Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

marți, 14 iunie 2016

Mentalitatea de tip securist in actiune


Anul 1977 mi-a ramas in memorie din doua motive. Primul , cutremurul din acel an pe care l-am trait in Bucuresti . Al doilea, recensamantul din 5 ianuarie 1977 la care tatal meu , invatator in mediul rural,  a fost obligat sa participe. Cand am venit acasa in vacanta de iarna mi-a atras atentia imediat un formular ( mai exact  o carticica ) de 50 de pagini ( !!!)  pe care tatal meu trebuia sa-l utilizeze pe teren. Nu am mai vazut niciodata de atunci un asemenea chestionar , redactat intr-o asemenea maniera, cu un numar atat de mare de itemi 
( fiecare pagina era plina de intrebari, rubrici , variante de raspuns,etc.) si care , pe langa intrebari importante , cereau raspunsul la chestiuni absolut suprinzatoare, inutile , aberante  sau de-a dreptul enervante pana la perplexitate . Mai tin minte acum doar una din zecile sau poate sutele de intrebari  care m-au intrigat puternic  si o redau din memorie : " Cate cutii de chibrituri utilizeaza familia dvs intre-o luna ?" (!)  M-am intrebat imediat ce fel de om este acela care este atent ( sau stie exact ) cate cutii de chibrituri cumpara intr-o luna , ce fel de oameni sunt aceia care pun acest tip de intrebari si cum utilizeaza rezultatele , si ce se intampla cu cei care nu vor sa raspunda ( cadrele didactice care au fost obligate sa participe la recensamant si sa aplice chestionarele au fost fost puse sub presiune deoarece li s-a spus ca cei intervievati trebuie sa raspunda la toate intrebarile ). 
Sincer, m-am inspaimantat . Era vorba de o masinarie uriasa .  Statul voia sa stie practic totul despre un cetatean sau o familie*) . Sentimentul care mi-a ramas era acela de control si supraveghere totala , de disparitie a spatiului personal ( Big Brother si 1984 in termenii de astazi )  dar si de dedublare si depersonalizare  exact ca in cazul militarilor in termen obligati de gradati sa-si comande singuri si sa execute singuri miscari repetitive pana cand se plictiseau gradatii . 
Am fost atat de intrigat de ceea ce am vazut in acel chestionar incat l-am batut la cap pe tatal meu pana la exasperare sa-mi dea si mie un exemplar din acesta ( in acei ani nu existau copiatoare, textele se copiau de mana ) . Nu a fost posibil pentru ca primise doar unul si raspundea pentru el.
Mi-am amintit acest episod citind in presa noastra ca legea romaneasca a locuintei obliga (s.n.) o familie sa aiba o locuinta  mai presus de standardul  britanicilor : 


" Legea( romaneasca) locuinţei aflată în vigoare din 1996 prevede ca o familie formată din şase persoane să locuiască într-o suprafaţă de 144 mp, cu peste 50% mai mare decât standardul britanic, însă în realitate sunt astfel de familii care nu au nici 10 mp. "
sursa : http://www.capital.ro/legea-romaneasca-obliga-ca-o-familie-de-6-persoane-sa-aiba-o-locuinta-de-144-mp-cu-50-peste-standardul-britanic.html

E clar, suntem mai catolici decat Papa si mai europeni decat europenii . Ca nebunia sa fie totala , legea specifica ..."
numărul de rafturi, oglinzi şi bare pentru prosoape"( ??!!) ceea ce inseamna ca cei care numarau chibriturile unei familii in 1977 le numara si in 2016 oglinzile si prosoapele din baie,  lasand fara replica expertii Bancii Mondiale : 


„În ceea ce priveşte spaţiul necesar pe persoană, de exemplu, pentru a respecta legea locuinţei, o familie de 6 persoane trebuie să aibă o locuinţă cu o suprafaţă de 144 mp, care trebuie să includă o baie şi o cameră cu duş separată.  Mergând chiar mai departe, legea specifică numărul de rafturi, oglinzi şi bare pentru prosoape. Prin comparaţie, standardul adoptat în Londra pentru o familie compusă din şase persoane este de 92 mp“
Raportul Băncii Mondiale. 
sursahttp://www.capital.ro/legea-romaneasca-obliga-ca-o-familie-de-6-persoane-sa-aiba-o-locuinta-de-144-mp-cu-50-peste-standardul-britanic.html

Aceasta este mentalitatea de stat prin care este guvernata si astazi Romania




Note

*) Peste aproximativ un an , dupa ce uriasa cantitate de date a plecat catre centru sa fie prelucrata , am avut si un feed-back despre recensamantul de atunci  de la tatal meu . Din ceea ce a aflat de la cunostintele lui de la Inspectoratul General din Turnu-Severin care care se ocupa de cadrele didactice din judetul Mehedinti ,  in prima varianta cei de la Bucuresti au incercat sa prelucreze datele in mod automat ca sa obtina rezultatele mai repede , dar calculatoarele rudimentare de atunci s-au blocat . Tata imi spunea razand ceea ce a auzit , respectiv  ca dupa introducerea datelor , din calculatoarele de la centru au sarit cartelele si atunci au revenit la vechea prelucrare manuala a datelor.
 Nu mai stiu daca atunci calculatoarele functionau pe baza de cartela, dar erau sigur erau niste dulapuri mari cu ingineri imbracati in halate albe si misunand pe langa ele. Le-am vazut intr-o practica studenteasca intre 1976-1978 .

Niciun comentariu: