Toate campaniile electorale de la noi au lasat un gust amar cetatenilor care ( atunci cand nu au primit sacose cu ulei, zahar,etc. ) au fost supusi in toate cazurile unui bombardament mediatic fara precedent cu scopul de a capta electoratul si de a-l impiedica sa gandeasca cu mintea proprie.
Nici aceasta campanie nu face exceptie . Ca de obicei, se merge si acum de la clasicele lovituri lovituri sub centura ( http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18421661-culmea-manipularii-electorale-cetatenii-din-sectorul-6-primesc-false-invitatii-iohannis-vina-redeschiderea-parcului-drumul-taberei-pentru-primi-cadou-geci-dar-parcul-deschide-abia-peste-cateva-luni.htm ) pana la elaborarea de "profile politico-psihologice" ( de fapt un fel de barfa politica ) si tentativa de a experimenta votarea prin antrenamente online pentru alegerea "Presedintelui Internetului" , actiuni care se spera probabil ca vor influenta intr-o anumita masura intentia de vot a cetatenilor.
Exemple de pseudocampanii in care cetatenilor li se serveste mura-n gura, pe nemestecate, dar desigur de catre specialisti acreditati , "profilul pe care nu-l pot vedea singuri" si o posibila ierahizare a candidatilor :
Pe cine votăm? Profilul candidaţilor: Iohannis – „nu este contrafăcut“, Udrea – cea mai controversată creaţie a lui Băsescu, Ponta – „culmea ipocriziei“
„Adevărul“ vă prezintă profilul politico-psihologic (s.n.) al celor mai mai importanţi candidaţi la alegerile prezidenţiale din 2014."
Citeste mai mult: adev.ro/neb7hs
Sursa : http://adevarul.ro/news/ |
Specialistii care au elaborat profilele "politico-psihologice" :
Lucian Dîrdală , politolog
Sorin Bocancea, politolog
Eugen Crihan, sociolog
Minodora Sălcudean, specialist în ştiinţele comunicării , lector universitar doctor în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio- Umane, Departamentul de Jurnalism, Comunicare şi Relaţii Publice, Sociologie şi Psihologie din cadrul Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu
Doru Pop, jurnalist, cadru didactic la Facultatea de Teatru si Televiziune a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi autorul volumului „Alegerile naibii. Fals tratat despre metehnele imaginarului politic autohton” (2007), în care analizează într-un mod original comunicarea politică a candidaţilor.
Daniel David, şeful Catedrei de Psihologie Clinică şi Psihoterapie, Universitatea Babeş-Bolyai şi unul dintre cei mai valoroşi psihologi români.
Exemplu de profil "politico-psihologic":
" Numai că o campanie bazată pe o simbolistică adversială ( s.n.), unde concurenţa electorală devine, în cele din urmă, o luptă pe viaţă şi pe moarte ( s.n.), aidoma lui Făt-Frumos în luptă cu Muma Pădurilor nu funcţionează la un candidat de gen feminin. În special dacă figura candidatului, o femeie agresivă şi conflictuală, o prefigurează pe Macovei într-o Maşteră ea însăşi (s.n.)”
Doru Pop
La acest material au participat Sînziana Ionescu, Ionuţ Benea, Alina Pop, Borcea Ştefan, Ramona Găină, Remus Florescu.
Citeste mai mult: adev.ro/neb7hs
" Gândul vă propune un experiment unic în România: un antrenament pentru alegerile de duminică // Urnele virtuale vor fi deschise 24 de ore, iar la final vom arăta cine este PREŞEDINTELE INTERNETULUI // Un proiect VOTEŞTI în cadrul campaniei VREAU PREŞEDINTE "
Sursa : http://www.gandul.info/politica/ziua-votului-online-13480108
Pana acum au votat 25983 persoane
mai sunt 3 ore până la închiderea urnelor
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu