Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles , Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois, Steven van Groningen, Leslie Hawke, Peter Damian Hurley

Monday, October 17, 2016

Pseudo-selectia si pseudo-educatia. O intrebare fundamentala pentru destinul educatiei nationale


"...n-ai vrea sa imi spui si mie pe ce drum sa o iau ? Asta depinde de locul in care vrei sa ajungi."
Lewis Caroll - Alice In Tara Minunilor



29. Măgarul întotdeauna are ...? 

A) grajd 
B) potcoave 
C) harnașament 
D) copite 
E) coamă ? 

Sursahttp://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-10-12-21348722-0-concurs-directori-scoli-test-varianta-1-general-12-oct.pdf



Aceasta este una dintre întrebările fundamentale ( sic!) pentru selectia celor 8.000 de profesori care au participat miercuri la proba scrisă pentru posturile de directori în şcoli, conform Digi24.ro :

O problemă de logică i-a pus în dificultate pe candidaţi în cadrul concursului pentru ocuparea posturilor de directori de şcoli. Mai exact o întrebare despre un măgar. Aproape 20 la sută dintre candidaţi au picat testul-grilă.
Sursa :http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/magarul-capcana-din-testul-grila-pentru-directori-589065) .
"Reprezentanţii Ministerului Educaţiei confirmă că cele 60 de întrebări grilă au fost concepute altfel decât pentru un test clasic." 
 Sursa : http://revista22.ro/70257170/mgarul-care-i-a-pus-n-dificultate-pe-candidaii-pentru-ocuparea-postului-de-director.html

In cel mai bun caz un asemenea "test-grila" ar putea investiga eventual  inteligenta , logica , "aptitudinile cognitive si manageriale ", "matematica si cultura generala",etc. , dar in mod evident nu competentelor  celor in cauza in domeniul educatiei desi vorbim despre directori de scoli,  nu despre directori de vanzari la un mall.
In al doilea rand , in acest caz vorbim  de o obtuzitate tipica birocratiei impersonale de la noi . Ministerul Educatiei si Invatamantului cere reverificarea competentelor celor in cauza pentru unele certificari pe care tot el le-a acordat ! A cere (re)verificarea inteligentei , logicii , aptitudinilor cognitive , matematice , sau culturii generale pentru oameni care sunt deja absolventi ai unei facultati este o jignire adusa celor in cauza , dar si o invalidare a propriilor certificari emise de aceasta institutie care  prin asemenea pretentii aberante arata ca nu are nici o legatura cu domeniul educational pe care afirma cu aplomb ca il pastoreste.
In sfarsit, cea mai buna dovada a adevaratei naturi a acestei institutii ca reprezentare superba a birocratiei impersonale de tip kafkian (ca sa nu spunem de tip securist ! ) este modul in care Ministerul Educatiei si Invatamantului umileste cercetatorii straini de talie internationala care vor sa se angajeze la Magurele,  la centrul de cercetare unde se construieste cel mai mare laser din lume. Cercetatorii straini care vor sa se angajeze aici, unii absolventi ai celor mai mari universitati din lume ca Harvard, Oxford, etc., sau chiar premiati cu Nobel , sunt nevoiti sa aduca "pentru echivalare " inclusiv diploma de bacalaureat , anexa la diploma de studii ,etc.
Radio Romania relata astazi (17 octombrie 2016 ) cazul unui preamiat Nobel care nu-si mai gaseste diploma de bacalaureat si nu se poate angaja in Romania fara aceasta hartie. In aceeasi emisiune am aflat ca fostul ministru  Adrian Curaj militeaza ferm pentru debirocratizarea angajarii cercetatorilor straini ( dar nu este clar cum... ) iar actualul ministru al Ministerului Educatiei si Invatamantului, Mircea Dumitru,  este chiar mai curajos  si doreste sa propuna Parlamentului o "initiativa legislativa" ( sic !) prin care sa simplifice modul de angajare al cercetatorilor straini stabilit de fapt chiar de institutia CNATDCU *) pe care o pastoreste prin secretariatul tehnic asigurat de catre compartimentele de specialitate ale MECTS. ,  deci solutia filozofica este ...sa mai infiintam o comisie !
Cu alte cuvinte , un fost ministru si un actual ministru al Ministerului Educatiei si Invatamantului nu au in realitate nici o putere si nici o influenta asupra modului in care institutia pe care au patronat-o si ai carei functionari eterni sicaneaza pe oricine are nevoie de avizul ei , de la cercetatorii straini acreditati de cele mai celebre universitati din lume si pana la nefericitii directori de scoli obligati sa bata campii cu gratie despre filozofia,  anatomia si fiziologia măgarului,  pentru ca asa considera un expert in resurse umane si un secretar de stat care reprezinta punctul de vedere oficial al Ministerului Educatiei si Invatamantului :

„În metodologie este şi un profil al candidatului, prin urmare au fost construiţi itemii în funcţie de acel profil, dar respectând ce prevede şi metodologia referitor la evaluarea cu 50 la sută a aptitudinilor cognitive şi 50 aptitudini manageriale”.
Monica Anisie, secretar de stat în Ministerul Educaţiei 
 „Au fost şi din zona de logică şi câteva întrebări matematice şi foarte multe de cultură generală care trec printr-o materie generală (s.n.) a unei şcoli. Ceea ce pentru un profesor care candidează la o funcţie de director ar trebuie să fie cunoscute (s.n.) ”.
Corina Diaconu, expert resurse umane 
Sursa : http://revista22.ro/70257170/mgarul-care-i-a-pus-n-dificultate-pe-candidaii-pentru-ocuparea-postului-de-director.html

Sa rezumam. Dupa mai mult de un sfert de secol de democratie , Ministerul Educatiei si Invatamantului se face de ras  umilind cercetatorii straini si acreditati pe plan international obligandu-i sa astepte un an de zile pana cand zeii sai birocratici catadicsesc sa raspunda la solicitarile acestora de "echivalare' a studiilor , si se compromite, cu ministru cu tot,  umilind directorii de scoli prin supunerea acestora la "testari" inutile si degradante.
Pe cale de consecinta, aceasta institutie nu este condusa in realitate de catre ministrii  pusi de ochii lumii in fruntea ei , ci de eternii sai functionari  pe care nimeni nu-i poate clinti din scaun nici cu tunurile  si a caror activitate poate fi eventual stopata doar de catre Parlament.
In esenta , activitatea de peste un sfert de secol a Ministerului Educatiei si Invatamantului se rezuma la misiunea si obiectivele enuntate cu mandrie pe site-ul sau oficial care arata exact ce (nu) face aceasta foarte interesanta institutie care atunci cand testeaza viitorii directori ai scolilor romanesti , ii intreaba foarte serios ( altfel pot pica testul !! ) ce cunostinte solide au despre  ...măgari !
Aceste obiective ale Ministerului Educatiei Nationale sunt descrise pe site-ul sau oficial din 2016 :


MISIUNEA Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice este să asigure un mediu educațional care să asigure dezvoltarea armonioasă ( adica?! - s.n.) a tuturor beneficiarilor săi, prin promovarea excelenței ( adica ?! - s.n.)  și asigurarea accesului egal la educație ( Ok ! - s.n.).”
  VIZIUNEA noastră este de a oferi tuturor beneficiarilor (preșcolari, elevi, studenți etc.) accesul la o educație de calitate ( adica ?!- s.n.) , care să facă posibilă atingerea potențialului maxim( s.n.) pentru fiecare dintre beneficiari, în vederea pregătirii lor pentru competitivitatea globală( s.n.). Ne dorim să asigurăm recunoașterea și garantarea drepturilor beneficiarilor de a-și păstra, dezvolta şi exprima identitatea etnică, culturală, lingvistică şi religioasă
 VALORILE care ne ghidează munca sunt:
·                     Integritate ·                     Etică·                     Transparență·                     Colaborare·                     Implicare·                     Responsabilitate 
Sursa https://www.edu.ro/misiune-viziune-valori-0 
   
Q.E.D.




Note

*) "Conform OMECTS 5644, incepand cu data de 7 septembrie 2012, activitatea CNATDCU, in conditiile legii, este asistată din punct de vedere tehnic de catre un secretariat tehnic asigurat de catre compartimentele de specialitate ale MECTS." 

In acest caz "initiativa legislativa" propusa Parlamentului de catre de ministrul Mircea Dumitru este cea mai buna dovada ca nici ministrul , nici Ministerul Educatiei si Invatamantului nu doresc de fapt sa simplifice procedurile birocratice emise de minister si aprobate de ministru, ci doresc doar sa arunce pisica Parlamentului. 

No comments: