Acesta haos social structural face practic inutila "guvernarea electronica" care , dupa 25 de ani , este inca o gluma pentru Romania.
Simplu spus, spatiul formal (administrativ ,economic si social ) romanesc este construit dupa principiul clasic "nu stie stanga ce face dreapta" si generat dupa principiul sistemului cu m ecuatii cu n necunoscute si fara solutii , sistem care sta la baza megamasinii sociale mostenita de la sistemul politic si social anterior care constituie artileria grea folosita de stat impotriva propriilor cetateni **).
Acest lucru este recunoscut in mod onest si categoric de catre un parlamentar care dupa 16 ani petrecuti in Parlament face o declaratie antologica :
" Dacă avem vreun motiv real de îngrijorare ţine de ce construieşte statul ca infrastructură IT pentru tot ce înseamnă guvernare electronică (s.n.). Această problemă nu se va rezolva pentru că fiecare minister sau instituţie va face ceea ce a ştiut să facă şi până acum. Interfaţa între cetăţean sau firmă şi stat există şi se numeşte formular. Sigur, lăsând la o parte faptul că nimeni nu ţine evidenţa tuturor formularelor din România, ceea ce este greşit pentru că ele sunt necorelate. În România, nu există nicăieri o specificaţie care să coreleze formularele între ele, pentru că fiecare minister e un mic imperiu şi sunt multe la mijloc (s.n.) . Eu am renunţat să mă bat cu imperiile astea şi de aceea mă ocup numai de zona industriei private. O legislaţie specifică se poate face, dar o faci degeaba. După 16 ani de Parlament, am ajuns la concluzia că orice încerci să faci în zona statului este degeaba(s.n.). Asta e realitatea"
Varujan Pambuccian
liderul grupului minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor
Cea mai elocventa demonstratie a acestei stari de lucruri este aplicarea principiului "sa facem dezordine, ca sa avem motiv sa facem ordine cum vrem noi" .
In acest scop statul a creat megastructuri informationale care oscileaza simultan intre "Castelul" si "Procesul" lui Kafka , si 1984 al George Orwell , megastructuri cu un design si o cultura organizationala specifice mentalitatii de buncar .
Exemplu clasic de megastructura informationala care striveste cetatenii :
De când ANRP este condusă de George Băeșu, instituția a devenit o adevărată fortăreață
Foto: Agerpres
"Potrivit unui răspuns dat de ANRP pentru „Evenimentul zilei”, în 2012 existau 48.700 de dosare în lucru, iar acum șefii instituției susțin că există 50.088 de dosare, adică s-au înmulțit. Dacă acum doi ani toate dosarele erau în lucru, acum, surprinzător- zeci de mii de dosare nici măcar nu au fost citite."
”Eu nici nu mai știu la ce coadă să mă așez când mă duc la ANRP, este haos acolo.”Elena Ardeleanu, „client” ANRP
"În ceea ce privește fapul că există dosarul cu numărul 13.693 și că în dreptul lui apare un anume Mihai Vasile, aceasta nu a fost lămurită până în prezent. „Ei susțin că sunt două dosare diferite, unul cu CC la urmă și unul fără. Cel fără este al meu, iar celălalt este al omului ăsta. Dar nu există așa ceva, am vorbit cu avocatul și nu există. Eu nici nu mai știu la ce coadă să mă așez când mă duc la ANRP, este haos acolo”, s-a mai plâns femeia, fost medic.EVZ a încercat că dezlege misterul. Întrebați ce înseamnă că dosarul are în coadă CC, reprezentanții Autorității au explicat că, de fapt, nu pot exista două dosare cu același număr. „Abrevierea CC, care se adaugă fiecărui număr de dosar de despăgubire, este o trimitere la Comisia pentru Stabilirea Despăgubuirilor, în prezent Comisia Națională pentru Compensarea Imobilelor”. Cu alte cuvinte, conform legii, nu putea exista un același număr de dosar cu CC în coadă, dar cu un alt beneficiar, așa cum apare pe pagina de internet a ANRP-ului (s.n.)."
" Zeci de dosare depuse la Autoritate nici măcar nu au fost date în lucru. Sunt persoane care așteaptă de 10, chiar 15 ani, să își primească proprietatea înapoi sau să fie despăgubite."
http://www.evz.ro/bataia-de-joc-de-la-restituirea-proprietatilor-casele-luate-de-comunisti-confiscate-de-functionarii-statului.html
Note
*) Recent la un post TV s-a facut afirmatia ca in fiecare judet ar exista 370 ( ?! ) de institutii de control , deci in total ar exista 41 x 370 = 15170 de institutii numai "in teritoriu" ( despre numarul total de angajati putem sa facem numai speculatii ).
**) HAOS plătit din bani publici. Bătaia de joc de la Restituirea Proprietăților. Casele luate de comuniști, „confiscate” de funcționarii statului
http://www.evz.ro/bataia-de-joc-de-la-restituirea-proprietatilor-casele-luate-de-comunisti-confiscate-de-functionarii-statului.html
2 comentarii:
Chestiile astea merg mana in mana cu recentul articol al lui Vintila Mihailescu din Dilema Veche, "Baronii cunoasterii". Nu cred ca v-a scapat. Cu aceeasi stima. Emil.
Exista intr-adevar o legatura intre cele doua teme, dar este vorba totusi de domenii diferite si de abordari complet diferite. Pe de alta parte, tema baronilor cunosterii este foarte interesanta cu mentiunea expresa ca vorbim de fapt nu atat de cunoastere in general cat de confiscarea in realitate a unor intregi domenii profesionale de catre structuri birocratice si impersonale( cf.http://sergiusimion.blogspot.ro/2010/10/parlamentul-pregateste-spargerea.html). Pana la urma si baronii cunosterii au de fapt o identitate sociala pentru ca intre vechile structuri si noile structuri exista in realitate o continuitate istorica (http://sergiusimion.blogspot.ro/2014/06/de-la-academia-stefan-gheorghiu-la.html )
Trimiteți un comentariu