Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

luni, 4 februarie 2013

Occidentul si masificarea


Comentariul de mai jos a aparut recent pe Contributors.ro ca reactie la articolul publicat de  Adriana Gorga -Revolutie sau evolutie in educatie 


Sergiu Simion spune:
” Vrem, nu vrem, in Romania unul din efectele occidentalizarii incepute imediat dupa caderea comunismului este masificarea rapida a invatamantului superior ”
Afirmatie surprinzatoare si foarte discutabila. Masificarea ( in detrimentul calitatii ) recte „invatamantul de masa” , nu a fost nici pe departe un efect al occidentalizarii, initial a fost o politica de stat comunist ( similara electrificarii pentru industrie ) cu scopul explicit de a crea „forta de munca” adica ceea ce mai tarziu se va numi „omul nou”. Mentalitatile inca existente in invatamantul romanesc si „”masificarea” de care vorbiti dvs au inceput de fapt prin anii `70 . In 1973 a terminat ultima serie de liceu teoretic . In anul urmator a fost desfiintata si in locul ei au aparut liceele industriale . Liceul trebuia sa devina „de masa” si tot romanul a avut sansa sa intre ” la liciu” ( inclusiv cu media 1,50 sau 2,00 !) si prin aceasta (an)alfabetizare mascata el incepea de fapt sa nu mai stie sa scrie corect romaneste… Asa a fost creat “omul nou ” care in realitate nu trebuia sa fie bun nici de carte, nici de munca, nici de integrare civilizata in societate, pentru ca de fapt asta se si dorea : disparitia „claselor sociale” si aparitia „ poporului unic muncitor ” ( un fel de „noi muncim, nu gandim ”) adica o masa de manevra amorfa ideala pentru orice gen de manipulare politica si sociala.
Revenind la subiect , Occidentul poate fi acuzat de multe rele ( teoria relelor importate din Occident, recent reactivata prin noul curent anti-european si anti-occidental de la noi , dateaza de fapt din anii `50 ) dar nu de „masificare” in detrimentul calitatii. La noi , occidentalizarea a fost in mod cert un pretext invocat pentru “masificare” ( recte pseudo-facultati si pseudo-universitati , in realitate fabrici de diplome pentru studenti , mai exact un fel de firme private si pusculite cu bani pentru fondatori ). Invatamantul privat ( adevarat) inseamna calitate, nu bataie de joc si inflatie de diplome fara acoperire. Din aceasta perspectiva ( si nu numai ) societatea romaneasca a depasit demult , si cu mult, societatea occidentala , chiar stabilim lejer noi recorduri. Presa noastra scria odata ca , raportat la numarul de locuitori, avem mai multe universitati si facultati ( gen Facultatea de Psihologie de la …Baile Herculane ,etc.) pe cap de locuitor decat statele europene cu traditie. De fapt ( presa a semnalat in numeroase randuri ) , avem si cele mai numeroase taxe pe cap de locuitor, cel mai mare numar de ofiteri de informatii/ servicii secrete pe cap de locuitor, cel mai mare numar de parlamentari,etc. ,etc., si ca o rezultanta probabil , cel mai mare numar de dosare pe cap de judecator .
Starea de fapt a societatii romanesti demonstreaza ca la noi educatia nu este in realitate o valoare sociala .
Situatia de cosmar in care a ajuns invatamantul este o consecinta a acestei stari de fapt , dar aceasta nu poate fi o scuza pentru nimic , cand dupa mai mult de doua decenii vrem sa facem reforma unui sistem condus ( inca) de fratia unor plagiatori in serie, ceea ce ne duce cu gandul la o celebra directiva NKVD ("45. Trebuie ca la facultăţi să ajungă cu prioritate sau în mod exclusiv, cei ce provin din cele mai joase categorii sociale, cei care nu sunt interesaţi să se perfecţioneze la nivel înalt, ci doar să obţină o diplomă ” – Cristopher Andrew & Oleg Gordievski – KGB. Istoria secretaa a operatiunilor sale externe de la Lenin la Gorbaciov , Editura ALL, Bucuresti, 1994, p.487-492) , iar mentalitatile profesorilor pot fi inca tributare trecutului lor social.

Niciun comentariu: