Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

joi, 20 octombrie 2016

Despre sistem si confiscarea statului de drept


"Partidul e-n toate,
In cele ce sunt 
Si-n cele ce maine vor rade la soare"
George Lesnea

Recent a aparut in spatiul public o foarte interesanta luare de pozitie din partea fostului presedinte Traian Basescu - celebru prin claritatea formularilor sale - fata de o problema fundamentala a societatii romanesti respectiv definirea "sistemului" : 

Ce înseamnă “sistemul”?
Foarte mulţi vorbesc despre “sistem”, dar nu-l definesc. Voi încerca eu s-o fac, dar, azi, doar la un mod absolut general.
Mulţi îi aşază în "sistem" pe politicieni. Foarte greşit. Politicienii nu sunt niciodată asimilaţi de "sistem", pentru că, pur şi simplu, ei sunt trecători. Politicienii stau în funcţii maxim 4 ani şi pleacă. Singurul lucru pe care uneori politicieni foarte puternici reuşesc să-l facă este să strunească vremelnic "sistemul", să-l orienteze vremelnic către realizarea obiectivelor lor publice. Dar, imediat ce omul politic pleacă din funcţie, “sistemul” va reveni pe propria-i direcţie .
„Sistemul” este format din cei care stau în cea mai mare parte a vieţii lor profesionale în funcţii importante şi foarte importante din aparatul bugetar de stat. De regulă, sunt oameni cu referinţe profesionale bune.
„Sistemul” este format din: ofiţeri importanţi din serviciile de informaţii ( s.n.) , judecători de pe toate treptele justiţiei (tribunale, curţi de apel, ICCJ), procurori din parchetele de pe lângă tribunale, curţi de apel şi ICCJ, ofiţeri superiori şi generali din Ministerul de Interne, ofiţeri şi generali din MApN, profesori universitari şi funcţionari din ministere şi agenţii guvernamentale bine aşezaţi pe funcţii de directori, şefi de serviciu, şefi de birouri. În multe situaţii, membrii "sistemului" îşi angajează soţiile, copiii şi alţi apropiaţi în instituţiile pe care le conduc (s.n.).
Vă pot spune că, în măsura în care am putut, la un moment dat, am adus oameni pe care i-am numit în funcții importante din țară. Din păcate, au fost rapid înghițiți de “sistem”, au intrat în cadența și în obiectivele “sistemului” și au uitat rapid ce au promis în discuția cu mine înainte de a fi numiți.
Marele talent al “sistemului” este acela de a folosi oamenii politici pentru ca, printre legile şi hotărârile necesare ţării, să promoveze şi acte normative care să-i protejeze interesele şi avantajele.
Toate ţările democratice au ceea ce se numeşte un “sistem”, o coloană vertebrală a statului care se menţine indiferent care sunt schimbările politice. Problema este dacă “sistemul” este în primul rând loial ţării sau este loial în primul rând lui însuşi.
În ce ne priveşte, din păcate, avem un “sistem” loial în primul rând lui însuşi.
Iar, dacă vreţi să vedeţi o sinteză a sistemului, vedeţi lista “academicienilor” cu indemnizaţii viagere de la Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale (s.n.)."

Defectele sistemului nu se repară singure, ci prin legi (s.n.), dar pe fond în ceea ce am scris este explicaţia încetinelii cu care România se modernizează. Categoric Romînia progresează, dar la fel de categoric susţin că nu suficient de repede."

" Este obligatoriu ca prin legi (s.n.) să orientăm "sistemul", această coloană vertebrală permanentă a statului, către funcţionare democratică şi în primul rând către progres. Timpul de redresare depinde de cât de rapid vom reuşi să dăm legile corecte care să facă "sistemul" să lucreze prioritar pentru ţară şi nu pentru el însuşi."

29 septembrie 2016
Sursa : Facebook


"Nu le ajung funcțiile înalte. Vor onorabilitate juridică. După "general" sau "doctor", își mai pun și "inginer". Sunt ridicoli!"
"Un sistem loial țării servește țara. Și se pot gândi: de ce să nu ne facem noi doctori. Sau de ce să nu ne dăm noi pensii speciale? Sau de ce să nu ne facem noi o academie națională pentru științele securității naționale, și să ne dăm rente viagere la fel ca un academician ce a scris biblioteci.
La noi, sistemului nu i-au ajuns funcțiile înalte. A vrut onorabilitate juridică. După general, doctor, își mai pune și inginer. Sunt ridicoli. Ați văzut reacția oamenilor: vot în unanimitate pentru a face ca cei care verifică doctoratele să fie universitățile care chiar le-au dat.
Uitati o prostie: de ce trebuie să fie chestor ca să-l pui într-o anumită funcție? Nu poate să fie un polițist foarte bun?"
"Sistemul poate fi stăpânit prin legi și prin autoritate. Eram un om care a ajuns președinte după ce aa fost secretar de stat, ministru, primar. Tot timpul am crezut că cheia se află la oamenii politici. Dar m-am înșelat. Toți pleacă, dar sistemul rămâne. Se cunosc, se sprijină, se ajută în alegerea politicielor. Nu există stat care să poată trăi fără această osatură."

Este pana acum cea mai clara formulare a mecanismelor ascunse ale megamasinii sociale de la noi. In aceasta viziune "sistemul"este format in primul rand din ofiterii de informatii (1) ,  actioneaza pe toate palierele societatii prin intermediul legilor(2) , este transpartinic si foloseste  oamenii politici pentru ca, printre legile şi hotărârile necesare ţării, să promoveze şi acte normative care să-i protejeze interesele şi avantajele sau , mai clar, membrii lui isi angajează soţiile, copiii şi alţi apropiaţi în instituţiile pe care le conduc (3). In sfarsit, chintesenta lui este formata din “academicienii” cu indemnizaţii viagere de la Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale (4). 
Nu este spus chiar totul despre "sistem", dar a fost suficient ca aceste precizari foarte clare sa provoace reactii viscerale la Antena 3, ceea ce inseamna ca a lovit exact unde trebuie.
Acest sistem in mod clar transpartinic are 3 piloni esentiali. In primul rand , osatura sistemului o constituie cele 6 ( 7?)  servicii secrete  , cele mai multe din Europa si cu cei mai multi angajati ( ofiteri de informatii pe cap de locuitor )  in aceasta bransa  raportat la numaru de locuitori pe care ii are tara noastra : 

“România are acum şase servicii secrete: SRI, SIE, UM0962, STIS, SPP, DGIA, încadrate cu 30.000 de ofiţeri. În 1978, un ofiţer supraveghea 1466 de cetăţeni români. Acum supraveghează doar 732 de cetăţeni. SRI, care acoperă o populaţie de 22 de milioane, are 12.000 de ofiţeri. Echivalentul său francez acoperă o populaţie de trei ori mai mare şi are 6000 de ofiţeri, iar cel german are 2448 de ofiţeri pentru o populaţie de 80 de milioane”

Sursa http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/855856/De-ce-a-ramas-Romania-in-zodia-Securitatii/( din nefericire , link-ul nu mai este functional ).

In al doilea rand , sistemul este perfect articulat in chiar doctrina de aparare nationala care concentreaza toate sectoarele vietii "economico-sociale" sub umbrela "securitatii nationale" ca decident suprem si din acest punct de vedere societatea civila cu toate zecile ei de ONG-uri,fundatii, asociatii, etc. a tacut malc exact cand ar fi trebuit sa reprezinte punctul de vedere al unei societati democratice si civile . Problema este ca societatea noastra civila a fost oarba , surda , muta si absenta de unde si ipoteza interesanta ca aceasta societate civila in mod tacit a pus umarul la crearea acestui sistem, de unde si ipoteza stranie ca avem si o societate civila in civil. 
In sfarsit , ceea ce este cu adevarat straniu nu au observat ( sau nu au vrut sa observe !) nici politicienii vizati direct si nici reprezentantii societatii civile care ar fi trebuit sa reactioneze in spiritul statului de drept , dar n-au facut-o. Este vorba despre  conceptul de "securitate extinsa " care cuprinde domenii precum „apărare, ordine publică, activitatea de informaţii, contrainformaţii şi de securitate, educație, sănătate, economic, energetic, financiar, mediu, infrastructuri critice” , si  nu este nimic altceva decat reluarea unui concept mai vechi din "doctrina nationala a informatiilor pentru securitate" care oferea o o definiţie exhaustivă a conceptului de securitate naţională care cuprindea chiar tot ce misca in tara aceasta :
" ...starea naţiunii, a comunităţilor sociale, a cetăţenilor şi a statului, fundamentată pe prosperitatea economică, legalitate, echilibru şi stabilitate socio-politică, exprimată prin ordinea de drept şi asigurată prin acţiuni de natură economică, politică, socială(s.n.), juridică, militară, informaţională şi de altă natură(s.n.), în scopul exercitării neîngrădite a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti (s.n.), manifestarea deplină a libertăţii de decizie şi de acţiune a statului (s.n.), atributelor sale fundamentale şi a calităţii de subiect de drept internaţional ”.
Sursa : Ion Duvac - Cultura de intelligence a decidentilor politici (http://documents.tips/documents/duvac-cultura-de-intelligence-a-decidentilor-politici-2007.html )

In aceasta viziune halucinanta, serviciile nu numai ca vor sa controleze tot ce misca in tara , dar vor sa controleze si tot ce o guverneaza aducand sub aripa lor toti decidentii politici care pot actiona numai daca au acceptul lor , dar si reprezentantii mediului academic  transformandu-i pe toti prin programe speciale de formare continua intr-un fel de spioni benevoli aflati  in slujba patriei :

„ Credem că optimizarea formării culturii de intelligence a decidenţilor politici prin implicarea nemijlocită a Comunităţii Naţionale de Informaţii vizează următoarele aspecte:
- reformarea politicilor privind managementul resurselor umane ale partidelor;
- formarea elitelor politice să includă în mod obligatoriu pregătirea în domeniul securităţii naţionale (s.n.);
- implicarea mediului academic(s.n.) în procesul de formare a elitelor politice în domeniul securităţii naţionale;
- accesul la informaţii clasificate - condiţie pentru înscrierea pe listele electorale;
- programe de formare continuă in domeniul securităţii naţionale a decidenţilor politici.”
"Formarea culturii de intelligence reprezintă, în opinia noastră o prioritate a oricărui demers educativ prin cunoaştere, iar coordonarea factorilor iar coordonarea factorilor implicaţi ONG – uri, medii academice ( s.n.), instituţii cu atribuţii îndomeniu să devină o nouă responsabilitate a Comunităţii Naţionale de Informatii."
Sursa : Ion Duvac - Cultura de intelligence a decidentilor politici (http://documents.tips/documents/duvac-cultura-de-intelligence-a-decidentilor-politici-2007.html )

Problema este ca sistemul functioneaza in interesul membrilor lui exact dupa principiul denuntat de George Orwell : "Toti sunt egali, dar unii sunt mai egali decat altii" ( Ferma animalelor ).
Cu alte cuvinte, ceea ce este interzis cetatenilor obisnuiti este permis membrilor sai . Exemplu :

"Potrivit CV-ului ( Bogdan Stanescu -n.n.) , ar fi avut peste 25 de functii din partea statului (s.n.). In CV mai e trecut ca locul de munca vizat este in diplomatie- ambasador. Vezi CV-ul atasatDe asemenea, potrivit declaratiei de interese, este membru in BPT al PNL sector 5. "
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21192130-cum-primit-bogdan-stanescu-consilierul-lui-bogdan-olteanu-peste-25-functii-din-partea-statului.htm

 In sfarsit, sistemul nu poate functiona decat cu concursul legislatiei, institutiilor , juristilor, economistilor, etc. ceea ce ridica mari semne de intrebare legate de respectarea autonomiei si deontologiei profesionale in varii domenii de la noi *), ca sa nu mai vorbim de lipsa de reactie a societatii civile in cei peste 26 de ani care au trecut deja si care au fost suficienti pentru acapararea societatii de catre sistem ( https://sergiusimion.blogspot.ro/2016/03/mentalitatea-de-buncar-si-infestarea.html).
Intrebarea fundamentala este in cat timp va mai fi posibila eliberarea ei de acesta, si cum .




Note 

*) O conferinta  desfasurata in aula Academiei Romane si sub patronajul acesteia (!) a realizat paradoxul de a depasi de departe toate limitele de competente institutionale existente in statul de drept si intr-o societatate democratica , desfiintand practic granita dintre zona civila si zona militara si infratind universitarii cu militarii : 



CONFERINŢA

„SECURITATEA NAŢIONALĂ ÎN SOCIETATEA BAZATĂ PE CUNOAŞTERE.

INTELLIGENCE, CUNOAŞTERE STRATEGICĂ ŞI DECIZIE”.

Bucureşti, 26 noiembrie 2012

Sursa :
http://www.juridice.ro/231688/securitatea-nationala-in-societatea-bazata-pe-cunoastere-intelligence-cunoastere-strategica-si-decizie-bucuresti-26-noiembrie-2012.html

Niciun comentariu: