Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles , Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois, Steven van Groningen, Leslie Hawke, Peter Damian Hurley

Wednesday, June 15, 2016

Captivi in realitatea virtuala


Constitutia Romaniei 
http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=2#t2c2s0sba31



Asta este starea de drept definita de Constitutia Romaniei. Dar care este starea de fapt ?  Profesorul Peter Gross, unul dintre cei mai reputati specialisti in comunicare si mass-media a demonstrat printr-o cercetare longitudinala facuta asupra mass-media din Romania *) ca dupa mai mult de un sfert de secol de la Revolutie , presa noastra se distinge inca prin mariajul dintre informatie si opinie si ramane cantonata in special in zona articolelor de opinie , comentariilor , senzationalului si divertismentului *).
In acest caz , "absenta informatiei ( valide -n.n.) ca element central al societatii romanesti aflata in tranzitie ", demonstreaza ca presa nu a fost si nu este de fapt " a Patra Putere" in stat deoarece informatia este de fapt gestionata si controlata de alte instante decat cele profesionale si despre care se cunosc foarte putine date : 

”Internetul a devenit cel mai important mijloc de comunicare din lume… Infrastructura Internetului, compusă din furnizorii de servicii de Internet și conexiunile lor globale, este legată de o serie de posibilități tehnice cu potențial de a încălca libertatea [de exprimare și de informare]”.
Tranzacțiile bancare se fac prin intermediul Internetului. Polițiștii și procurorii comunică folosind infrastructura de telecomunicații. Comunicarea politică și accesul la informații despre companii și produse se desfășoară pe Internet. Cu toate acestea, studiile despre proprietarii de media, în general, și despre proprietarii companiilor care oferă acces la Internet, în special, sunt reduse ca număr.
Sursa Andrei SCHWARTZ, Manuela ȚIMBOLSCHI-PREOTEASA-Transparency in the era of the Internet. Internet Service Providers – the new gatekeepers of communication

 In cazul Romaniei situatia este foarte interesanta , chiar speciala :

"Infrastructura internetului are proprietari, iar lista acestora cuprinde atât mari companii de telefonie mobilă (ca Orange și Vodafone), cât și politicieni sau oameni de afaceri, unii dintre ei cu grave probleme în justiție, după cum arată o cercetare de ultimă oră.
Mai multe companii care controlează părți importante piețele naționale ascund identitatea proprietarilor lor în spatele unor companii offshore sau a unor interpuși, după cum a descoperit o echipă de reporteri de investigație și de cercetători de media. Prin intermediul acestor companii offshoreinternetul – și accesul public la informație – este adesea controlat de indivizi care sunt acuzați de corupție, de evaziune fiscală și de fraudă....
În comparație cu celelalte țări, România pare un caz izolat, cu foarte multe persoane și companii implicate în procese penale (s.n.)." 
Sursa : Raluca Radu - Fața nevăzută a Internetului: cine deține și cine controlează infrastructura



Sursa : Raluca Radu - Fața nevăzută a Internetului: cine deține și cine controlează infrastructura

Internetul din România, Serbia și Ucraina vine din paradisuri fiscale
Sursahttps://www.reportingproject.net/internetownership/

Problemele esentiale legate de cei care detin sau controleaza infrastructura Internetului de sunt urmatoarele  :

(1) Prima problemă privește posibilitatea companiilor de a limita traficul sau de a bloca conținutul de la un anumit furnizor de conținut sau către un anumit public.
(2) În al doilea rând, libertatea de exprimare, protejată prin legislațiile mai multor țări de intervenția din partea guvernului, este potențial vulnerabilă în fața intervențiilor din partea companiilor comerciale.
(3) Pentru limitarea folosirii abuzive a libertății de exprimare, așa cum este cazul discursului urii, este nevoie de o cooperare public-privat pe diverse coordonate, de la dorința guvernului sau a parlamentului de a limita abuzul, la posibilitatea tehnică a proprietarilor de infrastructură de a bloca accesul la un anumit site.
(4) De o colaborare public-privat este nevoie însă și pentru limitarea sau interzicerea vocilor opozanților politici pe Internet – și există exemple în țări cu regimuri autoritare sau semi-autoritare care demonstrează că abuzul de putere în acest sens este mult prea frecvent.
(5) La nivel internațional nu există inițiative de reglementare în sensul garantării unui Internet liber și sigur pentru toți utilizatorii. Inițiativele sunt izolate, cum este, de exemplu, cazul legislației din SUA și din unele țări europene privitoare la neutralitatea furnizorilor de servicii de comunicații în ceea ce privește distribuirea de conținut.
Sursa Andrei SCHWARTZ, Manuela ȚIMBOLSCHI-PREOTEASA-Transparency in the era of the Internet. Internet Service Providers – the new gatekeepers of communication

Analiza profilului celor care detin infrastructurii de comunicatii se face pe 3 paliere :

(1) transparența structurilor de proprietate (cât de ușor poate afla un om obișnuit cine deține controlul asupra conexiunii sale la Internet, la cablu sau la satelit),
(2) afilierea politică și
(3) afilierea la alte grupuri de interese.
Sursa Andrei SCHWARTZ, Manuela ȚIMBOLSCHI-PREOTEASA-Transparency in the era of the Internet. Internet Service Providers – the new gatekeepers of communication


Concluzii

In societatea noastra accesul cetatenilor la informatia valida este unul mediat , nu exista exista o corespondenta certa intre informatia relata si faptul social ca atare, ceea ce inseamna ca romanii nu au acces de fapt la realitatea obiectiva. Cand 250.000 de buletine de vot ies lipsa la vot la ultimele alegeri din Bucuresti,  nu mai vorbim de o frauda electorala , ci de o realitate fraudata **)
Daca un "conses social" asupra opiniilor asa cum visa Ion Iliescu in 1990 este o ineptie totalitara  , un consens social asupra faptelor si evenimentelor sociale importante este o necesitate pentru o comunicare sociala intr-o societate normala. Nu este cazul la noi.
Dupa mai mult de un sfert de secol, incepand cu Revolutia din 1989 si terminand cu uriasele dosare de coruptie instrumentate acum ,  in societatea romaneasca nu exista un consens asupra faptelor si evenimentelor ,  meritelor sau vinovatiei actorilor sociali implicati in acestea pentru ca la noi totul este negociabil si interpretabil in functie de conjuncturi, grupuri si interese ***).
Pe scurt, a disparut sau a fost distrus tot ceea ce lega semenii intre ei si odata cu aceasta viitorul comun al tuturor.



Note

*) Peter Gross - Intoarcere in laboratorul romanesc, Editura Nemira , Bucuresti, 2015.

**) "Aproximativ 250.000 de buletine de vot nu ies la socoteală în tabelul BEC cu rezultatele provizorii ale alegerilor locale de la Bucureşti, realizat în programul Excel. În sectorul 1, unde candidatul USB Clotilde Armand a contestat fără succes alegerile, după ce a pierdut în faţa candidatului PSD cu câteva procente, peste 10.000 de buletine de vot pentru primarul de sector ies lipsă, din calculele făcute la secţiile de votare din sectorul 1, aşa cum apar ele pe site-ul Biroului Electoral Central "
http://www.mediafax.ro/politic/bec-s-a-incurcat-in-excel-cum-s-au-ratacit-250-000-de-buletine-de-vot-in-sectorul-1-peste-10-000-de-buletine-de-vot-pentru-primarul-de-sector-ies-lipsa-gandul-15456081

***) Mi-am exprimat pe Contributors.ro o opinie critica fata de modul in care se face la noi educatia juridica a copiilor si elevilor (  educatia pentru justitie si democratie) . Rezultatul a fost acela ca autorul manualului de educatie juridica  imi propune mai intai sa scriu versuri si sa fac figuratie  („ La urmatorul videoclip va invit si pe dvs. fie sa scrieti versurile, fie sa faceti figuratie.” ) dupa care este dispus sa negocieze ce notiuni sa introduca in manual educatie juridica  ( „ Si va multumesc anticipat pentru ajutor. Pentru editia a doua a cartii, sunt dispus sa negociem notiunile care trebuie introduse acolo.”) . 
http://www.contributors.ro/administratie/educatie/maria-olaru-paul-mititelu/
https://sergiusimion.blogspot.ro/2016/06/penitenciarul-social-si-viziunea-unui.html.

No comments: