Sunt idei de bun simt, dar asta nu inseamna ca astfel de idei "eretice " apar cumva si in preocuparile Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice care , cu toti ministrii care au fost in fruntea lui cu tot, nici dupa 26 de ani nu face o necesara distinctie intre informatie, instructie si educatie :
" ...proiectează, fundamentează şi aplică strategiile naţionale în domeniul educaţiei, cu consultarea asociaţiilor reprezentative ale profesorilor, structurilor asociative reprezentative ale părinţilor, Consiliului Naţional al Rectorilor, structurilor asociative ale universităţilor şi şcolilor de stat, particulare şi confesionale, Consiliului Minorităţilor Naţionale, sindicatelor reprezentative din învăţământ, asociaţiilor reprezentative ale elevilor, asociaţiilor reprezentative ale studenţilor, autorităţilor administraţiei publice, mediului de afaceri şi organizaţiilor neguvernamentale finanţatoare care susţin programe educative/federaţii ale furnizorilor de servicii sociale."
Sursa : http://www.edu.ro/index.php/articles/c242/
Ministerul Educaţiei (...) ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, elaborează şi implementează politica naţională în
domeniul învăţământului preuniversitar. Ministerul Educaţiei (...)
are drept de iniţiativă şi de execuţie în domeniul politicii financiare
şi al resurselor umane din sfera educaţiei.
Ministerul Educaţiei (...) exercită, în domeniul învăţământului preuniversitar, următoarele atribuţii :
a) elaborează, aplică, monitorizează şi evaluează politicile educaţionale naţionale ;
b) monitorizează activitatea de evaluare externă;
c) coordonează şi controlează sistemul naţional de învăţământ;
d) avizează structura reţelei învăţământului preuniversitar şi înaintează Guvernului, spre aprobare, cifrele de şcolarizare, pe baza propunerilor unităţilor de învăţământ, a autorităţilor administraţiei publice locale, a operatorilor economici, având în vedere recomandările studiilor de prognoză, centralizate, avizate şi transmise de către inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
e) coordonează elaborarea şi aprobă Curriculumul naţional şi sistemul naţional de evaluare, asigură şi supraveghează respectarea acestora;
f) evaluează, aprobă şi achiziţionează manualele şcolare şi asigură finanţarea conform legii;
g) aprobă, conform legii, regulamentele de organizare şi de funcţionare a unităţilor subordonate şi a unităţilor conexe;
h) elaborează studii de diagnoză şi de prognoză în domeniul învăţământului;
i) asigură omologarea mijloacelor de învăţământ;
j)asigură cadrul organizatoric pentru selecţionarea şi pregătirea adecvată a elevilor cu aptitudini deosebite;
k) asigură şcolarizarea specializată şi asistenţa psihopedagogică adecvată a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi sau cu cerinţe educaţionale speciale;
l) analizează modul în care se asigură protecţia socială în învăţământ şi propune Guvernului şi autorităţilor administraţiei publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;
m) coordonează, monitorizează şi controlează perfecţionarea şi formarea iniţială şi continuă a personalului didactic pentru politicile de interes naţional;
n) elaborează politicile naţionale în domeniul resurselor umane;
o)răspunde de evaluarea sistemului naţional de învăţământ pe baza standardelor naţionale;
p) elaborează, împreună cu alte ministere interesate, strategia colaborării cu alte state şi cu organismele internaţionale specializate în domeniul învăţământului, formării profesionale şi al cercetării ştiinţifice;
q) stabileşte modalităţile de recunoaştere şi de echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor şi a titlurilor ştiinţifice eliberate în străinătate, pe baza unor norme interne, încasează taxe, în lei şi în valută, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de vizarea şi de recunoaşterea actelor de studii, conform legii;
r) stabileşte structura anului şcolar;
s) elaborează metodologii şi regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al implementării politicilor educaţionale naţionale;
t)construieşte şi asigură funcţionarea optimă a Platformei şcolare de e-learning, precum şi a Bibliotecii Şcolare Virtuale;
u)elaborează norme specifice pentru construcţiile şcolare şi pentru dotarea acestora;
v)dă publicităţii şi prezintă anual Parlamentului raportul privind starea învăţământului preuniversitar în România;
w)coordonează colectarea şi asigură analiza şi interpretarea datelor statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia.
Sursa
: http://www.edu.ro/index.php/articles/c242/
Mai exact , Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice se ocupa de 26 de ani cu "politicile educatiei" ( desigur, dar educatia este cu totul altceva ) , adica cu totul si cu nimic pentru ca nu pierde timpul cu asemene fleacuri ca agresivitatea, comportamentele deviante,etc. respectiv transformarea scolii si societatii intr-o jungla in care pestele cel mare inghite pe cel mic. Despre sistemele de valori morale , culturale, sociale , etc. (ne) cultivate de educatia ( de fapt inexistenta ) de la noi , nici nu mai este cazul sa vorbim.
Faptul ca penalii au ajuns sa candideze in Parlament , iar cetatenii romani ii voteaza ca oile "educati" ( mai exact spalati pe creier ! ) de scoala , de mass-media si de sistemul social si politic existent este mai mult decat elocvent.
Sursa : http://republica.ro/bullying-cum-sa-invatam-un-copil-sa-faca-fata-umilirii-hartuirii-si-intimidarii#