activismul si cultura protestului la tinerii din România (http://www.militiaspirituala.ro/detalii.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=315&cHash=c60b76a42f47f570d7e7a0000e36760b ).
Dovada suprema a sustinerii oculte a galagiosului nostru activist o avem nu de la liderii sociali care oricand pot sustine oricand exact contrariul atitudinii initialie, ci de la institutii serioase care nu-si pot schimba statutul social dupa cum bate vantul , si aici avem o surpriza majora.
Activistul Mihail Bumbes a creat nu se stie cum, o veritabila tornada sociala cu un nume predestinat CRIM ( creativitate/imaginatie) respectiv "primul proiect de activism civic destinat tinerilor" ( dar nu numai lor), care a antrenat in mod suspect institutii de cel mai inalt nivel real ( Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti , Facultatea de Filosofie a Universitatii Bucuresti) sau formal (Facultatea de Științe Politice de la SNSPA) , ONG-uri dar si... licee !(http://www.militiaspirituala.ro/detalii.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=354).
Proiectul CRIM ,susţinut şi finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, a fost făcut în parteneriat cu Centrul de resurse pentru participare publică, Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică, One World Romania, Grupul pentru Acțiune și Patrimoniu. Au existat partneriate punctuale și cu Facultatea de Științe Politice de la SNSPA, Facultatea de Istorie UB, Facultatea de Filosofie UB și alte licee din București și din țară.
Intrebarea care nu are un raspuns oficial dar probabil are cu unul explicatii oculte , este cum poate un personaj , pitoresc , si picaresc sa-i spunem ( marca Rica Venturiano prin limbajul grandilocvent si rudimentar, comportament si mentalitate ) , sa devina nu numai credibil pentru institutii care se pretind serioase , ci si un fel de catalizator al energiilor sociale.
Diversiune si manipulare multilevel
Manipularea in acest caz este complexa si totala . Dovada o avem chiar in interiorul institutiilor universitare de marca, institutii care si-au dat girul si si-au pus in joc credibilitatea in parteneriate sociale suspecte, chiar daca proiectul CRIM a fost susţinut şi finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe ( nu este nici primul, nici ultimul caz in care banii occidentali destinati democratizarii unei societati gresesc traseele si nu respecta scopurile declarate initial) .
Pe de alta parte , si printr-o indelungata traditie, universitatile aflate in prima linie a societatii civile din orice tara si-au mentinut si la noi o autonomie sociala si intelectuala, studentii fiind in anii `90 catalizatorii schimbarii sociale.
Daca politicienii cumpara voturi cu zahar , ulei , fasole si carnati , anarhistii lui Mihail Bumbes „cumpara” proteste in taberele spirituale si tovarasesti din Piatra Craiului pentru tanara garda , pentru ca , nu-i asa, cultura protestului se poate invata numai in cort si in varf de munte unde este „CRIM"-inal pentru tineri , studenti si adolescenti ( practic minori ) , si cu lecturi prealabile foarte bine alese pentru cultura protestului cum ar fi :
Activism sau de la Budha la anarhism
Minte şi cunoaştere. O perspectivă buddhistă
Această orbitoare absență a luminii
De veghe în lanul de secară
Sursa : http://www.militiaspirituala.ro/detalii.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=332&cHash=186a7af9c6c02e9bfd5ee47d83299520
Lecturi, care ( eventual ), ii pot (de)stabiliza emotional , social si politic pe tineri si adolescenti , si eventual ii pot face permeabili la sugestii de grup ***) .
Sursa : Militia Spirituala |
Ne aflam in fata unui caz tipic de manipulare a opiniei publice si a comportamentelor de grup din societatea noastra in care agentul si actorul social Mihail Bumbes are o prestatie rudimentara, chiar comica prin decalajul dintre limbaj, concepte, atitudini , comportamente si nivelul competentelor sociale declarate , starnind nedumerire cu privire la adevaratele sale scopuri si intentii.
Mult mai grav decat atat, avem institutii sociale dintre cele mai serioase , dar care intra in hora si gireaza atitudini si comportamente histrionice in totala contradictie cu statutul oficial respectiv litera si spiritul lor. Pe de alta parte, dovada evidenta a manipularii o constituie presa oficiala de diverse orientari si mass-media in general, care practic raspund la unison unei comenzi sociale (?) si acorda spatii largi in cele mai diverse zone si orientari ale lor, unui personaj si unor actiuni care starnesc rezerve profesionistilor in domeniul social si nu numai .
Din fericire , experienta politica si sociala acumulata volens-nolens de catre romani in cei 25 de ani de tranzitie originala , ii face pe multi dintre ei imuni la asemenea asemenea spectacole sociale de duzina, sau cel putin ii coalizeaza in numar suficient cat sa puna sub semnul intrebarii credibilitatea acestora .
In sfarsit, cel mai deprimant lucru este ca dupa un sfert de secol de democratie , romanii nu au intalnit inca nici onestitatea sociala, nici democratia visata , deoarece nu scapa nici acum de blestemul formelor fara fond si de maimuţărirea democratiei prin discursuri demagogice si alegatii semidocte care nu pot pacali nici cel putin elevii buni de la un liceu teoretic , dar niste studenti sau absolventi seriosi de invatamant superior.
Dovada cea mai buna o reprezinta un incredibil discurs al onestitatii sociale care ne arata ce vor cu adevarat romanii de la tara lor si ca societatea isi pregateste inca de pe acum anticorpii pentru orice carnaval social marca "Mihail Bumbes & #Uniti Salvam" .
Cand un copil de la tara si aflat departe de un oras si de posibilitatile lui , la 13 ani scrie sau gandeste cum se poate citi mai jos ( si nu este singurul !) , putem sa credem ca viitorul este salvat deoarece este foarte putin probabil ca acesta sa mai poata fi prostit dupa varsta de 18 ani cu lozinci demogogice si forme fara fond ( ca sa nu mai vorbim de cumpararea voturilor cu zahar , ulei , fasole si carnati !) si acest lucru nu poate decat sa ne bucure pentru ca ne reda, in sfarsit, speranta absenta timp de 25 de ani.
Referinte bibliografice
http://adevarul.ro/news/societate/adevarul-despre-noii-revolutionari-vor-liderii-protestelor-cuprins-romania-1_52b08cc1c7b855ff56c8802b/index.html
http://www.revistavip.net/Stiri_de_ultima_ora/Mihail_Bumbes_Pe_oameni_ii_tine_in_strada_cauza_/8471/
http://www.militiaspirituala.ro/detalii.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=332&cHash=186a7af9c6c02e9bfd5ee47d83299520
Note
*) http://sergiusimion.blogspot.ro/2007/04/parabioza-starea-unei-natiuni.html
**) Un precedent de acest gen exista la psihologi unde cu cativa ani in urma un militar de cariera , fost ofiter de graniceri, a fost propus sa reprezinte ...interesele psihologilor civili ("În şedinţa Conducerii operative din data de 04.06.2009 domnul psiholog dr. Ion DUVAC a fost investit, ca reprezentant al Colegiului Psihologilor din România,la negocierea sistemului de salarizare unitar în grupul de dialog social al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale." ). Problema este ca persoana in cauza are o ruta si un traseu social de tip SF chiar si pentru Ministerul de Interne de altadata : (http://psihologiapsihologilor.blogspot.ro/2009/06/democratie-psihologica-prin.html).
***) Demersul folosit in acest caz este unul calchiat dupa un algoritm deja verificat si utilizat pentru manipularea de grup in randul studentilor , liceenilor si preadolescentilor in scopul indoctrinarii lor psihologice pe bani europeni , dar intr-un sens contrar valorilor europene ( http://sergiusimion.blogspot.ro/2013/05/pregatirea-psihologica-pentru-lupta-si.html ) si chiar stimularea unor comportamente ilegale prin reclama excesiva facuta acestora sub aparenta combaterii lor.
Am mai scris in acest blog despre un site uluitor - www.e-scola.ro- cu referire la psihologie respectiv cu privire la viziunea de cazarma a unora prezentata drept model elevilor si tinerilor. Este vorba de un alt “ proiect european “ ( oare aici se duc banii Europei ?!) uluitor despre …droguri . Textul este presarat abil printre teze, job-uri, Dex, Barbie, muzica, horoscop,etc. fiind destinat pentru informare si experimentare STUDENTILOR si ELEVILOR ( este de remarcat melanjul adolescentilor cu studentii...) cu recomandarea si sustinerea de a initia materiale noi bazate pe cercetari proprii (!).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu