Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

vineri, 27 ianuarie 2023

Marile afaceri , ANCPI ( Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate imobiliara ) si legatura lor cu pamantul


In urma cu doi ani un celebru amfitrion ( fost  disident )  isi delecta admiratorii cu politica ( pardon, poezie ) si delicateturi pe ecranele TV oferind un spectacol flamboiant despre  " natura si cultura " intr-un decor dunarean flancat estetic de un cap (negru) de vitel si un cap (alb) de oaie  : 




https://www.youtube.com/embed/7Zap9ulOAoE



 



Dincolo de cuvinte ,  ce aveau in comun ce-i doi convivi ? Raspunsul este simplu . Amandoi erau legati de glie  , respectiv de  afacerile lor cu terenuri :


Mircea Dinescu ( https://adevarul.ro/stil-de-viata/foto-dinescu-din-nou-mosier-1306260.html ) ;

Cristi Borcea ( https://orangesport.ro/exclusiv-tun-de-zeci-de-milioane-de-euro-dat-de-cristi-borcea-dragomir-sunt-dati-dracului-au-masini-care-merg-singure-19368023 )


Mai mult decat atat, afacerile banoase cu terenuri au darul sa lege si sa dezlege dupa cum bate vantul aliante ad-hoc politice, financiare si sociale ( cu topoare sau fara)  intre fosti revolutionari si fosti securisti in stilul inconfundabil al marelui conu` Iancu  ale carui revolutiuni se sting inevitabil prin "Pupat toti piata endependenti"  pentru ca pamantul ii suporta cu stoicism pe toti : 



https://evz.ro/netoiu-si-dinescu-calaul-si-victima-de-ieri-vecinii-mosieri-de-azi-451440.html

https://adevarul.ro/stiri-locale/craiova/atac-cu-topoare-pe-mosia-lui-gigi-netoiu-mi-au-2144225.html



Un alt caz celebru de aliante bizare contra naturii si culturii este Dosarul Ferma Baneasa in care un celebru avocat a consiliat un intreg grup infractional organizat ( dupa opinia ICCJ numai in cazul acestui avocat nu si al colegei lui , aceasta  consiliere "
...se circumscrie, esenţialmente, activităţilor pe care le desfăşoară orice avocat " 😅)  pentru a obtine printr-o retrocedare frauduloasa terenurile fostei Ferme regale de la Baneasa :


"Este vorba de un intreg institut ( Institutul de Cercetare – Dezvoltare pentru Protecţia Plantelor- n.n) de la care grupul infracţional organizat asistat juridic de avocatul Robert Roşu a reuşit să smulgă – prin ilegalităţi, după cum a constatat ÎCCJ – terenurile fostei Ferme regale de la Băneasa."

" Grupul infracţional organizat – a stabilit Înalta Curte – a fost format din miliardarul israelian Beny Steinmetz, milionarul român Remus Truică, nepotul bastard al regelui Carol al doilea, Paul al României, auto-intitulat prinţul Paul, şi alţii. Așa-zisul prinț Paul se numea în realitate Paul Lambrino, dar și-a schimbat numele din cartea de identitate în Paul Philippe Al României."
https://www.g4media.ro/motivare-de-ce-a-fost-achitat-avocatul-robert-rosu-in-cale-extraordinara-de-atac-nu-si-celalalt-avocat-condamnat-in-dosarul-ferma-baneasa.html


Sa vedem acum de ce afacerea cu pamantul care ne hraneste pe toti a devenit un  borcan cu miere, dar  numai pentru unii.

                      


  Sediul materiei 

Turcul plateste . Si mintiti, si batuti , si furati si cu pamantul luat. 


Dupa prima crucificare a taranimii din respectiv colectivizarea din 1945 ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Colectivizarea_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia#:~:text=%C3%8En%20Rom%C3%A2nia%2C%20Partidul%20Comunist%20Rom%C3%A2n,ferme%20agricole%20administrate%20de%20stat) care a confiscat terenurile mai mari de 50 de hectare  ( cu animale , masini agricole, cladiri a cu tot ) si i-a convins pe tarani (cu bataia ) sa intre in colectiva, a urmat a  doua  crucificare( fara bataie ). 
In 1991 restituirea proprietatilor s-a facut in raspar (cei norocosi au primit inapoi terenurile pe vechile locatii, ghinionistii au ramas blocati procese interminabile sau au primit teren pe unde au vrut primariile,etc.)  numai in limita a 10 hectare , dar fara animalele , masinile agricole sau cladirile confiscate initial si doar in momentul in care proprietarii terenurilor erau  foarte batrani , fara  resurse financiare , fara mijloace ,  deci fara posibilitatea de a lucra pamantul ( https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1622) . 
A treia crucificare a fost la fel de cinica. Dupa ce au primit inapoi pamantul gol , taranii au beneficiat de  posibilitatea democratica  sa-l vanda sau sa-l dea in arenda.
Ce stie un batran de la tara  despre pretul terenurilor agricole sau despre arendarea lor si cum se poate descurca intr-o asemenea situatie , este o problema secundara in context care  nu intereseaza instantele oficiale .
Problema este alta. Ca sa poata vinde sau inchiria terenul pe care il are in proprietate , taranul nostru trebuie sa detina un  titlu de proprietate asupra lui  si cadastrul facut.
Dincolo de maniera in care s-a facut restituirea din 1991, a ramas nerezolvata  problema cadastrului (https://www.facebook.com/permalink.php?id=285439418280037&story_fbid=285474888276490&paipv=0&eav=AfaNJTw3jli6vfFfNutCZXwyuR82gDh9F-8I8tISbnYek_-5_D76wSqsapP0sGhvyaY&_rdr ) si problema utopica a cartii funciare ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Cartea_Funciar%C4%83). 
Rezultatul este un haos generalizat la nivel de sistem care poate  incepe cu nerespectarea titlului de proprietate  , anularea numarului cadastral (https://lege5.ro/gratuit/gm2tqnjxgq4a/anularea-numarului-cadastral-in-cazul-actiunilor-de-carte-funciara-scurte-consideratii#:~:text=1340%2F2015%2C%20anularea%20documenta%C5%A3iei%20cadastrale,%2C%20%C3%AEn%20forma%20anterioar%C4%83%20modific%C4%83rii%5D ) si ajunge pana la utilizarea discretionara a terenurilor agricole in detrimentul proprietarilor de drept.  

Ce a urmat ? Trei decenii de no man`s land respectiv un calvar pentru proprietari si un adevarat rai pentru escroci , samsari de terenuri , firme fantoma care dispar , infractori cu sau fara diploma , titluri de proprietate false , cadastre false,  terenuri vandute de 2-3 ori ,  tulburare de posesie ( terenuri cultivate fara acordul proprietarului ) ,etc,etc. 
Explicatia este simpla. Intre interesele cetatenilor si interesele statului exista inca o fractura  foarte adanca deoarece  statul prin institutiile sale si angajatii lor  traiesc intr-o realitate alternativa si au alte prioritati .
Ceea ce unele state din Europa au facut inca din  secolul XVIII , la noi trebuia facut in anii `90 , dar nu se doreste nici acum :


Napoleon a venit cu ideea cadastrării. A ocupat nişte teritorii şi trebuia să ştie şi ce taxe şi biruri trebuie să culeagă de acolo şi atunci trebuia să ştie ce are fiecare. Ăsta e interesul statului să ştie ce are fiecare cetăţean, să ştie cât să impoziteze şi pe cine. Se poate întâmpla ca în acte să ai declarat un hectar şi în realitate să ai două. Sunt multe situaţii de acest gen. Diferenţele în intravilan sunt cam de 20% între ce e în acte şi ceea ce este în realitate. Iată de unde se pot recupera bani, trebuie doar să percepi corect. Despre asta e vorba şi statul ar trebui să fie primul interesat. E vorba de garantarea proprietăţii”

Valeriu Manolache
Preşedintele "Asociaţiei Patronale de Cadastru, Geodezie şi Cartografie. " 




Care ar fi interesul statului in necadastrarea intregii tari ? Unul foarte mare , iar motivul este halucinant, revoltator si cinic  :


„Autofinanţarea ANCPI-ului pleacă din lucrările sporadice şi din taxe. Când se termină de cadastrat un UAT, o comună, fiecare metru pătrat se duce în Cartea Funciară şi ei nu mai iau niciun ban. Acesta ar fi interesul nedeclarat al ANPCI. Cadastrul sporadic îl forţează pe cetăţean să meargă să ceară, să plătească, să vândă, să închiriere etc, şi atunci trebuie să îşi facă lucrarea. Dacă s-ar face cadastru sistematic, taxele sunt zero şi OCPI nu mai primeşte niciun ban. S-ar pune în dicuţie, probabil, şi de ce sunt atât de mulţi angajaţi. Cadastrul nu dispare oricum, se vinde, se cumpără, se alipesc sau se despart parcele”,



Demonstratia in acest caz este una de manual. Statul a sabotat , cu sau fara intentie,   "CAESAR" ( un program gratuit de cadastrare în valoare de 47 milioane de euro şi finanţat de Banca Mondială ) :


„Din cele 51 de localităţi insluse în Caesar 1 şi Caesar 2 nu s-a realizat nici măcar jumătate, ceea ce însemnă că ritmul este defectuos şi undeva este o problemă. LA nivelul întregii ţări înseamnă 1%, pentru că în România avem undeva la 40 de milioane de parcele. Agenţia ar dori să realizeze cadastru sistematic până în 2023. În lume avem trei feluri de realizare a cadastrului. Ieftin, rapid şi precis. Aşa ceva nu se poate şi nu s-a realizat în nicio ţară. Dacă vrem ieftin şi rapid, nu se poate precis. Dacă Agenţia nu va colabora cu noi nu văd cum o să realizeze acest proiect”

Cornel Paunescu
Presedintele Uniunii Geodezilor din Romania



Cum  exista pericolul real ca planul cadastral la nivel de tara sa fie realizat printr-un program gratuit  finantat de catre Banca Mondiala,  Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI ) a intervenit prompt si a luat  masuri necesare pentru a nu ramane fara obiectul muncii.
Asa a fost scos la inaintare   "Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară"  (PNCCF) care prin bani alocati de la buget isi propune ca până în 2023 să cadastreze  ( doar) 2.360 de comune (UAT-uri) :


„Ca să se termine cele 2.360 de UAT ar trebui să se încheie lucrările pentru 234 de UAT-uri pe an. Până acum ritmul este atât de lent încât sunt doar 132 de UAT, nici astea toate terminate. În acest ritm lucrările se vor termina în 2043.  Agenţia a angajat în ultimul timp 600 de persoane doar ca să verifice lucrările. În sistemul privat, în toată ţara lucrează 1.800 de specialişti. Ei au angajat o treime din cât avem noi doar ca să verifice”.

Valeriu Manolache
Preşedintele Asociaţiei Patronale de Cadastru, Geodezie şi Cartografie.



In sfarsit , avem si ultima " ratiune de stat " pentru care este mult mai bine ca totul sa fie lasat in ceata si pe termen lung pentru ca daca nu curge, pica. Unde merge mia merge si suta pentru ca totul pe lumea asta costa , inclusiv " verificarea dosarului "  :


„Din punctul nostru de vedere ar trebui schimbat cadrul legislativ, care este stufos, incoerent şi contradictoriui. Al doilea aspect ar fi lipsa unei conduceri unitare şi autoritare la nivel central, pentru că regulile de realizare a unei lucrări de cadastru sunt unice. În realitate, diferă de la judeţ la judeţ, de la inspector la inspector în cadrul aceluiaşi judeţ. În al treilea rând vorbim de partea de finanţare. Taxa de avizare percepută de ANCPI pentru o lucrare de cadastru sporadic este de 120 de lei. Deci Agenţia, doar ca să verifice dosarul, ia 120 de lei. Timpul ăsta de verificare nu poate depăşi o oră. Noi, pentru un hectar de lucrări, pentru cadastru sistematic, suntem plătiţi tot cu 120 de lei, cu tot cu TVA”. 




Presa a relatat zadarnic nenumarate situatii in care Romania a fost condamnata la CEDO in mod constant pentru nerespectarea drepturilor cetatenilor si a dreptului de proprietate incepand cu anii `90 si terminand cu 2020 . 
In numai trei ani statul ( prin contribuabilii lui, desigur  ) a platit 44 de milioane de euro :












Cui ii pasa ?!  Altfel spus , dupa 32 de ani este clar ca nimic nu este clar. Cea mai mare parte a terenurilor se afla in aceeasi stare de haos organizat (" ...imobil inregistrat in planul cadastral fara localizare certa (s.n.) datorita lipsei planului parcelar " ).
In mod onest , ANCPI ( Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate imobiliara ) recunoaste  ca peste 90% din teritoriul natiunii ( culoarea mov in graficul de mai de mai jos ) este in aceasta situatie :



H3_Lucrari_de_inregistrare_sistematica_a_imobilelor_31.12.2022
 ( GRAFICUL 0 )





Lucrarile  deja finalizate  sau " in curs de derulare" dupa trei  decenii sunt de domeniul anecdoticului adica pana la genunchiul broastei  : 


H1_Harta_Lucrari_de_inregistrare_sistematica_a_imobilelor_la_nivel_de_UAT_31.12.2022
( GRAFICUL I )





La nivel global, haosul este atat de bine organizat prin incrucisarea metodologiilor, planurilor , etapelor , stadii si proiectelor si instantelor de decizie   ( " cu sistema " ar spune Eminescu ) incat nu se mai stie nici unde este capul si unde este coada unei cestiuni , iar nefericitul proprietar  ramane ratacit intre ele respectiv intre trecutul , prezentul si viitorul  care se interpun intre el si proprietatea lui :




http://www.ocpivl.ro/wp-content/uploads/2015/07/218-UAT-cu-lucrari-de-inregistrare-sistematica.pdf
(  GRAFICUL II )




In situatia fericita in care terenul ramane al lui , nefericitul proprietar  mai are doua optiuni , respectiv sa-l dea in arenda sau sa-l vanda. Daca il da in arenda , se afla in postura puricelui care negociaza de sub talpa elefantului pentru ca in acest caz elefantul  are resurse financiare considerabile , mijloace de productie, avocati, juristi, etc. si vine cu contracte standard plus tactici de persuasiune, convingere si presiune arhicunoscute de la politicieni. 
Primul obiectiv al firmelor  ( romanesti si straine  ) este luarea in arenda a terenurilor de la tarani pentru a obtine in locul lor subventiile de la Uniunea Europeana ( una din primele firme italiene venita in Mehedinti dupa 1990 a recunoscut ca nu o intereseaza de fapt recolta, ci subventia obtinuta  de la Uniunea Europeana pentru acel teren ) .
Al doilea obiectiv este mentinerea unui cuantum minim fix pentru contractul de arenda respectiv plata in bani sau in natura la un hectar .
Al treilea obiectiv este permanentizarea contractului de arenda , respectiv transferarea  lui automata pe numele urmasilor.
Un exemplu de asemenea contract abuziv se poate vedea mai jos in care o firma din judetul Vrancea ( care se afiseaza doar un telefon mobil ) ia in arenda  terenuri din judetul Mehedinti :








Daca s-a saturat de atatea belele si vrea sa vanda terenul ca sa scape de el , proprietarul are si aici mari batai de cap. Haosul si hatisul legislativ si administrativ  este atat de mare incat in acest caz se descurca mult mai bine cumparatorul terenului ( care dispune de expertiza financiara si juridica ) decat vanzatorul lui care nu dispune decat de varsta si de teren :




In toata aceasta babilonie, oriunde cauti si oriunde citesti , lucrurile nu se leaga, se bat cap in cap si  proprietarul se afla in situatii de imposibilitate si in postura soarecelui pierdut in labirint  deoarece de unul singur nu poate vedea imaginea ansamblului pentru ca exact asta se urmareste. 
In schimb ceea ce nu se poate vedea la nivel de individ , se vede foarte clar la nivel de tara unde pana in 2043 cel putin ramane cum s-a stabilit deja. 
Graficul II si Graficul I sunt doar perdele de fum menite sa ascunda Graficul 0 , respectiv situatia haosului organizat la nivel de tara care cu ajutorul legilor a transformat suprafata  tarii in grajdurile lui Augias pentru proprietarii terenurilor si in vaca de muls pentru cumparatorii si arendasii lor. 
Ce se intampla la nivel de tara este o ilustrare a unui vechi proverb : " Mortii se acopera cu pamant, vii cu hartii ".
Sa citim cu atentie mai jos si chiar printre randuri  ce ne spune Constitutia Romaniei si acum(  " caracterul licit al dobandirii se prezuma " ) exact cum a spus si scris  "parintele constitutiunii" in 1991,  deci cine a dobandit  are  chiar daca nu poate demonstra cum a obtinut  si sa fie sanatos ...😅) : 




Dreptul de proprietate privatăARTICOLUL 44


(1) Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului *), sunt garantate(s.n.). Conţinutul şi limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.

(2) Proprietatea privată este garantată(s.n.) şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii pot dobândi dreptul de proprietate privată asupra terenurilor numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeană şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bază de reciprocitate, în condiţiile prevăzute prin lege organică, precum şi prin moştenire legală.

.

.

(7) Dreptul de proprietate obligă la respectarea sarcinilor privind protecţia mediului şi asigurarea bunei vecinătăţi, precum şi la respectarea celorlalte sarcini care, potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului (s.n.).

(8) Averea dobândită licit nu poate fi confiscată. Caracterul licit al dobândirii se prezumă(s.n.). 

(9) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infracţiuni ori contravenţii pot fi confiscate numai în condiţiile legii(s.n.) .








Note 

Niciun comentariu: