Elita discreta a României


ELITA DISCRETA A ROMÂNIEI

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Dr. Peter Gross , Steven van Groningen, Leslie Hawke, Jean Lauxerois, Peter Damian Hurley

Wednesday, February 10, 2016

Ministerul Educatiei , mentalitatea de buncar si educatia pentru ...securitate

Pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei citim negru pe alb misiunea oficiala a acestui minister : 


Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza consultării celorlalte instituţii şi ministere interesate, proiectează, fundamentează şi aplică strategia globală a învăţământului, stabileşte obiectivele sistemului de învăţamânt în ansamblul său, precum şi obiectivele educaţionale pe niveluri şi profiluri de învăţământ ( Art. 12 (1), Legea învăţământului 84/1995 cu modificările şi completările ulterioare).

http://www.edu.ro/index.php/articles/c242/





Adrian Curaj 
Foto: Alexandru Dobre //Mediafax


Problema este aceea ca una spune misiunea oficiala a Ministerului Educatiei si alta face ministerul prin ministrul sau care a extins preocuparile ministrului de la Educatie ( lipseste sintagma nationala) la ...Securitate Nationala (sintagma a fost recuperata) .
Comentariul de mai jos se refera la aceste probleme si a fost facut la un pamflet aparut pe Contributors.ro ( Valentin Cotarta -Propunere de Ordonanța de Urgenta. Înființarea Academiei de Înalte Studii Politice, de Știința, Cercetare si Securitate Naționala – OPAC  ) :


Sergiu Simion spune:
Comentariul tău e în așteptare. 
Excelent pamflet care garanteaza un foarte sanatos simt al umorului. Trebuie sa remarcam totusi ca umorul de tip studentesc nu ne salveaza din orice situatie si mai ales dintr-una de tip post-Orwell cum este acum societatea romaneasca si in care de mai mult de 25 de ani “cainii latra, ursul trece”.
Râsul este benefic pentru toata lumea , dar daca ramane singura noastra reactie si daca trecem in derizoriu lucrurile grave care se petrec de multa vreme sub ochii nostri ,riscam sa platim cu totii .
In curand , si daca pastram simtul umorului, competentele dvs de exceptie , onestitatea dvs intelectuala si doctoratul din USA ar putea deveni “circumstante agravante” care nu v-ar mai fi de nici un folos. Pentru un pamflet ca acesta , ati putea scoate democratic din buzunar chiar pana la 100.000 de lei ( chiar http://www.hotnews.ro/stiri-politic-20783553-legea-defaimarii-lui-dragnea-trecut-comisiile-din-camera-deputatilor-merge-plen-amenzile-initiale-fost-marite-dupa-octombrie-dragnea-promitea-faca-simbolice.htm ).
Uluitor pentru unii dintre noi este tacerea asurzitoare din presa asupra acestui subiect si lipsa de reactie a societatii.
De ce ? Pentru ca sub ochii tuturor , si de peste un sfert de secol, Romania este captata treptat si sistematic in plasa mentalitatii de buncar iar societatea civila cu intelectualii ei cu tot nu reactioneaza decat , eventual , cu simtul umorului dar care de aceasta data s-ar putea sa-i coste foarte scump.
O mica demonstratie a mentalitatii de buncar si a ofensivei acesteia. Pe site-ul oficial al Ministerului Educatie citim negru pe alb misiunea oficiala a acestui minister :
"Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza consultării celorlalte instituţii şi ministere interesate, proiectează, fundamentează şi aplică strategia globală a învăţământului, stabileşte obiectivele sistemului de învăţamânt în ansamblul său, precum şi obiectivele educaţionale pe niveluri şi profiluri de învăţământ ( Art. 12 (1), Legea învăţământului 84/1995 cu modificările şi completările ulterioare)."

Ce face ministrul Educatiei ?!… Inoveaza :
„Eu am intrat în Academie (Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale (ASSN)-n.n. ) pentru că mi s-a părut că este extrem de important, este o instituţie publică, este o instituţie creată de statul român (s.n.) , este o instituţie care răspunde de situaţii foarte clare (s.n.) şi uitaţi-vă la Strategia Naţională de Apărare şi vedeţi câte puncte sunt legate acolo de educaţie, de cercetare, de inovare (s.n.). Părerea mea, şi am spus-o, investiţia în educaţie şi modul în care suntem serioşi cu ea, investiţia în cercetare şi inovare sunt subiecte de siguranţă şi securitate pe termen lung a României (s.n.). România trebuie să joace internaţional, iar eu trebuie să fiu întotdeauna prezent acolo unde am posibilitatea să promovez faptul că România trebuie să-şi cunoască interesul şi trebuie să-l promoveze făcând cele mai bune decizii (s.n.)”
“…au fost întâlniri, au fost evenimente unde s-a discutat despre educaţie, cercetare, strategia în educaţie (?!-s.n.), modul în care am pregătit strategia de specializare inteligentă a României(s.n.), care sunt direcţiile principale de intervenţie(s.n.), cum anume foloseşti fondurile structurale împreună cu fondurile naţionale (s.n.)pentru a face ca România să crească în indexul de competitivitate, ca România să fie competitivă, ca România să fie prezentă internaţional. Asta am făcut eu(s.n.)”
Adrian Curaj
Ministrul Educatiei
Ce legatura exista intre invatamant , educatia elevilor si …securitate ?! Este o mare enigma pentru unii unii dintre noi , dar probabil ca stie ministrul Educatiei pentru toti.
Cu zeci de ani in urma, in invatamantul romanesc a fost data o circulara prin care adresarea oficiala catre un profesor trebuia facuta musai in formula “Tovarase profesor” pentru ca regimul constatase cu ciuda ca adresarea extinsa era ceva de genul ” Domnule profesor “. Extrapoland pamfletul dvs, am putea sa ne asteptam ca in noua circulara adresarea in invatamant sa inceapa conform vremurilor cu un …”Sa traiti!”.

No comments: