Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles , Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois, Steven van Groningen, Leslie Hawke, Peter Damian Hurley

Wednesday, February 17, 2010

Consiliere psihologica , pentru cine ?!

“ Imposibilitati de psi(hologie) educationala:


Un psiholog "scolar" va cere ajutorul, citi si minunati/va:

"Ce metode sa mai aplic in cosilierea scolara pe care o fac la un liceu din ..centrul tarii........ care are 1080 de ''elevi'' dintre care 900 sunt ''animalizati'' (Ferma animalelor, de G.Orwel). Saracii de ei si de ''viitorul'' tarii ( Care tara?! ).
Din pacate majoritatea dintre ei nici macar nu le pasa ce vor face maine, daca termina liceul sau ajung in inchisoare...........Cat despre OSP, nici vorba, plecarea in Spania este ''solutia'' ''existentei''lor.
Latra, urla, mugesc, dau cu capul si cu piciorul in usa, injura, trag profesoarele de guler si le scot de la ora, sparg geamurile de la usile interioare fumeaza in nasul profesorilor si nu mai continui, iar daca il atingi cu un deget fuge si se plange ca a fost agresat ''fizic''. [b]Cui?!
Cu unii dintre ei o mai scot la capat dar majoritatea sunt indobitociti. Bolnavi nu sunt ca cei cu C.E.S., sunt ca ei dar totusi potoliti, astia se vede de pe fetele lor consumate ca beau, fumeaza, violeaza si sar la bataie daca nu esti "cool" ca ei.
Scolile au ajuns inchisori in ''libertate''................unde domina legea junglei si unde profesorii dau din umeri neputinciosi si daca au psiholog in scoala ei cred ca el TREBUIE sa le rezolve pe toate si daca se poate sa fie si jandarm si consiler si chiar ''D-zeu''..............
Iertare ca va incarc cu tot felul de probleme, pe care le cunoasteti poate mai bine ca mine, dar orice sfat e bine venit, eu le-am spus ca trebuie sa respect niste reguli primite de la coordonatorii nostri si nu sunt nici politai si nici anchetator si m-au lasat in ''pace''.
A fost o directoare sustinuta de ....politic.... si au fost scandaluri ca si profesorii se banuiau unii pe altii asa de mare era zapaceala, dar cand scandalul a ''inebunit'' tot inspectoratul au schimbat-o cu toata sustinerea ei politica.
Noua directoare e alta stofa si a inceput sa faca unele schimbari, pare cooperanta si sper sa ma pot desfasura mai in ''liniste''.
Trebuie sa plec si am batut campii cam mult.
"[/b]
SI
De pe net de la Andrei Badin:

"Un studiu efectuat recent de Organizaţia Mondială a Sănătăţii relevă un adevăr şocant: România este pe locul 2 în lume la violenţa în şcoli, spune Deutsche Welle.
Relatarea departamentului romanesc al postului de radio german in continuare:
/Ultimul caz socant din scolile romanesti prezentat complet: Trei eleve de clasa a IX-a, care se pregăteau să devină cadre didactice la Liceul „Elena Cuza" din Capitală, au torturat fără milă o fată de 12 ani, sub ochii colegilor. Totul s-a întâmplat luni, 24 martie, când adolescentele au bătut-o pe fată, apoi au tuns-o şi au ars-o cu ţigara pe faţă. Motivul: puştoaica ar fi îndrăznit să se îndrăgostească de iubitul uneia dintre ele./

Analiza efectuată de OMS împreună cu Asociaţia Mondială de Psihiatrie şi Asociaţia Internaţională de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului a arătat că aproape 70% din elevii români se duc la ore cu teama unei violenţe sau a unui act neprietenos din partea colegiilor de şcoală. La polul opus, şcolile cele mai sigure se află în Danemarca, Olanda şi Singapore.

Interzicerea armelor în liceu este salutară în condiţiile violentelor din Statele Unite unde adevărate masacre se întâmplă datorită utilizării armelor de foc. Astfel, cazul Columbine, din orasul Littleton din statul Colorado petrecut la 29 aprilie 1999a traumatizat opinia publica din Statele Unite dar nu a reuşit interzicea dreptului de a deţine arme de foc. Mai mult, tot în Statele Unite în acelaşi an, pe 12 martie, un individ înarmat a deschis focul in timpul unei slujbe religioase omorând şapte persoane.Un alt caz s-a înregistrat în 2005 când un tânăr a împuşcat mai întâi pe gardianul din faţa liceului. Odată intrat in clădire, a deschis focul la întâmplare pe coridor asupra unei profesoare şi a altor cinci elevi, care au murit pe loc. Alte 15 persoane au fost rănite. In cele din urma, băiatul s-a sinucis..

Şi în România se întâmplă fapte anti-sociale în liceu, în acord cu metehnele locului sau a obiceiului. Ultimul caz s-a înregistrat acum 3 zile când o elevă în clasa a VI-a de la o şcoală din sectorul 6 al Capitalei a fost agresată de trei tinere cu patru ani mai mari ca ea pe motiv că fata ar fi încercat să îi “fure” prietenul uneia dintre agresoare. Tânăra a fost dusa în afara liceului apoi, când a încercat să se împotrivească, i-au tăiat şuviţe de păr iar una dintre cele trei a ars-o cu ţigara pe obraz, provocându-i o rană cu diametrul de aproximativ opt milimetri.
Cum comentează această faptă săvârşită cu premeditare Corina Creţu, deputată a Partidului Socialist European din Parlamentul de la Bruxelles?
„Aceste fete care practic au mutilat-o pe această tânără de 12 ani, urmau peste câtva timp să devină educatoare fiindcă ele urmau liceul pedagogic. Mi se pare incredibil să se întâmple aşa ceva şi ceea ce este mai grav este că în fiecare zi auzim fapte noi. Deci nu sunt fapte izolate. Am văzut un studiu realizat de OMS (Organizaţia Mondială a Sănătăţii) în care România se află printre ţările cu rata cea mai mare de violenţa din scoli la nivel global şi nu doar la nivelul Uniunii Europene. Se pare că în România autorităţile iau cu adevărat poziţie numai dacă vine o presiune de sus (de la Comisia Europeană, n. red.) ceea ce nu este normal. Ar trebui ca această presiune socială care există acum să fie materializată indiferent de Comisia Europeană. De ceea ce se întâmplă în şcoli responsabili sunt profesorii, conducerea şcolii şi Ministerul Educaţiei. Eu sunt revoltată că se întâmplă asemenea cazuri şi nu-l aud pe preşedintele României, pe primul-ministru sau pe ministrul educaţiei ieşind cu aceste cazuri în lume şi ridicând problema degradării la care s-a ajuns.”

Cel mai des întâlnite agresiuni în şcolile din România sunt injuriile şi vulgarităţile, ameninţările, intimidările şi gesturile agresive moderate. Bătăile între elevi au un caracter ocazional, cele mai multe dintre conflicte pornind în timpul pauzelor şi se sfârşesc după ore, de regulă în afara şcolii.
Majoritatea conflictelor pornesc de la simple copilării şi au o justificare minoră. Fetele aleg agresivitatea verbală şi sunt mai uşor de provocat iar băieţii intră mai greu în conflict, dar generează incidente mai grave, culminând cu agresiuni fizice.
Profesorii au puţin de spus şi în general sunt refractari şi reţinuţi când vine vorba de un conflict între elevi.



Sursa : http://apb.etopia.ro/forum/viewtopic.php?p=2357&sid=b3e5cebd76e4ef15c06dd4932f4f456d

2 comments:

Mihaela said...

Am ramas muta in fata lamentarii "consilierei" de la liceu. Cum sa te exprimi asa si cum poti face o lectura atat de ingusta asupra unei realitati destul de compelexe cum este adolescenta?! In fine, nu este locul ei acolo si cu siguranta nu va intra in burnout, cel mult/putin va face o paranoia :)). Iar despre faptul ca Ro ar fi pe locul doi in lume la violenta in scoli, nu cred. Cel care a pus asta pe blog-ul lui ar fi trebuit sa ia date statistice de la surse acreditate. Felicitari Dl. Simion ca ne mai aratati unele cazuri psihologice cu psihologi buni de psihanalizat. Noroc ca mai sunt si pregatiti printre ei dar tare ma tem ca sunt putini. Am studiat psihologia in strainatate (5 ani + 2 ani un master)si uneori ma mir de interventiile unor psihologi. Am scris "unor" pt ca nu vreau sa cad in capcana generalizarilor.

Sergiu Simion said...

" Am ramas muta in fata lamentarii "consilierei" de la liceu.
..............................
Am studiat psihologia in strainatate (5 ani + 2 ani un master)si uneori ma mir de interventiile unor psihologi."

Stupoarea este la fel, reactiile si interpretarile difera. Depinde ce vrem sa vedem. Daca ne axam pe reactiile "consilierei" obtinem o concluzie , daca ne axam pe comportamentele elevilor obtinem o alta concluzie. Daca ati studiat in strainatate in mod sigur "vedeti" ceea ce aici nu sare in ochi. Daca profesati sau traiti acolo ne aflam intr-o situatie , daca profesati sau traiti aici ne aflam in alta situatie.
Intrebarea mea punctuala este ce stiti de "acolo" despre situatia psihologilor si psihologiei de aici ( as paria fara ezitare pe faptul ca stiti foarte putine sau de loc , dar asta nu este o acuza, dimpotriva ).
In sfarsit, experienta mea de 6 ani prin satele patriei ca profesor inainte de 1990, ma face reticent la un diagnostic radical. Nu pot afirma cu certitudine ca problema principala o constituie calitatea psihologilor cand sistemul in care ei sunt formati este cel actual ( in esenta identic cu cel de acum 20-30 de ani... ). Cred ca aceasta problema merita discutata mai pe larg si in primul rand de catre tanara generatie de psihlogi ( chiar daca este formata de aceeasi vechi profesori ...).