Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles , Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois, Steven van Groningen, Leslie Hawke, Peter Damian Hurley

Monday, May 27, 2013

Omul & Sistemul


Comentariul de mai jos a fost postat la un articol aparut pe platforma Contributors.ro





Omul & Sistemul


Postulatul de baza in acest domeniu si prezentat  intr-o  intrebare considerata  grea de catre domnul Ciucu   :


a)  I’d always support my country, whether it was right or wrong” ,


este acela ca raporturile dintre om si sistem ( = stat & institutii ) si raporturile dintre oameni si tara in care traiesc,  ar fi oarecum similare.

Acelasi postulat este formulat explicit de catre domnul Ciucu  in comentariile de la acest articol  : 


b) 


Oare ? Dimpotriva , nu cred ca tara se confunda numai cu guvernantii ei temporari cu atat mai mult cu cat unii din ei au ajuns acolo prin frauda morala sau legala  cum a fost de pilda in 1946.

In realitate , acestea raporturi sunt extrem de diferite pentru ca este vorba de planuri complet divergente . Raporturile omului cu istoria, neamul , traditia ,etc. sunt intr-un plan distinct ( este de bun simt sa prespunem ca romanii isi iubesc istoria, tara, traditiile, valorile, etc. si si au mandria de a fi romani  ) . Pe de alta parte, raporturile omului cu sistemul , statul, institutiile lui etc. sunt intr-un plan complet diferit. Ca sa simplificam, detinutii politici din timpul comunismului sunt cel mai bun exemplu : au fost patrioti,  si-au iubit tara, dar in acelasi timp au fost in conflict major cu sistemul politic, statul si institutiile lui , sau mai exact invers. La aceasta intrebare,  ei ar fi raspuns cel mai probabil prin separarea  planurilor.
Ajungem acum la complicata problema a optiunilor si valorilor politice pentru ca orice persoana are si un sistem de valori politice marturisite sau nu . Aici intalnim cele mai mari probleme,  dar si explicatia cea mai plauzibila pentru situatia in care se afla acum societatea romaneasca.

Postulatul de baza este formulat tot de catre domnul Ciucu :

c)  „De vreun an acum, îmi recaut identitatea politică”.

Raspunsul sec ar fi urmatorul . In alte conditii sau in alt sistem , optiunea dvs politica ar fi trebuit sa fie foarte clara si cristalizata  de foarte multa vreme ( intr-o formulare standard, sistemul de valori , inclusiv politice ,  al unei persoane nu se configureaza  la pensie , ci in tinerete ) dar la noi pur si simplu e foarte greu sa o gasiti ( poate chiar imposibil )   si nu din vina dvs.  Sa exemplificam putin .

Totul a inceput  ( sau ar fi  trebuit sa inceapa ) ,  in 1990 . Daca taranistii ar fi ramas taranisti, liberalii ar fi ramas liberali , fesenisti ar fi ramas fesenisti, etc. atunci orice roman stia unde sunt cele patru puncte cardinale din politica ( adica reperele politice si sociale ) ,  respectiv ce doreste , unde vrea sa ajunga, pe unde trebuie sa mearga si daca a ajuns sau nu la destinatie.

Daca. In realitate s-a intamplat cu totul altceva si doua exemple punctuale de strategii politice si sociale in uz la noi  sunt edificatoare. Mai intai avem un  traseism al persoanelor  si explicatia lui este (auto) resetarea sistemului personal de valori indiferent cat este aceasta de credibila sau nu. Domnul Petre Roman de exemplu era fesenist in anii `90 dar a devenit ( nu conteaza aici cum, de ce ,etc.  ) printr-o revelatie...liberal prin anii 2000.  Apoi avem  un prim simptom straniu dintr-un sir de simptome stranii ale societatii romanesti, respectiv o abandonare in trepte a identitatii partinice( „ părăsirea poziţiei strategice (a docrinei), părăsirea poziţiei tactice (a programului) şi părăsirea criteriilor morale de selecţie (a cadrelor partidului şi, implicit, a publicului ţintă)”.
In acest caz nu mai vorbim de clasica capusare comunista  partidului prin „infiltrati” ( pentru ca atunci identitatea partinica se mentine inca )   ci de invalidarea, discreditarea si parazitarea identitatii politice a unui grup social  , cu alte cuvinte o forma nemaintalnita pana acum de razboi informational.  Vorbim despre ceva de neimaginat  in Occident,  respectiv de traseismul partidelor politice de la noi (http://www.contributors.ro/editorial/traseismul-partidelor-miscarea-prin-care-partidele-o-iau-razna/).
Rezultatul este disparitia reperelor politice si sociale care poate explica ceva din strania configuratie a actualei societati romanesti.

Ca sa reluam exemplul anterior , un taranist  ramas taranis din anii `90, se putea trezi mai intai cu domnul Ioan Talpes drept coleg (!)  , iar in final constata uluit ca i-a disparut de fapt chiar si  partidul pentru care a stat in inchisoare !
In aceste conditii nimeni nu-si mai poate regasi de fapt o reala identitate  politica ( chiar daca a avut-o odata ! ) deoarece chiar si identitatile partidelor au devenit forme fara fond,  cu atat mai mult uniunile lor electorale care sunt pur si simplu obiecte imposibile ( "struto-camile") din jungla lui Meining ( „social-liberal”; „democrat-liberal” ,etc.)  sau un fel de "bla-bla-bla" , cum ar spune adolescentii …).
In mod logic, cetatenii obisnuiti  nu pot deveni nici ei altceva decat niste cameleoni care iau culoarea unui mediu incert  , dar chiar si asa  sunt in mare dificultate,  deoarece nu stiu exact ce culoare sa mai aleaga dupa ce unii le-au incercat cam  pe toate.

Pe cale de consecinta poate ca cea mai buna strategie nu este aceea de a raporta omul la tara si tara la om,  ci de a face ca omul sa se raporteze la propriile lui convingeri ceea ce poate deveni interesant.

Cu alte cuvinte , si independent de "partide politice ",  fiecare isi poate completa singur  un profil al convingerilor ( figura de mai jos ) ca sa vada cat de comunist ( anti-occidental )  sau cat de democrat ( pro-occidental ) este 



Un asemenea  profil se poate obtine prin raspunsul  la 50 de intrebari : (http://forum.romportal.com/forums/thread/79906.aspx ) 


N.B. Comentariul dvs despre comunitatea existenta pe Contributors.ro :
” Vă propun deci un mic experiment: valorile politice ale comunității contributors.ro. Sunt o comunitate on-line aici? Eu cred că da, deja avem comentatori consacrați. Este un experiment și voi continua acest exercițiu doar dacă văd că există interes din partea dumneavostră, și cât va fi menținut acest interes.”
il consider chiar mai important si necesita un comentariu separat :) )

2 comments:

costin said...

Bietul Ciprian, a realizat ca PNL nu e liberal in sensul european al cuvantului (progresist), ci un partid securisto-ologarhic, produs al fostilor comunisti care l-au infiltrat, si din cauza asta simte nevoia sa se "redefineasca", nu se regaseste in ei. cu asa repere, e usor sa devii confuz.

un om de stanga pe probleme sociale (ca liberalii europeni) oarecum de dreapta pe chestii economice, ma astept sa iasa din aceasta perioada si mai la stanga.

cred ca e gresit sa incerci sa te definesti pornind de la ideologii, altele ar trebui sa fie reperele. poate sunt rau, dar Ciprian ar fi trebuit sa aibe clarificate deja multe dintre aceste intrebari. acum e ca frunza in vant, usor de vrajit intr-o directie sau alta, in functie de mode si contexte trecatoare. esenta progresismului/liberalismului :)

Sergiu Simion said...

Problema este ca toate partidele si organizatiile noi au fost infiltrate de la inceput( Corneliu Coposu stia acest lucru inca din 1990). Printr-o strategie devenita clasica in Est( "Ceata si fum") destructurarea sociala a fost a fost planificata ab initio iar haosul organizational a fost indus treptat si in doze homeopatice scopul fiind distrugerea reperelor, sistemelor de referinta si in final a sistemului de valori sociale . Rezultatul previzibil a fost aparitia cetateanului turmentat si fabricat in productie de serie. Surpriza majora a fost aparitia unei noi generatii de intelectuali cinici si anesteziati moral ("lupii tineri") care pierzanu-si radacinile, reperele, si valorile, nu mai pot sau nu mai vor sa deosebeasca stanga de dreapta si binele de rau.