Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

joi, 6 iunie 2024

Justitia romana intre curba lui Gauss si grajdurile lui Augias (1)

 



Statul de drept este  definit drept acela in care orice persoană beneficiaza de protecție egală în temeiul legii și care împiedică utilizarea arbitrară a puterii de către guverne. Acest tip de stat asigură protecția și respectarea drepturilor politice și civile de bază, precum și a libertăților civile. 
In acest caz nimeni nu este deasupra legii iar justitia devine o conditie esentiala pentru existenta si functionarea sa. Acesta este idealul, dar mai este mult pana la ideal. 
Constitutia Romaniei din 1991 pastorita de celebrul jurist Antonie Iorgovan autointitulat " parintele ei " a dat tonul la furat prin celebra formulare care a legalizat ilegalitatea : " averea dobandita (nu conteaza cum - s.n.) se presupune a fi licita " resetand bazele moralitatii sociale cu efecte pana in zilele noastre. 
Romania a intrat in Uniunea Europeana si in NATO, dar nu reuseste sa scape legalizarea ilegalitatii  nici in zilele noastre pentru ca o regasim si acum in Constitutia Romaniei care ramane in continuare un sprijin solid atat pentru cetatenii ("naivi") care respecta legile , cat si pentru cei ("destepti" ) care le incalca  :



Dreptul de proprietate privata 
Art.44

(8) Averea dobândită licit nu poate fi confiscată. Caracterul licit al dobândirii se prezumă.

(9) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infracţiuni ori contravenţii pot fi confiscate numai în condiţiile legii.



In unele cazuri egalitatea in fata legii ramane un deziderat in Romania , iar cei care incearca sa o aplice sunt exclusi din magistratura : 


https://www.hotnews.ro/stiri-esential-27164004-spune-judecatoarea-care-condamnat-10-ani-inchisoare-dan-voiculescu-despre-decizia-vineri-suspendare-recuperarii-prejudiciului.htm



Justitia romana face si ea un pas inapoi prin sentintele ei care salveaza averile oligarhilor pe care ar fi trebuit sa-i condamne pana la capat si sa le confiste averile obtinute fraudulos : 



Mai mult decat atat si in contrast teribil cu fundamentele moralei umane , principiile statului de drept si asteptarile cetatenilor,   justitia romana a facut o pasiune subita pentru prescriptia faptelor lungind termenele proceselor pana la calendele grecesti ,  rezultatul fiind acela ca mii de infractori ( politicieni , proxeneti, batausi ) au devenit beneficiarii ei :




Sursa : https://romania.europalibera.org/a/dosare-prescrise-romania/32471938.html




Clementa magistratilor fata de infractori este atat de revoltatoare , cinica si sfidatoare pentru normele morale incat sistemul juridic este obligat sa reactioneze la varf : 




Daca exista clementa pentru infractori , aceasta poate fi si mai mare pentru confratii de breasla care dupa principiul "corb la corb nu-si scoate ochii" au incercat sa-si faca scapat un coleg  intr-un caz care a oripilat opinia publica. Un procuror iesean acuzat de violul repetat al unei minore este trimis in judecata dupa 5 ani de la clasarea dosarului si doar dupa interventia procurorului general al Romaniei :





https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/procurorul-iesean-bosinceanu-cercetat-pentru-acuzatia-de-viol-asupra-fiicei-cumatrilor-dosar-redeschis-dupa-5-ani-de-la-fapta--362547.html


                                                        
                   


Marea intrebare este daca acest caz care a oripilat opinia publica prin comportamentul celui trimis in judecata si al colegilor care au vrut sa-l apere este unul care arata problemele grave ale sistemului judiciar care cu toate examenele profesionale si psihologice de selectie permite intrarea in acesta a unor asemenea prezumtivi infractori , sau este unul care arata " un semn de sanatate al sistemului judiciar" cum sustine recent ministrul Justitiei  (https://mainnews.ro/alina-gorghiu-despre-cazul-procurorului-iesean-trimiterea-in-judecata-a-unui-procuror-pentru-viol-mi-se-pare-un-semn-de-sanatate-a-sistemului-judiciar/ . 
In alte cazuri statul roman a preluat modelul clementei si face recent un pas inapoi  indulcind tonul in fata legii , respectiv dand liber la furat pentru unii :





In deplin consens cu aceste tendinte magistratii si-au luat masuri de protectie adecvate si au devenit „mai speciali” între speciali deoarece scrupulele morale si remuscarile nu sunt obligatorii nici prin lege, nici prin constiinta. 
Își măresc singuri salariile și pensiile (speciale -n.n.) , primesc beneficii și nimeni nu-i poate contrazice : 


Sursa : https://romania.europalibera.org/a/magistrati-speciali-salarii-pensii/32634728.html




Ca sa elimine orice viitoare surprize ,  dupa principiul lui George Orwell " toti sunt egali , dar unii sunt mai egali decat altii " si cine " imparte ( dreptatea ) parte isi face " , justitia si-a conceput si o plasa de siguranta unica in lume  care le garanteaza magistratilor stabilitatea financiara, profesionala si sociala si pensiile speciale pentru aproape o jumatate de secol :
 

Magistrații nu se vor pensiona la 60 de ani începând din 2035, ci din 2062

___________________________________________

Primii care se vor pensiona la 60 de ani sunt cei care vor intra în 2037 în magistratură

___________________________________________

Valoarea pensiei – 80% din veniturile brute (indemnizații și sporuri) realizate în ultimele 48 luni

________________________________________________




Sa coboram acum in realitatea  prozaica de la noi si sa vedem cum sunt selectati si dupa ce criterii viitorii judecatori cu statut special si pensii speciale care vor imparti dreptatea in societatea romaneasca. 
Aici avem cateva surprize pe care le prezinta o stire aparuta recent in mass-media :



Aici avem doua probleme. In primul rand este evidenta superficialitatea metodologiei folosite care incalca un principiu esential in psihologie si nu numai. 
Un test la care pica 92, 39 % din subiecti , este prea dificil ( sau invers, trec 92,39 dintre subiecti deci este prea usor) nu este valid deoarece incalca principiul distributiei gaussiene care se aplica unei populatii ( comunitati scolare, profesionale,etc.), deci el este aplicat dupa alte criterii si urmareste alte scopuri. 
In realitate comunitatile umane nu sunt formate numai din genii sau numai din retardati si infractori , ci in majoritate din oameni normali ale caror calitati , performante si abilitati se distribuie in jurul mediei sociale. 
In esenta, rezultatele unui test se ditribuie in jurul mediei,  extremele pozitive sau negative fiind  distribuite la marginile ei :





In al doilea rand, si este chiar mai important,  componenta cognitiva,etc., este esentiala, dar nu suficienta . Marea problema a unui judecator nu este inteligenta , capacitatea de a lua decizii, abilitatile interpersonale sau rezistenta la stres ( aceste calitati se pot regasi si in puscarii  la marii criminali, traficantii de droguri, escroci,etc.) ci raportarea la un cod deontologic, moral si un sistem de valori democratice respectiv la statul de drept . 
Exista si la noi si la altii cazuri de judecatori foarte bine pregatiti profesional , dar care au dat sentinte in totala contradictie cu principiile justitiei si codul deontologic si moral al acestei profesii. 
Simplu spus, un judecator nu trebuie sa fie doar inteligent si competent , ci trebuie sa fie instruit , educat, civilizat  ca sa poata aprecia in mod just cazurile judecate, consecintele, impactul lor social  si sa posede ceea ce numim constiinta profesionala si morala si legitimitate morala atunci cand decide soarta unor oameni .  
Din acest punct de vedere exista anumite conditii obligatorii care trebuie indeplinite de magistrati respectiv acea de a nu fi  colaboratori ai Securitatii comuniste si ai serviciilor secrete actuale : 


Problema este ca aceste calitati si conditii morale care trebuie indeplinite de magistrati nu se determina prin teste , dar sunt foarte vizibile in validitatea si impactul social al sentintelor pe care le dau. 
In al treilea rand, psihologii care ii examineaza pe magistrati nu sunt supusi acelorasi verificari ale credibilitatii si legitimitatii morale care se aplica magistratilor . Cu alte cuvinte fostilor securisti si actualilor lucratori ai serviciilor secrete li se interzice accesul in profesia de magistrat, dar psihologilor care ii examineaza pe magistrati nu li se interzice, deci li se permite prin legea de functionare a profesiei de psiholog
Aceasta inseamna ca fostilor angajati ai Securitatii si angajatilor  serviciilor de informatii  li s-a interzis accesul in profesia de magistrat, dar li s-a permis accesul in profesia de psiholog. Performanta este demna de cartea recordurilor. Cei care au incalcat drepturile omului in comunism ( fostii securisti ) au ajuns sa ii examineze psihologic pe cei care impart dreptatea in postcomunism !
Aceasta anomalie sociala, profesionala, morala si psihologica este o aplicare ad litteram a dictonului lui Iuvenal :" Quis custodiet ipsos custodes?" si demonstreaza ca scopul urmarit este controlul social si influentarea deciziilor. 
In cazul CSM ( Consiliului Superior al Magistraturii ) avem puterea exemplului care da tonul autarhiei  in intreg sistemul juridic si social :  





Asa se explica modul acadabrant in care functioneaza justitia romaneasca si sentintele morale date de judecatori care in atat de multe cazuri au oripilat opinia publica.
Pe cale de consecinta logica morala dupa care functioneaza societatea romaneasca este saturata cu sofisme si paralogisme care urmaresc alte scopuri decat cele permise ale cetatenilor de rand obligati sa respecte legile in vigoare. 
In ultima instanta, statul roman si societatea romaneasca functioneaza de 35 de ani dupa principiul cubului Rubik. Miscarile , permutarile si schimbarile sunt de suprafata si pentru ochii lumii, in realitate centrul lui ramane neschimbat si imobil. 


Niciun comentariu: