Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

miercuri, 16 octombrie 2024

Europa arde si Germania se piaptana


"Tara arde si baba se piaptana "

Proverb romanesc


Florentina Holzinger, coregrafa spectacolului Sancta.
Foto: dpa picture alliance / Alamy 

Annina Machaz - in rolul lui Iisus din " Sancta", complet goala 
( "Pielea este un costum" )



Dupa socul provocat de caderea comunismului in Europa ( Revolutions of 1989 ) si iluzia ca a trecut razboiul rece si ca am intrat intr-un fel de era a pacii , a urmat lovitura de berbec a Rusiei, respectiv invazia Ucrainei, care a aruncat in aer orice speranta a pacii si stabilitatii in Europa si in lume.
Germania este una dintre tarile occidentale care , sub diverse pretexte , a ezitat cel mai mult sa ajute Ucraina si s-a opus cu vehementa livrarii ajutorului militar esential pentru apararea acestei tari.
Acest comportament este foarte straniu avand in vedere istoria recenta a acestei tari . Dupa al doilea razboi mondial intelectuali germani de frunte au vorbit despre o vina a Germaniei si a germanilor respectiv despre Nietzesche, Wagner , Hitler si "demonismul german " (cf : Thomas Mann - Dr.Faustus ) . Acest tip de comportament este foarte vizibil in randul politicienilor dat fiind faptul ca unii dintre ei au avut legaturi stranse cu Rusia si chiar cu Putin.
In realitate, ca toate tarile europene, si aceasta tara este un cumul de tendinte, curente , miscari politice , sociale si culturale care genereaza un climat social particular. Din acest punct de vedere, sub umbrela libertatii actelor artistice si culturale sunt promovate atitudini, actiuni si comportamente care pledeaza pentru decivilizarea si dezumanizarea societatii contemporane.
Cea mai buna demonstratie este o comparatie intre modul in care modul in care Germania democratica si europeana isi educa astazi cetatenii  prin "arta" :

(1) https://www.staatsoper-stuttgart.de/en/schedule/a-z/sancta/

si modul in care comunismul romanesc a reeducat  detinutii politici (anticomunisti ) in cadrul sinistrului "Experiment Pitesti ", un experiment bazat pe tortură permanentă care avea ca scop dezumanizarea totală a individului și distrugerea completă a personalității acestuia :


(2) https://historia.ro/sectiune/general/fenomenul-pitesti-pandemoniul-inchisorilor-575044.html).


Marea surpriza este aceea ca desi sunt planuri fundamental diferite ( nu exista termen de comparatie intre arta si tortura) exista acte si comportamente similare , dar cu semnificatii similare.
Pe scurt, ceea ce  pentru unii in trecut a insemnat tortura , altii propun acum sa fie receptat drept "arta" si reciproc.


 
1.1.


( Acte artistice )



2.1


Metode de tortura 

https://historia.ro/sectiune/general/fenomenul-pitesti-pandemoniul-inchisorilor-575044.html 


1.2. Oferta artistica a doamnei Florentina Holzinger : 


" - raporturi sexuale nesimulate 

- piercing live 

- cantități abundente de sânge fals și real (s.n.)

- femei partial sau complet dezbracate 

- inghitirea de sabii

- tatuaje 

- masturbare pe scena 

- zgomote puternice 

- violenta sexuala 

- tamaie 

- batjocorirea bisericii

- exploreaza paralelele dintre biserica, pe de o parte, și comunitățile kink și subculturile BDSM" 



" Holzinger, în vârstă de 38 de ani, este cunoscută pentru spectacolele sale libere, care estompează granița dintre teatrul de dans și vodevil. Distribuția sa este formată numai din femei care joacă de obicei parțial sau complet dezbrăcate, iar spectacolele anterioare au inclus înghițirea de săbii, tatuaje, masturbare și picturi de acțiune cu sânge și excremente proaspete (s.n.).

"„Pentru mine, o tehnică bună în dans nu înseamnă doar cineva care poate face un tendu perfect, ci și cineva care poate urina la comandă (s.n.)”, a declarat Holzinger pentru The Guardian într-un interviu acordat la începutul acestui an."

" ...călugărițe dezbrăcate care patinează pe role pe o semipistă mobilă în centrul scenei, un perete de corpuri goale răstignite și un preot lesbian care spune slujba."

cf: https://adevarul.ro/stil-de-viata/magazin/18-spectatori-au-fost-tratati-pentru-greata-severa-2394267.html

23 de actrițe au șocat publicul cu violență sexuală și cascadorii dureroase (cârlig înfipt în carne de care atârnau).

Nu este un spectacol pentru cei slabi de inimă, elvețianca Annina Machaz joacă rolul principal în scenele de violență sexuală. Este complet goală ca Iisus sau atârnă de tavan într-un al doilea rol, al lui Adam.

Machaz nu are probleme cu practicile radicale și scenele sângeroase(s.n.). Nu se consideră exploatată sau expusă. „Am fost crescută să cred că femeile pot face orice”, a spus ea. Iar exemplul e mama ei, o femeie de afaceri de succes.

Opera de Stat din Stuttgart a avertizat în mod expres spectatorii despre scenele de sex și violență(s.n.), cu sânge real și răni(s.n.) . „Nu a fost niciodată o seară ca aceasta la Opera din Stuttgart, radicală și senzuală, poetică și sălbatică. Recomandat tuturor publicului care îndrăznește să caute noi experiențe teatrale”.






2.2.Arsenalul metodele de tortura imaginate si practicate de un tortionar comunist :


" Ideea experimentului îi aparține pedagogului sovietic Makarenko (1888-1939) expert în delicvență juvenilă. Teoria sa se baza pe utilizarea sistematică a torturii deținuților de către alți deținuți. Makarenko a murit în 1939 fără să afle vreodată că ideea sa va putea fi pusă în practică tocmai într-un spațiu în care un regim comunist nu era deloc plauzibil. Experimentul era bazat pe tortură neîncetată până ce reeducatorul care la rândul său a fost reeducat considera că respectivul deținut se transformase în omul pe care regimul îl dorea. E important să înțelegem că în acest fel victima devine călău și își pierde calitatea de victimă. Toată lumea devine vinovată dar paradoxal toți sunt fără de vină.  Experimentul se desfășura în secret și evident cu acordul Partidului ( comunist -s.n.) care era și inițiator."

" Imaginația bolnavă a lui Țurcanu escaladează în momentul când vine vorba de studenți la teologie sau studenți credincioși. Unii erau ’’botezați’’în fiecare dimineață. Mai exact erau scufundați cu capul într-un vas cu urină și fecale(s.n.) în timp ce ceilalți erau obligați să cânte sfânta slujbă a botezului. Deținuții sunt puși să oficieze slujbe negre mai ales în săptămâna Paștelui. Textul sfintei liturghii era bineînțeles, pornografic (s.n.). Studentul care juca rolul preotului era dezbrăcat în pielea goală, acoperit cu un cearceaf mânjit cu fecale(s.n.) iar la gât îi era atârnată o reprezentare a unui organ sexual masculin făcut din insecticid, săpun și pâine(s.n.). Deținuții erau obligați în noaptea Învierii să sărute falusul și să rostească ’’Hristos a Înviat’’(s.n.). Orice gest sesizat de Țurcanu care îți trăda sentimentele și emoția pe care experimentul trebuia să le distrugă, se sfârșea cu reînceperea reeducării de la zero(s.n.)."


"  A treia fază era demascarea morală publică.De aici deținutul era distrus psihic. Era obligat să profaneze tot ce avea mai sfânt de la familie, soție, părinți, Dumnezeu, pe el însuși.  Era analizat cu atenție trecutul fiecăruia iar în baza acestor informații erau inventate cele mai monstruoase scenarii. Tatăl apărea ca un escroc, un bandit, fii de preoți erau obligați să povestească cu lux de amănunte scene erotice la care ar fi luat parte părinții lor chiar la altar. Nu lipsesc nici scenele de incest la care aceștia participă evident fictiv, împreună cu surorile sau mamele lor care sunt prezentate ca prostituate. În ultima fază a reeducării  deținutul e pus să conducă procesul de reeducare al celui mai bun prieten. Practic prin tortură devenea călăul lui. Oricâte infamii se inventau Țurcanu nu era niciodată mulțumit."

În ceea ce privește tortura fizică, la Pitești s-a practicat toată gama de tortură posibilă:erau arse diferite părți ale corpului cu țigara, au existat deținuți cărora li s-au necrozat fesele și le-a căzut carnea, schingiuiri, bătăi până la inconștiență, dinți zdrobiți, unghii smulse în timp ce alții erau obligați să mănânce o gamelă cu fecale iar după ce vomitau li se înfunda voma în gât." 

" Încercări de sinucidere au fost. Și au fost nenumărate, însă fără reușită.  În celulă nu exista niciun obiect metalic,   furculiță sau cuțit. Mâncarea era servită într-o gamelă pe care erau obligați să o apuce cu gura și fără să se ajute de mâini. Mulți au încercat să își sfâșie arterele cu dinții, să își zdrobească capul de pereți sau să manânce săpun însă erau de fiecare dată interceptați de către reeducatorii care îi supravegheau permanent."



Aceasta actiune de dezumanizare urmarea resetarea si sistemului de valori umane si morale si chiar inversarea lor prin care fiecare valoare fundamentala anterioara era inlocuita de contrariul ei ceea ce echivala cu intoarcerea pe dos a personalitatii individului :


Cele 5 fundamentele ale moralitatii umane 
Sursa : Jonathan Haidt - Mintea moralista. De ce ne dezbina politica si religia
Editura Humanitas, Bucuresti , 2016


Problema este ca toate aceste metode de represiune exercitate impotriva cetatenilor au avut exact efectul contrar, Romania fiind tara in care opozitia armata impotriva comunismului a fost prima si una din din cele mai organizate forme de rezistenta ramanand  activa mai mult de treizeci de ani ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Rezisten%C8%9Ba_anticomunist%C4%83_din_Rom%C3%A2nia#:~:text=Rezisten%C8%9Ba%20anticomunist%C4%83%20rom%C3%A2neasc%C4%83%20este%20o,p%C3%A2n%C4%83%20la%20mijlocul%20anilor%20'70).


Concluzia finala este , ca "valorile" pe care regimul comunist din Romania le impunea opozantilor regimului prin tortura , dezumanizare si depersonalizare , coregrafa spectacolului " Sancta " le ofera , intr-o forma relativ sublimata si in mod benevol prin "arta".
Probabil ca pentru unii raporturile sexuale nesimulate, piercing live, sangele real, masturbarea pe scena, urinatul la comanda, excrementele proaspete,etc., comunitatile kink si subculturile BDSM sunt considerate "arta", dar aceasta este problema lor , nu a tuturor. 
Dincolo de comunitatile de la extremele spatiului social , mai exista inca marea masa "aurea mediocritas " care fac ce trebuie sa faca pentru ca orice societate sa existe in continuare. 
Aici este marele castig al democratiei care face distinctie intre spatiul privat al unei/unor persoane care isi fixeaza propriile norme si valori , si spatiul social cu norme si valori care se aplica tuturor si pe care le respecta toti in ringul social pentru ca asta inseamna  in ultima instanta  civilizatia umana.  
Pe cale de consecinta , daca strategiile de decivilizare si dezumanizare aplicate in Romania prin teroare de catre sistemul comunist au fost sortite esecului, aceleasi strategii aplicate intr-o forma sublimata si cu duhul blandetii in Germania contemporana , dar sub umbrela "artei" pare ca au mari sanse de succes . 
Exact ca in filmul  " The Day the Fish Came Out ", atunci 
cand o tara este masacrata langa Europa , germanii se inghesuie pe capete la "capodopere" cu sex real , sange si excremente gen "Sancta". De gustibus non-disputandum.
In ultima instanta Rusia , daca era desteapta,  intelegea ca nici nu mai are nevoie de razboi cu Occidentul pe care il considera adversar . Acesta  se infrange singur si cu propriile lui arme. 

Niciun comentariu: