Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

miercuri, 22 mai 2019

Cenzura pe platforma Contributors.ro

Comentez in mod civilizat pe forum-urile platformei Contributors.ro de aproape 9 ani. In tot acest interval , cu foarte mici exceptii , comentariile nu mi-au fost cenzurate , blocate sau sterse . Comentariile nu apareau imediat, dar dupa postare puteau fi vazute  pe site  numai de catre autorul lor cu mentiunea " in asteptare " . Ulterior, dupa cateva ore, cel mult a doua zi, apareau definitiv pe site .
Acum  comentariile nu mai apar si nici nu mai pot fi vazute cu mentiunea " in asteptare" ( apare numai link-ul comentariului postat , dar fara text ) ceea ce inseamna ca postarea in cauza este blocata sau stearsa imediat .
Incepand cu joi 16.05.2019 lucrurile s-au schimbat *) . Platforma a acceptat publicarea  primei parti a unui comentariu (http://www.contributors.ro/cultura/cu-car%c8%9bile-pe-fa%c8%9ba/#comment-377797) publicat la articolul :


Catalin Cioaba - Cu cărțile pe față
http://www.contributors.ro/cultura/cu-car%C8%9Bile-pe-fa%C8%9Ba/

dar a refuzat sa publice si parte a doua a lui . Pe aceasta am reusit sa o public  (http://www.contributors.ro/editorial/dreptate-la-doua-capete/#comment-377821 ) doar la un alt articol unde am explicat pe scurt  de ce am publicat-o tocmai acolo :

Liviu Papadima - Dreptate la doua capete
http://www.contributors.ro/editorial/dreptate-la-doua-capete/

Problema este ca din acel moment nu mai pot posta pe plaforma Contributors.ro niciun comentariu deoarece toate sunt blocate sau sterse imediat.
Ultimul exemplu este incercarea de a posta un comentariu articolul  Valentin Naumescu - Aici Uniunea Europeana. Urmeaza ora exacta ! ( http://www.contributors.ro/editorial/aici-uniunea-europeana-urmeaza-ora-exacta/) .
Comentariul pe care l-am facut 
(http://www.contributors.ro/editorial/aici-uniunea-europeana-urmeaza-ora-exacta/#comment-378297a fost blocat sau sters, in schimb pseudonimele, trolii si postacii de serviciu zburda in voie.
Daca in 2016 puteam publica comentarii la articolele profesorului Naumescu ( ex: http://www.contributors.ro/editorial/deruta-morala-confuzie-politica-si-intelectuala-esecul-partidelor-ce-au-in-comun-criza-europei-si-candidatura-lui-marian-munteanu/#comment-279512 )
intrebarea este de ce in  2019 acest lucru nu mai este posibil.
Este campanie electorala , " se ascut cutitele " si cad mastile , sau este la mijloc ceva si mai interesant ? 


Nota

*) Am presupus ca cenzurarea comentariilor se refera doar la cele care tin de campania electorala, dar imi sunt cenzurate absolut toate comentariile inclusiv cel care se refera la o carte a istoricului Lucian Boia :



" Evenimentul zilei:

- Stimate domn, a apărut o carte - „România mea comunistă” (Editura Vremea, 2018) - a cărei autoare, Catherine Durandin, istoric francez, sugerează că ați fi fost, în anii studenției, omul Securității. Citez un pasaj din amintirile doamnei Durandin: „A fost o lună în care am fost însoţită fără pauză. Lucian Boia venea să mă ia de la hotel la ora 8, mă însoţea la biblioteca Academiei, se aşeza lângă mine, verifica fişele prin care solicitam lucrările. Luam prânzul împreună, plecam din nou împreună la bibliotecă, la sfârşitul după-amiezii mă însoţea din nou la hotel. A fost inutil să-i explic ghidului meu că biblioteca îmi era cunoscută, ştiam organizarea fişierelor, ca şi drumul până la hotel, şi că venisem să-mi verific sursele şi să-mi pun la punct bibliografia tezei: nu m-a slăbit deloc, îndeplinindu- şi conştiincios sarcina”. Mai mult: „Au fost zile lungi şi, în mod paradoxal, solitare în această companie permanentă care-mi interzicea, de fapt, să intru în contact cu prietenii mei. Mă feream să-i pun în pericol. Pe Şerban Rădulescu-Zoner, cu care m-am întâlnit la sala de lectură de la biblioteca Academiei, Boia l-a repezit atunci când mi-a propus să mergem să fumăm împreună o ţigară în grădină. Nu am uitat formula: «Nu sunteţi autorizat să vorbiţi cu doamna Durandin», i-a spus lui Şerban”. E limpede, ea sugerează că ați avut „sarcina” s-o supravegheați. Care-i adevărul ?
Lucian Boia:
- Când vine vorba despre astfel de volume, de așa-zise amintiri, știți și dumneavoastră că trebuie consumate cu multă grijă (s.n.). Nu vreau să intru în polemică, nici cu doamna respectivă, nici cu nimeni, dar lucrurile din acea carte sunt într- o măsură apreciabilă fanteziste(s.n.) . Mai mult nici n-am ce să comentez (s.n.) , sunt lucruri situate mult prea departe de realitate(s.n.).https://evz.ro/puterea-cuvantului-interviu-exclusiv-cu-lucian-boia-colaborarea.html"


A acuza o persoana cum este Catherine Durandin ( cetatean francez , istoric de profesie , bun prieten si cunoscator al Romaniei , cu un CV ireprosabil si intamplator pasionata de starea de spirit si mentalitatea romaneasca exact ca si istoricul Lucian Boia ) de " fantezii " echivaleaza cu demisia morala a unui intelectual public. "

( http://www.contributors.ro/fara-categorie/interviu-cu-lucian-boia-despre-istoria-vie%C8%9Bii-sale-in-comunism-am-incercat-naiv-sa-ma-comport-ca-un-om-liber/#comment-378349 )

Niciun comentariu: