In primul rand, spre deosebire de ceilalti ani , de data aceasta nu am citit in presa si punctul de vedere al incriminatului . In al doilea rand , problema cu dl. Heinzmann , respectiv dorinta patriotica a rejectarii lui este veche dar cu Tarom este si mai veche.
Intr-adevar , nimeni nu s-a asteptat ca dl. Heinzmann sa fie o nuca atat de tare incat sa demisioneze din cauza sa exact consiliul care a vrut sa-l demisioneze (!) ), si tocmai de aceea a stricat atat de multe socoteli, pentru ca nimeni nu se astepta ca un occidental sa reziste la tehnicile profesioniste de presiune, blocaj, sicanare, amenintare, intimidare si santaj pe care le cunosc foarte bine romanii care au trait in acest sistem .
Esentialul despre caz este spus in cele cateva cuvinte care descriu modul in care a fost analizata performanta dlui Heinzmann :
“Nu pe date(s.n.) . Acolo [n.r. in CA] nu se analizeaza pe date, daca a crescut numarul de pasageri, daca au scazut cheltuielile…. Sunt o multime de influente care pot aparea intr-un plan de management. …”.Problema este ca atunci cand scopul ( ca sa nu zicem ordinul ) a fost formulat ( “Afara !!! “) nu mai conteaza mijloacele , iar situatia prin care a mai trecut dl. Heinzmann se repeta din nou si in 2016 . Singura diferenta este ca acum nu mai este vorba de sicane ( data trecuta parca nu mai avea acces in unele biroruri si nici la datele companiei… ) ci de rejectare directa dovada modul in care a fost controlat. Datele de mai jos sunt publice si arata cam ce i se reproseaza dlui Heinzmann , iar daca va amuzati copios cand cititi despre pontaje, evidenta prezentei personalului , neanagajarea de personal (?!) si acordarea la angajare de salarii discriminatorii la nivelul celorlalti angajati , etc. etc. imaginati-va si reactia unui manager occidental si onest citind dupa ce criterii si la ce nivel apreciaza ministerul activitatea managerilor din companiile de stat de la noi :
“Nerespectarea prevederilor Codului Muncii și ale Regulamentului Intern în ceea ce privește întocmirea pontajelor și evidența prezenței personalului Direcției TehnicePersonal am toata admiratia pentru dl. Heinzmann care a rezistat singur si atata vreme intr-o situatie imposibila despre care a facut acum cativa ani o declaratie uluitoare : „Sunt supus unor presiuni imense!” pe care am comentat-o aici (http://sergiusimion.blogspot.ro/2013/07/santajul-de-stat-versus-managementul.html ).
Condicile de prezență nu reflectă situația reală a orelor lucrate (nu sunt semnate și nu se menționează nimic în cazul lipsei personalului, nu se menționează orele de venire și plecare).
Acest aspect conduce la acordarea de ”recuperări” fără bază reală și în plus la crearea unei false probleme a lipsei de personal.
De asemenea au fost constatate cazuri în care, persoane care în foile colective figurează ”prezent”, au călătorit în străinătate în aceeași perioadă, cu curse ale Tarom.
• Nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei.
• Acordarea, la angajare, a unor salarii discriminatorii raportat la nivelul salariilor celorlalți salariați Tarom, fără a se ține cont de nivelul și responsabilitățile postului și nici de nivelul de salarizare existent în companie pentru posturi similare.
• Neangajarea de personal corespunzător numărului și specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieșirii la pensie și plecări voluntare).
Toate deficiențele constatate legate de angajarea personalului, de salarizarea acestuia precum și lipsa unei grile de salarizare unice au condus la grave dezechilibre salariale si demotivări ale personalului cu vechime.” ,etc., etc.
Sursa : http://cursdeguvernare.ro/control-la-tarom-nu-indicatori-nu-planul-de-management-nu-legislatia-muncii.html
Deocamdata, cred ca este cel mai corect sa asteptam si celalalt punct de vedere , respectiv cel al incriminatului , si abia dupa aceea sa ne pronuntam ( in ceea ce ma priveste , cred ca vom avea si ceva surprize… )
Sursa : http://www.contributors.ro/administratie/afla-cum-sa-faci-un-heinzmann-ketchup-%e2%80%93-tarom-style/#comment-275968
anda spune:
In urma cu mai bine de zece ani ma aflam intr-un aeroport mare intre doua curse. La un moment dat am zarit o figura cunoscuta: un fost coleg de liceu. Dupa ce ne-am bucurat de intilnire si am schimbat noutatile mi-a povestit ca este reprezentantul Tarom in acea tara, impreuna cu sotia. El fiind inginer mecanic si profesind ca atare ceva timp inainte. Reprezentanta ii punea la dispozitie apartament ultracentral, masina, diurna si salariu frumos (la amindoi). Nu l-am intrebat cum a obtinut job-ul dar am aflat peste citiva ani ca era nepotul unui cunoscut general de securitate. Asa cad secretele. Intimplator.
Confirm acelasi gen de poveste: M.C., fosta colega de liceu a mea, tatal pilot la Tarom, ea lucra la agentia Tarom dintr-o capitala mult in vestul Europei, sotul ei la fel.
22/03/2016 la 15:22
Răspunde
22/03/2016 la 18:29
Răspunde
Vreti argumente ? Cel mai bun argument este exact controlul facut de minister ( acesta ne aminteste fiorul “romantic” al anilor `80 … ) care a cautat , si probabil a si gasit , cai verzi agatati de dl Heinzmann pe pereti ca sa goneasca pilele care intrau pe usa ca sa fie angajate :
Condicile de prezență nu reflectă situația reală a orelor lucrate (nu sunt semnate și nu se menționează nimic în cazul lipsei personalului, nu se menționează orele de venire și plecare).
Acest aspect conduce la acordarea de ”recuperări” fără bază reală și în plus la crearea unei false probleme a lipsei de personal.
De asemenea au fost constatate cazuri în care, persoane care în foile colective figurează ”prezent”, au călătorit în străinătate în aceeași perioadă, cu curse ale Tarom.
• Nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei.
• Acordarea, la angajare, a unor salarii discriminatorii raportat la nivelul salariilor celorlalți salariați Tarom, fără a se ține cont de nivelul și responsabilitățile postului și nici de nivelul de salarizare existent în companie pentru posturi similare.
• Neangajarea de personal corespunzător numărului și specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieșirii la pensie și plecări voluntare).
Toate deficiențele constatate legate de angajarea personalului, de salarizarea acestuia precum și lipsa unei grile de salarizare unice au condus la grave dezechilibre salariale si demotivări ale personalului cu vechime.” ,etc., etc.
Cu riscul de a-l dezamagi si pe acesta si adeptii “razboiului fantomelor” ( personal detest practica de a scrie sub pseudonim ) sunt o persoana cat se poate de reala care poate fi contactata pe blog-ul personal unde am si e-mail-ul ( domnul Marian Stas , autor Contributors.ro, s-a convins de acest lucru dupa ce o discutie intensa si in contradictoriu inceputa pe acest site am continuat-o in mod civilizat la o cafenea din centrul Bucurestiului si ne-am despartit la fel de civilizat – si nu este singurul autor cu care am discutat si in spatiul real ).
Singura problema ( pentru unii probabil ) este ca respect intotdeauna opiniile interlocutorului , nu practic niciodata atacul la persoana si cred in virtutile dialogului civilizat ceea ce , este adevarat , poate fi si foarte enervant pentru anumite constitutii cum ar zice Toparceanu.
Si totusi, vorba unui prieten : “Ce-o fi atat de greu sa discutam civilizat?!”
http://sergiusimion.blogspot.com/