Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

miercuri, 26 mai 2021

Justitia si pensiile speciale


Toti sunt egali , dar unii sunt mai egali decat altii

George Orwell


Curtea Constituţională este alcătuită din 9 judecători, numiţi pentru un mandat de 9 ani, care nu poate fi prelungit sau înnoit.



In Romania se platesc anual peste 183.000 de pensii speciale, care secatuiesc bugetul de stat, iar alti aproape 5 milioane de romani sunt pensionari obisnuiti, care isi duc traiul de la o luna la alta, in functie de cum au contribuit la sistemul public de pensii. 
https://ziare.com/pensii/pensii-speciale/cati-pensionari-speciali-are-romania-1674198


Judecătorii români, printre cele mai mari salarii din UE | CSM cere majorări salariale de 25%


 


Sistemul comunist anterior a fost construit pe privilegiile nomenclaturii si Securitatii ( categoria "special"  si "legile speciale " au avut un rol esential in arhitectura sistemului)  in detrimentul cetatenilor de rand supusi legislatiei ordinare . 
Schimbarea de regim politic din 1989  a indus speranta ca legile democratice vor fi aplicabile tuturor si in conditiile unui stat de drept. 
In mod paradoxal si contrar oricarei logici sociale si morale , categoria privilegiilor, privilegiatilor si "legile speciale" au proliferat intr-un mod absolut terifiant depasind cu mult proportiile din comunism.
Cea mai buna ilustrare este legata de regimul pensiilor ( calul de bataie al propagadei PSD care invocat mereu  ) si respectiv al pensiilor speciale care au proliferat in mod halucinant in timpul regimului PSD.
Inainte de 1990 si conform zvonurilor care circulau in regimul comunist , categoria privilegiatilor de sistem cu regim special si aflati in afara circuitului public  care nu mergeau niciodata cu mijloacele de transport in comun ( respectiv membrii de varf ai nomenclaturii si Securitatii ) era estimata cam la 10.000 de indivizi ( cifrele sunt fantomatice deoarece nici acum nu sunt accesibile publicului datele reale legate de aparatul nomenclaturii si Securitatii ).
In prezent cifrele reale vorbesc de 183.000 de "speciali" ceea ce spune totul despre anomalia sociala generata in postcomunism. 
Dincolo de propaganda de stanga si de revolta justificata a cetatenilor , marea surpriza este generata de mentalitatea magistratilor , respectiv a noii generatii de magistrati  aparuta dupa caderea comunismului , iar aceasta este o problema uriasa. 
In sfarsit, gradul de civilizare si de umanizare al unei societati se manifesta prin grija acordata categoriilor sociale vulnerabile care nu includ numai bolnavii aflati in grija sistemului ( alta mare problema )  ci si pe cei vulnerabili prin categoria de varsta respectiv copiii si batranii .
In toate aceste cazuri "justitia sociala"  este deocamdata o  utopie la noi cu atata mai mult cu cat inclusiv asistenta acordata Romaniei din exterior are cu totul alte obiective decat vulnerabilitatile de sistem de la noi :

DOMENII DE ASISTENȚĂ

  1. Democrație, cetățenie activă, bună guvernare și transparență
  2. Drepturile omului și tratament egal prin combaterea tuturor formelor de discriminare pe motive de origine rasială sau etnică, religie sau convingeri, sex, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală sau identitate de gen
  3. Justiție socială și incluziunea grupurilor vulnerabile
  4. Egalitate de gen și violență bazată pe gen (GBV)
  5. Mediu și schimbări climatice
  6. Dezvoltarea capacităţii ONG-urilor

                               Sursa : http://www.fdsc.ro/active-citizens-fund


O comparatie intre modul in care statul asista lunar un detinut si modul in care asista lunar in copil este edificatoare :

Asistenta lunara pentru un detinut ( 1000 de lei ) :

"Pe de altă parte, deţinutul care se îmbolnăveşte în spatele gratiilor are parte de asistenţă medicală şi medicamente. „Tratamentul acordat deținuților este asigurat, în mod gratuit, de Administraţia Naţională a Penitenciarelor, din diferite surse (Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și din fondurile unităților din sistemul Administraţiei Naționale a Penitenciarelor)”

 

Alocatia lunara pentru un copil ( 214 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani şi 18 ani) :






Pensionari din Romania 
http://evz.ro 




Pensionari din Romania 
https://www.economica.net/




Pentru inceput sa ne oprim doar asupra pensiilor speciale. Modul in care sunt vazute pensiile speciale de catre un tanar magistrat  , fost membru al C.S.M.  promotorul educației juridice în școli și licee www.educatiejuridica.ro si membru fondator al asociației Voci pentru Democrație și Justiție www.vedemjust.ro  si militant pentru statul de drept si o reforma a justitiei este edificator : 



" Există o jurisprudenţă deja a Curţii Constituţionale. În timpul crizei financiare din anii 2009-2010, Curtea Constituţională a avut ocazia, cred de vreo cinci ori (s.n), să se pronunţe cu privire la pensiile speciale şi a stabilit acolo, cu titlu de lege, aşadar, în mod obligatoriu (s.n.), că pensiile speciale ale magistraţilor, este vorba de judecători şi procurori, precum şi pensiile speciale ale consilierilor de la Curtea de Conturi nu pot fi eliminate (s.n.)"

“ În momentul de faţă, pensia specială pentru magistraţi înseamnă un venit al pensiei egal cu 80% din indemnizaţia lunară brută pe ultimul an, ceea ce desigur poate crea uneori situaţia în care pensia să fie mai mare ca ultimul salariu net (s.n.). 
Dar pentru magistraţi, cel puţin din punctul meu de vedere, este o normă câştigată de-a lungul timpului (s.n.) , avem o decizie a Curţii Constituţionale extrem de clară (s.n.) şi este un venit meritat (s.n.) . 
Pentru celelalte categorii, însă, eu nu mă pot pronunţa”




“Absolut! Orice discuţie ( despre calcularea pensiilor speciale ale acestei categorii - n.n.) care vine dinspre Guvern pe tema salariilor sau pensiilor magistraţilor este primită de magistraţi, de CSM, nu-i nici o problemă, magistraţii sunt în mijlocul societăţii, nu deasupra ei (s.n.), înţelegem dificultăţile economice, aşa cum le-am înţeles şi în anul 2009, când ni s-au redus şi nouă salariile întocmai ca celorlalţi funcţionari."


Cristi Danilet




Lucrurile pentru care judecatorul Cristi Danilet nu se poate pronunta sunt spuse foarte clar de catre un fost jurnalist roman de la " Europa Libera ". 

In acest caz , o comparatie intre sistemul de pensii din Germania si sistemul de pensii din Romania provoaca cel putin revolta , daca nu o nevroza pensionarilor  ordinari ( adica nu speciali ) :





Germania. Batrani la Oktoberfest
https://lumealibera.ro/




" Nici un angajat, indiferent unde a lucrat, nu iese cu o pensie mai mare decât salariul pe care l-a avut, sau cu pensie specială, să fim bine înţeleşi!" 

"Militarii ies la 60 de ani la pensie, cu un venit de 71,7% din ultimul salariu. Un căpitan care a făcut armată 12 ani are o pensie de 860 de euro pe lună. Un medic militar care a lucrat 20 de ani primeşte o pensie de 1.730 de euro pe lună. De aceea cred eu că este foarte bună această corespondenţă pentru că dăm nişte cifre oficiale pe care lumea trebuie să le afle."

" Un magistrat, pentru a nu putea fi şpăguit, are un salariu de 10-12 mii euro brut maximum, dar ăştia sunt judecători la Curţile Federale sau la Curtea Constituţională. Un judecător de tribunal, să spunem local, cred că are 5.000-6.000 euro, maximum 6.500 euro brut, iar pensia cred că o au de aproximativ 3.000 de euro. În Germania legea este pentru toţi aceeaşi. Şi la procentaje şi la asigurări, pentru că şi judecătorii sunt bugetari."


" În România, pensiile speciale sunt mai mari decât salariul pe care l-au avut pentru că in România se întâmplă următorul fenomen. România este în primul rând un stat offshore, cu căsuţe poştale, oficial, nu e nimic neoficial. Asta este ştirea pe care vi-o dau acuma, dintr-un documentar german." 

Mihai Rusu 


Trageti concluziile.






Note asupra diferentei de sistem :



Niciun comentariu: