Telespectatorii romani ( si nu numai ) care au urmarit programele PRO TV inca de la lansarea acestui post in 1995 ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Pro_TV ) pot face usor o comparatie intre calitatea foarte buna a emisiunilor de atunci si calitatea lor de acum acum .
Ultima isprava demna de "generatia PRO" este megashow- ul FERMA ( Oraseni vs Sateni ) difuzat la ore de maxima audienta si care reuseste sa atinga noi culmi ale penibilului :
FERMA. Orășeni vs Săteni - Anna Lesko și George Piștereanu merg împreună la toaletă
https://youtu.be/s15_CWd_WH8 |
https://youtu.be/s15_CWd_WH8 |
Cum se explica atunci diferenta astronomica intre calitatea unor programe PRO TV din 1995 si unele din 2020 la un post de televiziune privat comercial la care scopul declarat oficial a fost si este profitul ( implicit audienta ) ?
Poate ca aceasta diferenta nu se explica numai prin profit ci si prin contextul politic si interesele subterane.
In 1995 , tot pentru profit si audienta , PRO TV ne invata democratia si facea apologia ei ( celebra emisiune cu Silviu Brucan ) elogiind capitalismul , un fel de " Dormi linistit, PRO TV lucreaza pentru tine ", dar in timp ce cetatenii invatau democratia de la Silviu Brucan si respectau cuminti legile tarii , altii profitau din plin de ea si isi umpleau conturile.
Acum democratia nu mai trebuie invata, dar audienta trebuie mentinuta. Cum ? Exact cum se vede in acest episod trivial prin limbaj, comportamente si atitudini care incalca regulile bunului simt , etichetei si decenței.
Ca sa dam Cezarului ce este al Cezarului, reteta episodului "de succes" nu este neaparat un unicat in noua cultura urbana. Inainte de acest episod comercial , ideea unei " toalete unisex " ( definita drept obiectiv de atins !) care sa inlocuiasca conceptul rural si demodat de " toaleta din fundul curtii", a apartinut unui ONG care s-a gandit sa-si instruiasca activistii in ale democratiei musai pe varful muntilor , iar rezultatul ( respectiv pentru ce lupta acestia 😂 ) se poate vedea mai jos :
Foto : https://fondulpentrudemocratie.ro/mihail-bumbes-despre-tabara-de-activism-crim/ |
Altfel spus si mass-media comerciala si activismul civic de tip nou si-au dat mana si contribuie activ la educarea tinerei generatii si la propasirea societatii romanesti , iar rezultatul este din ce in ce mai vizibil.
Adelante, Sancho !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu