Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles , Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois, Steven van Groningen, Leslie Hawke, Peter Damian Hurley

Monday, October 18, 2010

Statul-gardian versus cetateanul-infractor


Statul-gardian versus cetateanul-infractor




„ Functionarii care nu au depasit planul la incasari nu vor primi stimulente.”

Ministrul Gheorge Ialomitianu - 2010




Profunda cugetare de mai sus impaca in mod admirabil capra si varza din ţarcul social care , in actuala viziune de stat , este chiar societatea romaneasca . In esenta , avem de-a face cu adanca „ filosofie sociala ” a unui sistem social primitiv si complet intors pe dos in raport cu logica normalitatii sociale moderne, in care statul si cetatenii de acum , respectiv hotii si vardistii de alta data , sunt actorii ridicoli ai unui vesnic joc social stupid de-a soarecele si pisica in care avem numai o singura pisica ( statul ) dar milioane de soareci ( cetatenii ).

Prima intrebare la care domnul ministru nu ar putea raspunde nici daca ar vrea , este de ce planul la incasari TREBUIE depasit. Dupa logica obisnuita , daca ai in evidenta sa zicem 100 de contribuabili, atunci planul de incasari trebuie facut tot pentru 100 de contribuabili si atunci in cel mai bun caz acesta poate fi realizat , dar nu DEPASIT . Dar poate ca domnul ministru , Ministerul Finantelor si alte ministere care recurg la asemenea stimulente , aplica o alta logica secreta si in acelasi timp considerata drept secret de stat.

A doua intrebare la care domnul ministru nu ar putea raspunde, este de ce functionarii TREBUIE sa primeasca stimulente pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu pe care de fapt NU le pot depasi .

In sfarsit, a treia intrebare la care domnul ministru nu poate raspunde , este de ce „ filosofia sociala ” in uz la Ministerului de Finante , Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, etc. pare a fi calchiata evident dupa celebra logica a Ministerului de Interne ( recte a Politiei Rutiere, Politiei Comunitare,etc. , Jandarmeriei,tc. ) conform careia lefurile angajatilor in uniforma depind de depasirea planului de amenzi aplicate cetatenilor fara uniforma dar care-i platesc pe primii. Logica maririi salariilor angajatilor din aceste ministere , celebre pentru nereformarea lor , consta in existenta numarului cat mai mare mare al sanctiunilor, amenzilor, etc. si nu in diminuarea acestora.

Este aceeasi logica moderna dupa care medicii isi iau leafa dupa numarul de medicamente date si de bolnavi tratati, asta in timp ce in China antica medicii isi luau leafa numai atata vreme cat nu se imbolnaveau pacientii lor . E adevarat , asta se intampla acum 2000 de ani ... In esenta, Ministerul de Finante ca si Ministerul de Interne ,etc. isi afla justificarea existentei ( ca si marimea lefurilor angajatilor lor ) in numarul cat mai mare de cetateni sanctionati financiar, legal ,etc. Prin reducere la absurd ,daca ducem aceasta logica la ultimele ei consecinte, aceste ministere ( poate chiar si statul ?) nu pot functiona „ eficient ” , cum ar zice domnul ministru Ialomiteanu, decat daca contribuabilii si justitiabilii SUNT contravenienti si/sau infractori .

In aceasta mentalitate a prezumtiei de vinovatie aplicata din start tuturor cetatenilor, veriga lipsa este comportamentul onest al unor cetateani care nu este considerat nici macar o ipoteza de lucru. Si aici, cum ar zice vechii greci, „se opreste judecata ”.

In continuare , ne putem delecta cu cateva admirabile panseuri ale acestei „ filosofii sociale ” de tip nou :


• criteriile pentru acordarea stimulentelor existau si pana acum, dar nu se aplicau (?!–s.n.)
• acestea sunt criterii de eficienta pentru fiecare structura a Ministerului de Finante
• exista si criterii individuale
directorii locali vor face propuneri pentru toti angajatii iar listele vin la Minister, iar Comisia constituita aici va analiza pozitie cu pozitie daca propunerile respecta criterile de eficienta ( s.n. )
• discutam aici doar de luna august si septembrie
dupa ce se aproba noua lege vom discuta despre alte criterii pentru ca limita stimulentelor va fi alta ( s.n.)
• transmit directorilor ca au o mare responsabilitate legata de intocmirea listelor ( s.n.)
cei care isi vor bate joc de aceste liste, cred ca trebuie sa lucreze in alta parte ( s.n.)
nu cred ca vom avea situatii in care directorii sa-si dea singuri stimulente ( s.n.)
directorii vor fi analizati aici, la nivel central ( s.n.)
• sunt de acord cu stimulente pe criterii de eficienta, nu sociale
la nivelul Ministerului exista o Comisie in care am incredere ca va respecta criteriile legii ( s.n.)
• atata timp cat noi suntem corecti si vrem sa stimulam pe cei care muncesc, nu vor exista proteste ( s.n.)


Sursa : http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7936032-ministrul-gheorge-ialomitianu-functionarii-care-nu-depasit-planul-incasari-nu-vor-primi-stimulente.htm


Sa rezumam cu cinism .


Domnul ministru recunoaste onest ca in Ministerul de Finante reglementarile exista dar nu se aplica ceea ce inseamna ca subalternii fac pur si simplu ceea ce ii taie capul .
In acest minister conduc numai sefii.
Sefii „de la centru” decid in locul sefilor locali care la randul lor decid in numele subalternilor.
Criteriile de acordare a lefurilor tin oficial de „eficienta” muncii angajatilor care la randul ei depinde de „depasirea planului la incasari ”, totul bineinteles pe spinarea contribuabilului recalcitrant care trebuie executat conform legislatiei in vigoare dupa ce le-a platit deja leafa celor care-l scarmănă inca o data.
Dupa ce apare noua lege se schimba si criteriile deci limita stimulentelor va fi alta, dar principiul va ramane acelasi.
Principala responsabilitate a directorilor este legata de intocmirea listelor de stimulente.
Orice incercare de a pune in discutie aceste criterii este considerata insulta la adresa autoritatii pentru ca ordinul se executa , nu se discuta , iar cine il discuta o face din afara ringului de box care este locul lui de munca.
Domnul ministru nu crede ca vor exista situatii in care directorii isi vor face singuri parte , respectiv isi vor acorda singuri stimulente , dar nu exista nici o garantie ca nu ar putea sa o faca si nu e prevazuta nici o sanctiune pentru situatia in care ei si-ar scapa accidental lingura in borcanul cu miere al statului. In buna traditie a resemnarii mioritice, asta e.
Directorii vor actiona bineinteles la nivel local , dar vor fi analizati acolo sus, la nivel central .
Domnul ministru sustine cu tarie ca are incredere in „Comisia” care va respecta de acum incolo criteriile legii pe care pana acum, in mod natural, nu le-a respectat.
In sfarsit, domnul ministru ne da asigurari ferme asupra corectitudinii deontologice a Ministerului de Finante pe care il conduce si garanteaza apodictic ca daca acesta isi va stimula financiar angajatii , atunci acestia nu vor mai avea de ce sa protesteze.
In aceasta logica sociala originala ( la noi toate sunt „ originale ”...) , protestul social se poate referi numai la lipsa banilor, respectiv la numarul lor. Democratic vorbind, e si acesta un punct de vedere.

Cel care merge pe cal , nu crede celui care merge pe jos , ca-l dor dintii . ” spune un vechi proverb chinez.

In context, nu mai are nici o relevanta faptul ca domnul ministru a incercat sa interzica acum , prin ordin , doleantele subalternilor domniei sale ( respectiv „stimulentele” ) adica exact cele pe care domnia sa le-a castigat mai demult in instanta ( dar atunci era numai subaltern ).


Concluziile ?

Au fost scrise acum mai bine de o jumatate de secol, atunci cand se banuia deja de catre unii care fumau trabuc , in ce găleţi pot ajunge altii care nu stiu decat să le golească. Primii nu mai sunt , a ramas numai cugetarea lor ( ...) pentru ceilalti :


Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care stand intr-o găleată, incearcă să se ridice trăgand de maner.

Winston Churchill



Sergiu SIMION

No comments: