Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

duminică, 22 noiembrie 2015

Punctul de inflexiune al sistemului


In urma recentelor evenimente atat de tragice si de dramatice care au schimbat  climatul din societatea romaneasca dar si din Europa  , pentru prima data dupa 1990 sistemul  de la noi pare sa fi ajuns intr-un punct de inflexiune. Cele 19 ministere care alcatuiesc Guvernul Romaniei ( I )  , si cele 44.233 (!) de Legi, Hotarari de Guvern si Ordonante de Urgenta emise timp de 25 de ani ( II)  , nu mai sunt capabile sa tina sub controlul traditional de pana acum ceea ce se intampla in tara si in societatea romaneasca .
Singura solutie logica  este simplificarea legislatiei si adecvarea ei la realitate prin reducerea drastica a stilului centralizat , administativ-birocratic si bazat de cotrol social care a generat doar ineficienta si coruptie. Cea mai buna demonstratie o constituie  corelatia directa existenta intre intensificarea activitatii DNA(III)  si reducerea evidenta a birocratiei de sistem .
Dupa aparitia in 2006 a acestei institutii , salvele legislative lansate prin traditie si in cascada de catre sistem asupra terioriului si populatiei aflata in gestiunea sa  au scazut  in mod dramatic simultan cu diminuarea numarului de afaceri cu statul ca sursa principala de imbogatire a privilegiatilor sistemului.
Deocamdata , atentia cetatenilor  este focalizata in principal asupra clasei politice , dar numai schimbarea unor ministri nu este semnificativa atat timp cat structura interna a ministerelor respective ramane neschimbata , si nici chiar schimbarea intregii clase politice nu este suficienta fara o resetare in interiorul sistemului acolo unde nu a umblat nimeni timp de 25 de ani .
Din acest punct de vedere , nu numai sistemul se afla intr-un punct de inflexiune , ci si societatea civila care dupa tot atatia ani pare ca se rezuma la un rol decorativ sau chiar vrea sa devina un fel de pepiniera de cadre pentru aparatul de stat. Qui prodest ?






I. Guvernul Romaniei


Departamentul Pentru Relaţia cu Parlamentul

Ministerul Afacerilor Externe
Adresa web: http://www.mae.ro

Ministerul Afacerilor Interne

Ministerul Agriculturii Şi Dezvoltării Rurale
Adresa web: http://www.madr.ro

Ministerul Apărării Naţionale

Ministerul Culturii

Ministerul Dezvoltării Regionale Și Administrației Publice
Adresa web: http://www.mdrap.ro

Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului
Adresa web: http://www.minind.ro

Ministrul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri

Ministerul Educaţiei Naţionale și Cercetării Științifice
Adresa web: http://www.edu.ro/

Ministerul Finanţelor Publice

Ministerul Fondurilor Europene

Ministerul Justiţiei
Adresa web: http://www.just.ro

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor
Adresa web: http://www.mmediu.ro/

Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale și Persoanelor Vârstnice
Adresa web: http://www.mmuncii.ro

Ministerul pentru Societatea Informaţională
Adresa web: http://www.mcsi.ro/

Ministerul Sănătăţii
Adresa web: http://www.ms.gov.ro/

Ministerul Tineretului și Sportului
Adresa web: http://www.mts.ro/

Ministerul Transporturilor
Adresa web: http://www.mt.ro/
II. Activitatea legislativa 


Sursa: Datele folosite in tabel au fost preluate de pe : www.cdep.ro 








III. Activitatea DNA 

Sursa : DNA ( http://www.pna.ro/obiect2.jsp?id=192

Niciun comentariu: