Constat că inspectorii fiscali care controlează firmele sunt încă tributari unei mentalități de tip sovietic, de genul "chiar dacă ești în regulă, îți găsim noi ceva!”. E inadmisibil ca inspectorii fiscali să aibă normă la amenzi, cum reiese din circulara ANAF trimisă recent către direcțiile județene de finanțe.
Liviu Dragnea
9 mai 2017
" Documentul este un raport anual al ANAF. La pagina 12 in acest document este dovada ca Liviu Dragnea, si PSD, desi au tot dezmintit, au inceput o vanatoare organizata in cel mai mic detaliu, inspirata din regimul sovietic, a cetatenilor si companiilor private pentru a colecta mai multi bani la buget.
In acest raport scrie negru pe alb un lucru incredibil pentru noi cei care luptam zilnic pentru a opri abuzurile statului ( un stat minimal si neinterventionist).
Lucratorii ANAF.. ATENTIE AICI… au avut in 2017 tinta SUPLIMENTARA de amenzi pentru persoane fizice si juridice!!! SUPLIMENTARA- peste planul initial.
Pentru 2017 tinta suplimentara pentru fiecare inspector ANAF a fost de a aduce 3.3 milione lei in plus de la persoane juridice si 650.000 lei de la persoane fizice (F8 si F9 in tabel). Iar aici trebuie sa faceti legatura si cu proiectul de lege care este acum in Parlament prin care angajatii ANAF primesc 15% bonus din amenzile pe care le dau!!!"
Florin Cîţu
18 aprilie 2018
" Iar aici trebuie sa faceti legatura si cu proiectul de lege care este acum in Parlament prin care angajatii ANAF primesc 15% bonus din amenzile pe care le dau !!! "
Florin Cîţu
2. Extorcarea pensiilor cetatenilor
In acest caz statul, prin actuala guvernare , mai intai pofteste la un procent din fondul de pensii private ale cetatenilor (http://www.contributors.ro/administratie/situa%C8%9Bia-pensiilor-private-inainte-de-a-fi-prezentata-de-ministrul-muncii-si-cat-a-luat-statul-fiecarui-angajat-tanar-prin-scaderea-contribu%C8%9Biei-la-pensia-privata-obligatorie/ ) pentru ca dupa aceea sa-si propuna sa-l "administreze" cu totul (https://romanialibera.ro/
Aceasta meteahna este una cronica , pensiile de stat fiind cam dintotdeauna o problema si pentru cel care da , si pentru cel care primeste.
Cu un deceniu in urma, presa constanteana reda situatia dramatica a pensiilor de stat din acel judet ( din nefericire, articolul din 2007 citat mai jos nu mai poate fi accesat in prezent ) :
“La mana avocatilor. O situatie aproape paranormala se petrece cu regularitate in majoritatea cazurilor în care pensionarii care epuizeaza efectiv orice cale de a-si rezolva problemele cu cei de la Casa Judeteana de Pensii, sunt nevoiti sa se adreseze instantelor de judecata. Identic cu cazurile celor care au solicitat aplicarea prevederilor Legii nr. 9/1998, privind acordarea de compensatii pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar, si cei care au de ales calea tribunalelor sunt contactati in mod misterios de avocati ce se ofera sa le rezolve problemele in schimbul unor comisioane consistente. Cum identifica acesti avocati persoanele cu probleme ramane inca un mister legat de secretul informatiei si confidentialitatea datelor din dosarele acelor pensionari. In Constanta exista cateva mii de pensionari care au solicitat in scris celor de la Casa de Pensii recalcularea pensiilor si asta in urma unor erori de calcul initiale. Astfel, unora dintre acestia nu li s-au luat la socoteala lungi perioade de activitate cu toate ca dosarele cuprindeau documente ce atestau acest lucru. Altora le-au fost calculate punctele de pensie in functie de alte repere ce au condus la diminuarea excesiva a pensiilor, etc. Ei bine, acestora si nu numai, Casa de Pensii le-a trimis drept raspuns la petitii, scrisori de tip sablon, cu un continut ambiguu, din care rezulta ca unica solutie de rezolvare a problemelor - instanta de judecata.”
“Veriga slaba si neajutorata a sistemului o constituie pensionarii care nu provin din categoria celor care si-au desfasurat activitatatea in cadrul Ministerului Apararii sau Ministerului de Interne. Aproximativ tot ce inseamna pensionar care nu a avut de aface cu armata sau politia are probleme cu Casa de Pensii. Paradoxal, interesele pensionarilor care au nevoie de sprijin, sunt aparate de asociatii de pensionari conduse tot de fosti militari sau cadre MI. Tocmai de aceea interesul major al acestei categorii de persoane nu o sa fie aproape niciodata indeplinit atata timp cat parghiile problemei sunt in mainile unor oameni care sunt obisnuiti sa serveasca sistemul. De remarcat este faptul ca fostii militari sau cadre MI beneficiaza de pensii de 10 ori mai mari decat cei care au lucrat în agricultura, invatamint, transporturi navale etc. Tot la fel de paradoxal este si faptul ca tot fostii militari sau cadre MI se inghesuie la recalcularile pensiilor, dosarele acestora avand cum ne-am obisnuit, prioritate.“
http://www.dezvaluiri.ro/site/modules.php?name=News&file=article&sid=355
O explicatie logica a acestor "recalculari" si "intarzieri" care au existat ( si poate mai exista inca ) in distribuirea pensiilor de stat este probabil sistemul ( neconfirmat inca oficial ca in cazul ANAF ) al "cointeresarii" functionarilor de la Casa de Pensii care primeau bonusuri la salariu daca ...faceau economii la fondul de pensii. Ca atare, era cautat orice pretext, neconformitate,etc. ( lipsa unui act, a unei adeverinte, etcvc. ) pentru a opri livrarea pensiei ( de exemplu pe doi ani ) , iar dupa "remedierea " neconformitatii , pensia era primita din urma , dar nu integral ( in exemplul dat , numai pe sase luni ), restul revenind "la stat".
Cu toate acestea, daca informatia despre aceasta situatie este corecta , atunci cand se aloca bugetul anual , se aloca pentru toti pensionarii inregistrati scriptic , chiar daca nu toti vor primi pensia, etc., etc.,etc.
Pe cale de consecinta , fiscalitatea ( cu toate formele ei ) este unul din cele mai eficiente mecanisme de control si dependenta sociala.
P.S. Si un "bonus" pentru cetateni. Statul a intrat deja in criza de timp si nu mai sta la discutii cu cetatenii :
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu