Un foarte interesant articol aparut pe Linkedin (
Tim O'Reilly - Linking Mission to Strategy and Action ) ofera o modalitate extrem de utila de a gandi prioritatile sociale si organizationale .
Punctul de plecare il constituie
Code for America respectiv
un proiect non-profit care are drept scop sa implementeze eficienta Web in infrastructurile de stat si in acelasi timp o organizatie non-partizana si non-politica (
http://en.wikipedia.org/wiki/Code_for_America ;
http://codeforamerica.org/) gandita sa ajute administratia centrala si locala sa mearga mai bine prin implicarea si participarea cetatenilor ( un fel de e-guvernare).
Modelul de la care se porneste este acesta :
Source :
Tim O'Reilly - Linking Mission to Strategy and Action
O aplicare concreta a acestui cod pentru compania O`Reilly Media este prezentata mai jos :
Cod for America este o modalitate foarte utila de a gandi prioritatile de organizare printr-o piramida cu patru nivele :
- misiune
- strategie
- programe
- activitati ( baza cea mai larga)
Foarte bun in cazul acestui model , este că ne amintește mereu faptul că baza este întotdeauna mai larga decât nivelele de deasupra . Toate activitățile organizației sunt interdependete, trebuie deci să stea împreună. Asa ca , de cele mai multe ori, o organizatie cu inițiative strategice noi, beneficiaza de toata atentia momentului, dar execuția depinde de activitatea multor oameni care conduc si incurajeaza actiunile si activitățile organizatiei. O înțelegere adevărată a piramidei strategice necesită evaluari periodice si constante, investitii în baza piramidei, precum și investitii în noi programe și inițiative strategice.
Intrebarea care decurge de aici este cum , cand , si cum ar putea fi scris si aplicat un asemenea model in cazul Romaniei. In stadiul actual al vietii politice si sociale romanesti un asemenea model este , cel mai probabil , utopie pura.
Un pas a fost totusi facut. Recentul ACORD DE COLABORARE INSTITUȚIONALĂ semnat intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta , este primul pas concret facut in aceasta directie. Problema este ca daca abia dupa 22 de ani de tranzitie democratica se semneaza un astfel de document , si la acest nivel, de catre o tara care este deja in NATO si Uniunea Europeana, timpul ca acest gen de colaborare si comunicare instituionala si sociala bazata pe respect sa ajunga la baza piramidei sociale , nu mai poate fi estimat in orizontul timpului vizibil ( in alte culturi organizationale aceasta " colaborare institutionala" exista concret , de la sine, de zeci de ani si fara niciun fel de acord formal.)
Source:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu