Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

luni, 14 aprilie 2025

Evaluarea ONU ca organizatie umana prin metoda Rensis Lickert (2025)

 

🔍(AI) Evaluarea ONU (2025)

         ( António Guterres - Secretar General )

 Modelul Rensis Likert  


In ultimele decenii activitatea ONU este intens criticata pentru ineficienta, birocratie  si indepartarea de la scopurile initiale ale organizatiei unul din motive fiind statutul si influenta membrilor din Consiliul de Securitate care au dat tonul acestei evolutii. Chiar daca este relativ limitata prin aria ei de cuprindere  metoda Rensis Lickert de evaluare a organizatiei umane - aplicata usor cu ajutorul AI-chatgbt - reuseste prin cele  22 de variabile identificate sa surprinda evolutia, sau mai bine spus involutia acestei organizatii.  



1. Profilul organizatiei




2. Analiza profilului 


                    🔍 (AI) Analiză profilului organizatiei - ONU (2025)

                                     Variabile, stari , caracteristici





Nr

 Variabila

Evaluare

Stare

 

1

 

Gradul de incredere in subalterni

 

 

Ridicat in agentii specializate

 

🔵Functionala

2

Libertatea de exprimare in jos

Limitata in structurile ierarhice, mai deschisa in unele agentii

 

🟡Ineficienta

3

Liberatea de exprimare in sus

Presiuni diplomatice reduc feedback-ul real in teren

 

🟡Ineficienta

4

Gradul de influentare a deciziilor

Mic la nivel de personal executive, dominat de marile puteri

 

🔴Blocaj

5

Interesul pentru idei noi

Prezent in unele programe ONU, dar lent birocratic

 

🔵Functionala

6

Modul de luare a deciziilor

Adesea politic, mai putin rational


🟡Ineficienta

7

Modul de comunicare decizionala

Formal, greoi, ineficient in crize


🟡Ineficienta

8

Modul de control

Prea lent sau formal; lipsa de aplicare coerenta


🟡Ineficienta

9

Utilizarea controlului

Rareori produce schimbari reale


🟡Ineficienta

10

Metode de motivare

Limitate in motivatia interna ; mai degraba simbolice

 

🟡Ineficienta

11

Interes pentru dezvoltare profesionala

Exista, dar inegal intre deartamente

 

🔵Functionala

12

Responsabilizarea subordonatilor

Ridicata pe hirtie, dar rara plicata real

 

🟡Ineficienta

13

Gradul de coeziune al echipei

Variabil ; buna in unele agentii, slaba la varf


🔵Functionala

14

Conflictul intern

Prezent, dar disimulat diplomatic

 

🟡Ineficienta

15

Acceptarea conflictului

Evitat in loc sa fie gestionat

 

🟡Ineficienta

16

Increderea in lideri

Scazuta in unele regiuni , relative ridicta global

 

🔵Functionala

17

Vizibiitatea liderilor

Ridicata ( ex: Guterres) , dar eficienta redusa

 

🔵Functionala

18

Coerenta obiectivelor

Adesea vaga, contradictorie intre agentii

 

🟡Ineficienta

19

Claritatea sarcinilor

Mai clara in agentiile tehnice, difua in leadership

 

🔵Functionala

20

Modul de luare al deciziilor strategice

Influentat geopolitic, lentoare decizionala

 

🔴Blocaj

21

Flexibilitatea la schimbare

Scazuta la varf, mai mare n structure specializate

 

🟡Ineficienta

22

Modul de utilizare al rezultatelor controlului

 

Slab, rar duce la reforme

🔴Blocaj


Niciun comentariu: