Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

duminică, 29 iunie 2014

Parlament, grupuri de interese, servicii de informatii


Comentariul de mai jos a fost postat la un articol aparut recent pe Contributors.ro :


Mihai Razvan Ungureanu - Sursa răului se găsește în Parlament




Parlament, grupuri de interese, servicii de informatii

Foarte interesant articol scris de un membru al Parlamentului ,  in primul rand prin teza lui centrala (“ Sursa raului se gaseste in Parlament” ) care defineste o institutie atat de importanta (  la noi, din pacate, nu si foarte democratica  )  drept cauza primara a raului social si eludeaza in acest mod adevarata problema . 
In realitate, Parlamentul nostru este  unul captiv , dar cauzele acestei situatii  se afla in afara lui, ori tocmai despre aceste probleme nu se discuta aici si cu cartile pe fata.

In al doilea rand, autorul ne propune inca un paralogism absolut uluitor aruncand pisica noastra drept in curtea Parlamentului European : 

“Scandalul cu Adrian Severin în Parlamentul European ne demonstrează că se poate și la case mai mari.” (?!)

Cu alte cuvinte, e ca si cum am spune ca scandalul Severin nu a aparut din vina celui care l-a provocat , ci din vina Parlamentului European care i-a permis aparitia ! :))

Mai mult decat atat, autorul gaseste drept explicatie a situatiei actuale din Parlament inactivitatea societatii civile care este incapabila sa preseze asupra Parlamentului si sa obtina “ o schimbare de atitudine ” (?! ) in interiorul Parlamentului. In acest caz avem o interesanta dilema penala, legala, civila si morala in cazul senatorilor cu dosare penale pentru ca numai schimbarea atitudinii lor ( presupunand ca o obtinem ! ) nu schimba de loc problema faptelor si dosarelor lor penale ...

Pe de alta parte, daca Parlamantul este unul captiv , in aceeasi masura si electoratul este unul captiv deoarece de 25 de ani nu mai stie pe cine sa voteze intre cei care isi schimba intr-o veselie marca Dandanache doctrinele, partidele, denumirile,lozincile,  functiile, pozitiile, gradele, uniformele,hainele,etc.

In al treilea rand, autorul nu defineste care sunt aceste obscure grupuri de interese si transfera raspunderea din planul politic in planul civic : “ singura soluție ar fi implicarea societății civile în controlul activității parlamentare”, aruncand deci vina pentru culpa politica asupra societatii civile care devine singura vinovata de oalele sparte de politicienii care se apara democratic adica unii pe altii :  “dacă ignorăm decăderea Parlamentului vom asista în curând la decăderea întregii clase politice.”
Ceea ce omite sa precizeze autorul articolului este ca si societatea civila, la fel ca si clasa noastra politica , este de fapt parazitata, mai exact avem o societate civila autentica ( atat cat poate exista aceasta in conditiile noastre ! ) care este dublata de o falsa societate civila ( http://cursdeguvernare.ro/societatea-civila-si-crizele-globalizarii-romania.html) , mai exact un fel de societate in civil ) astfel incat si in plan civic cetatenii sunt exact in aceeasi situatie ca in politica respectiv aceea de a nu putea distinge pe graul de neghina !

In sfarsit, teza generala care sta la baza acestui foarte interesant articol scris practic de o persoana din interiorul sistemului , este una care  valideaza sistemul si in acelasi timp eludeaza raspunderea politica  : politicienii actioneaza ( si nu prea patesc nimic) dar de vina este societatea civila ( cea autentica sau cea falsa ) care nu intervin/e acolo unde de fapt nu poate actiona , adica in interiorul Parlamentului. Aceasta pozitie este foarte explicabila daca avem in vedere conceptia originala a autorul articolului ( fost director SIE) despre mecanismele politice ale guvernarii  , conceptie prezentata cu ceva timp in urma respectiv atunci cand a fost desemnat drept premier :

Ungureanu: “Intenţionez să folosesc experienţa MAE şi a SIE în eficientizarea guvernării”   *)


De fapt, aici autorul se apropie de una din  cele mai “interesante” teze publicate la noi , a unui autor care considera ca de fapt toti politicienii trebuie sa posede o cultura specifica si sa faca zid in jurul unor institutii “specifice” sau chiar sa devina ...“ișpioni” :


Ion Duvac - Cultura de intelligence a decidentilor politici 






Nota 

*) Cu ceva timp in urma,  intr-o discutie in tren cu un tanar care voia sa acceseze fonduri europene si se lovea de birocratia atat de specifica de la noi,  am aflat inca o (posibila si bizara ) explicatie pentru aceasta : in orice institutie de stat exista functionari care dau note informative la cel putin 2-3 servicii de informatii simultan ( din cele 6-7 care exista la noi ! ).

Niciun comentariu: