Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

marți, 9 aprilie 2013

Omul sau Sistemul. Daniel Morar


                            "Nu am nici o indoiala cu privire la procedura de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Insa in momentul in care presedintele si premierul iti spun ca e o mare problema de constitutionalitate sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci"                                 

Daniel Morar


  • Aceasta nu este o conferinta de presa, e doar o declaratie
  • In 2005, cind am fost selectat de Monica Macovei pentru sefia DNA, nu mi-am inchipuit ca situatia e atit de complicata.
  • Am realizat ca trebuie o atitudine radicala pentru a putea opera schimbari in lupta anticoruptie.
  • Am actionat dupa inalte standarde morale de exigenta si acelasi lucru l-am cerut si colegilor mei.
  • Am vrut sa schimbam atitudini, regulile, am vrut sa aratam societatii romanesti ca se poate face si altceva.
  • Am vrut sa aratam ca orice persoana ajunge la inchisoare si trebuie sa plateasca daca e corupta.
  • Apreciati dvs dupa 7 ani cum am reusit.
  • La expirarea celui de-al doilea mandat, in februarie 2012, am decis sa ramin in fruntea DNA ca sa protejez dosarele grele si procurorii.
  • Am acceptat sa preiau interimatul la Procuror General pentru acelasi motiv: sa le dau incredere colegilor, sa protejez dosarele, sa se bata in instanta pentru condamnari
  • In acelasi timp, in Romania era o intensa dezbatere despre numele persoanelor care vor conduce Ministerul Public.
  • In aceasta mare de incertitudine, a aparut la un moment dat o certitudine: oricine poate fi procuror general, mai putin Daniel Morar - a spus-o ministrul de justitie, premierul, presedintele Senatului.
  • Prin urmare, am decis sa ma retrag din aceasta cursa.
  • Dupa numirea la CCR trebuia sa devina evident ca nu mai aveam o miza pentru aceasta cursa.
  • Am renuntat la aceasta cursa pentru a-i da presedintelui Basescu marja de negociere cu ministrul Justitiei si a obtine pentru varful DNA cei mai buni oameni, asta era miza mea.
  • Doar oamenii foarte buni fac diferenta. Nu cei buni, nu cei medii. Doar oamenii foarte buni sunt cei care conteaza.
  • Prin urmare, in aceasta cheie trebuie inteleasa declaratia mea in care mi-am exprimat opinia ca in fruntea DNA trebuie sa fie un om din DNA.
  • Nu am intentionat sa incalc dreptul premierului Romaniei de a nominaliza pe cine vrea si nici pe cel al presedintelui de a numi pe cine vrea
  • Am vazut aseara ca aceasta atitudine nu convine. Mi s-a spus ca desemnarea procurorilor este o intelegere intre actorii politici si ca nu conteaza ce spun procurorii si judecatorii. 
  • Aseara am aflat ca sint pe cale sa provoc un conflict intre puterile statului
  • Am decis sa pun capat carierei mele in fruntea Ministerului Public, nu inainte de a va spune ca ceea ce au facut procurorii este un lucru extraordinar
  • Le spun magistratilor sa-si pastreze aceasta atitudine.
  • Cer Comisiei Europene sa manifeste aceeasi exigenta.
  • Nu am nici o indoiala cu privire la procedura de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Exista o lege exista un text o procedura validata si verificata. 
  • Insa in momentul in care presedintele si premierul iti spun ca e o mare problema de constitutionalitate, si iti spun tie Morar ca impiedici numirile de procurori, sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci
  • Voi cere Consiliului Superior al Magistraturii sa revoce detasarea mea.

Sursa : http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14559846-daniel-morar-sustine-declaratie-presa-ora-11-00.htm?cfnl=

Niciun comentariu: